یک افغانستان فراگیر، یک افغانستان پرصلح است
می خواهیم هدفی را از طریق معامله ای با اعتبار سیاسی با آن گروه های مسلح که خشونت را ترک کرده و با سازمان های تروریستی فرامرزی قطع رابطه کرده اند انجام دهیم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147602 منبع: پرینت

دومین نشست پروسه کابل با حضور نمایندگان 25 کشور و 3 سازمان بین المللی صبح امروز چهارشنبه 9 حوت 96 در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه حکومت وحدت ملی در دومین نشست پروسه کابل با هدف چگونگی تامین صلح و مبارزه با هراس افکنی گفت: تمرکز دومین نشست پروسه کابل روی دیدگاه دولت برای صلح، حمایت منطقه ای و همچنین نیاز دستیابی به یک استراتژی مشترک برای مبارزه با مواد مخدر و تروریزم است که جهان و منطقه را از این پدیده ها دور کنیم.

ربانی بیان کرد: خواست همه شهروندان این است که جنگ چندین ساله تمام شود؛ ما می خواهیم هدفی را از طریق معامله ای با اعتبار سیاسی با آن گروه های مسلح که خشونت را ترک کرده و با سازمان های تروریستی فرامرزی قطع کرده انجام دهیم و در کنار این، قوای ما مبارزه خود را با آن دسته از کسانیکه مبارزه را به صلح ترجیح داده اند، ادامه خواهند داد.

وزیر خارجه، موفق بودن پروسه صلح را مشروط به پیش بردن پروسه با رهبری افغان ها دانست و گفت: موفقیت و خواست ما در این است که این پروسه را افغان را پیش ببرند و به شکل قوی توسط همسایگان، کشورهای منطقه و همکاران بین المللی حمایت شود.

وی جامعه افغانستان را متشکل از اقوام و قبایل گوناگون خواند و در اینباره بیان کرد: افغانستان چندین قبایل و نژاد دارد و برای اینکه به یک معامله فراگیر برسیم نیاز است که با صداقت و درستکاری در سطح سیاسی گام برداریم و رهبری قوی وجود داشته باشد تا همه خود را جزو این سیستم و کشور ببینند.

رهبر جمعیت اسلامی اضافه کرد: این رهبری باید به شکلی کار کند که بطور مساوی فرصت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به همه ارایه کند.

ربانی گفت: ریشه منازعه و ناامنی های متداوم اسباب بیرونی دارد، هر کوششی که بخواهد نظم را تامین کند اما یک گروه را بر دیگری ترجیح بدهد و حرکتی کند که سبب به حاشیه کشاندن جوامع متنوع شود باعث پیچیدگی و مشکلات در پروسه صلح خواهد شد و مانع ایجاد یک سیستم فراگیر سیاسی که مورد قبول همه شهروندان باشد می شود، از همین رو است که تاکید می کنیم یک افغانستان فراگیر، یک افغانستان پر صلح است.

وزیر خارجه خطاب به همکاران بین المللی تصریح کرد: استراتژی های مبارزه با مواد مخدر و تروریزم باید تقویت شود چراکه علاوه بر قوای امنیتی ، مردم ملکی ما در برابر تهدید مواد مخدر و تروریزم به نمایندگی از منطقه و جامعه بین المللی مبارزه کرده و قربانی داده اند.

وی افزود: این جلسه یک فرصت خوب برای همه است که یک اجماع بین المللی برای تساوی مشترک روی مبارزه با هراس افکنی بگیریم و این درصورتی است که یک استراتژی مشترک داشته باشیم تا این چالش عمده را مهار کنیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
پروسه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   بچه ملا ازکلمه پر بسیار لذت میبرد مثل جیب پر ، چلم پر ، ،بغل پر و پیگ در رستوران همشیره. خلاصه کل چیزها پر.
ثانیا ملا گپ زدن را باد دارد اما این آغا استعداد ... کاری را هم ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است