مصر بی بی سی را تحریم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147591 منبع: پرینت

هیات کل اطلاعات مصر در پی اقدام شبکه بی. بی .سی انگلیس در پخش مستندی در مورد مصر، از مقام های و شخصیت های مصری خواست از هرگونه همکاری با این شبکه خودداری کنند.

«ضیا رشوان» رئیس هیات کل اطلاعات مصر که نهادی دولتی و از زیر مجموعه های ریاست جمهوری مصر است، روز سه شنبه با صدور بیانیه ای در سایت اینترنتی این نهاد از همه مقام های مصری و نخبگان مصری خواست بنیاد سخن پراکنی بی. بی .سی انگلیس را تحریم کنند و تا زمان عذرخواهی آن از مردم مصر ، از هرگونه مصاحبه یا همکاری با آن خود داری کنند.

از سوی دیگر «حسین زین» رئیس هیات ملی رسانه های مصر نیز دستور داد هرگونه همکاری رسانه ای با بی .بی .سی تا اطلاع ثانونی متوقف شود.

«محمد الکومی » عضو کمیته حقوق بشر مجلس نمایندگان مصر نیز پس از پخش این فیلم، گفت، قصد دارد از بی. بی .سی به دلیل تلاش برای بدنام کردن مصر شکایت کند.

وی افزود: این نخستین بار نیست که این رسانه ها و سازمان های بین المللی دیگر گزارش های سرتاسر دروغی از وضعیت حقوق بشر در مصر منتشر می کنند.

بی .بی .سی اخیرا فیلمی کوتاه در خصوص اوضاع داخلی مصر پخش کرد که در آن تاکید شده بود نیروهای امنیتی مصر مردم را می ربایند و در زندان شکنجه و به آن ها تجاوز می کنند.
رسانه های مصری پس از آن با شخصیت اصلی این فیلم مستند که زنی به نام زبیده است، مصاحبه کرده و این گزارش بی .بی .سی را دروغ دانستند.

هیات کل اطلاعات مصر که در حقیقت دستگاه تبلیغاتی مصر است، تسهیلاتی در اختیار روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجی برای فعالیت در این کشور در اختیارشان می گذارد و سعی می کند مصر را نیز به جهان خارج معرفی کند و در این چارچوب، مطالبی در جهت معرفی مصر و ارایه آن به خبرنگاران تهیه می کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مصر
بی بی سی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است