پروسه کابل و خیمه‌ شب‌ بازی نافرجام صلح
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147575 منبع: پرینت

آنچه زیر نام پروسه‌ کابل اجرا می‌ شود یک خیمه‌ شب‌ بازی مضحک و یک نمایش استخباراتی است که در نهایت فقط به تقویت تروریستان طالب و تشدید جنگ و خشونت در کشور می‌ انجامد نه به صلح، امنیت و ثبات سیاسی در کشور.

در سال‌ جاری چندین بار رسانه‌ های داخلی و خارجی از تماس‌ های متداوم حنیف اتمر و معصوم استانکزی با طالبان گزارش دادند. گزارش‌ هایی که فاش کردند؛ اتمر و استانکزی بدون هماهنگی و مشوره با شورای صلح با طالبان تماس دارند اما طبق معمول تیم توطیه و دروغ فقط با انکار درستی گزارش رسانه‌ ها را رد کردند اما حالا در تازه‌ ترین مورد معاون شورای صلح فاش می‌ سازد که پروسه‌ کابل در حالی با هدف دست یافتن به صلح در کابل برگزار می‌ شود که حکومت مشوره و دیدگاه نهاد شورای صلح را نپرسیده است.

داکتر حبیبه سرابی معاون شورای صلح با اعتراض به برخورد حکومت با نمایندگان زن در شورای صلح تاکید می‌ کند که از هیچ کسی از گروه 12 نفری زنان در شورای صلح چیزی نپرسیده است و مشوره و دیدگاه زنان در مورد پروسه کابل را شامل برنامه پروسه کابل نکرده اند. داکتر سرابی همچنان تاکید می کند که دیدگاه مردان شورای صلح نیز پرسیده نشده است.

هر از گاهی که بحث و بازی‌ های استخباراتی زیر نام صلح در کشور اجرا شده و می‌ شود من اطلاعات، تحلیل و دیدگاه ام را از طریق رسانه‌ های جمعی همزمان که با مردم در میان گذاشته ام از باب نقد و اعتراض به آدرس بازی‌ های تیمی و استخباراتی حلقه ارگ نیز گپ زده ام.

حالا منتظرم اشرف غنی برنامه و بازی شخصی تیمی اش در قبال صلح در پروسه کابل ارایه کند. من این روند را با دقت دنبال کرده ام. از حالا می دانم بخش زیادی از آنچه زیر نام برنامه صلح ارایه می‌ شود پیش از آنکه برنامه برای صلح باشد بخشی از یک بازی کثیف و مردار زیر نام صلح است که نتیجه و پیامد اش برای مردم خون و خشونت است و برای فرزندان مردم در صفوف نیروهای امنیتی دفاعی کشور جنگ و قربانی دادن های بیشتر و بیشتر. قربانی به اشتباهات سلیقه‌ ای و بازی‌ های تیمی استخباراتی.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پروسه کابل
صلح
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است