غنی با سخنانش فقط آلودگی صوتی ایجاد می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147581 منبع: پرینت

زبان سرخ سر سبز مى دهد بر باد!

این ضرب المثل در مورد افرادی به کار می‌ رود که مواظب کلام خود نیستند و باعث دردسر برای خودشان می‌ شوند.

اشرف غنى يكى از مصاديق بارز اين ضرب المثل معروف است كه با پرت و پلا گفتن، اراجيف بافتن و سخنان سخيف و نامعقول شهره ى عالم است. او دو روز گذشته با كتره و كنايه و با زبان دور از شان يک ریيس جمهور كه رياست جمهورى اش هم محل بحث دارد. مخالفان و منتقدان اش را احساساتى خوانده از فربه شدن و روزه گرفتن و كم شدن فشار خون و گناهان، عمليات كردن چربى هاى شكم و اين دست كلمات را نفهميده قطار كرد و در آخر گفت پيام من به آنها سلام است اينگونه سلام دادن در ميان مسلمانان عطف مى شود به آيه اى از قرآن كه (و اذا خاطبهم الجاهلون، قالوا سلاما).

او كه نه از دين بويى برده و نه هم از ادب افغانى كه اين روزها سنگ اش را به سينه مى كوبد، شمه اى به مشام اش رسيده و زندگى در غرب را بدون اثرپذيرى از ظرافت هاى اخلاقى آن پشت سر گذاشته از آغاز كمپاين انتخاباتى اش آلودگى صوتى ايجاد نموده و خارجيان را بچه خر، خودش را بچه آدم نباشم خطاب كرده است. ادبيات سياسى را در كشور چنان مبتذل و بازارى ساخته كه يک تن از وكلاى پارلمان با پيروى از وى و در حال عصبانيت گفته بود كه بچه سگ باشم اگر اينكار را نكنم. همينگونه عصمت قانع شاعر و نويسنده زبان پشتو عنوان كتابش را (گوزونه) انتخاب نمود.

بدون شک لازمه ى فخر فروشى و فضل فروشى كاذب به القاب دروغينى چون متفكر دوم و استاد دانشگاه آمريكايى آن است كه ويژگى هاى آنچنينى را هم دارا باشى.

يكى از تبعات بحران سال هاى اخير در كشور ما شيوع ادبيات مبتذل و بازارى و نزول اخلاق گفتارى در سطح نخبگان سياسى كشور بوده است.

محمدعارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
سخنرانی
گزافه گویی
نظرات بینندگان:

>>>   این غنی بد زبان نتیجه عملکرد خود ماست. از روزی که شهدا را فراموش کردیم، به مجاهدین توهین روا داشتیم و مجروحان جنگ را از یاد بردیم، به جای حمایت در حق همه آنان خیانت روا داشتیم و ... خدا را فراموش کردیم و به امریکای شیطان اعتماد کردیم و ... انتظار بیش از این وضعیت را نباید داشته باشیم. از ماست که بر ماست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است