تعویق اعتراضات مدنی بلخ علیه ارگ اشتباه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147565 منبع: پرینت

قرار بود طبق وعده قبلی اعتراضات مدنی پر قدرتی در این روزها صورت بگیرد و زلزله سیاسی در کشور ایجاد کند اما به نظر می رسد به دلایل نه چندان موجه به تعویق افتاد.

در عوض شورای امنیت ارگ با استفاده از گروه ناراضی جمعیت اسلامی افغانستان تحت نام سه حوت یک کودتای سیاسی و سازمانی علیه استاد عطا و صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان به راه انداخت که در نتیجه‌ اعتراضاتی طرفداران استاد عطا و صلاح الدین ربانی بر هم خورده و کودتا ناکام شد.

همچنان گفته می شود که اعتراضات مدنی علیه ارگ در نتیجه خواهش جامعه جهانی بخاطر اجلاس موسوم به "کنفرانس کابل" که یک تعداد کشورهای خارجی در آن اشتراک می کنند لغو شد از زبان نور بلخ گفته شده است که اعتراضات مذکور بخاطر "منافع و مصالح ملی" که به اعتبار و حیثیت رییس جمهور توافقی اشرف غنی لطمه نزند به تعویق افتاده است اما در عوض یک کنفرانس تحت نام گفتمان در بلخ به راه انداخته شده است.

واقعیت این است که این عقب نشینی نور بلخ از تاریخ اعلام شده یک اشتباه سیاسی است نباید اعتراضات مدنی هزاران نفر بخاطر گل روی حامیان خارجی اشرف غنی عقب انداخته می شد. بزرگ ترین اشتباه این است زمانیکه ناخن افگار فاشیسم در دستت است بخاطر نجات "حیثیت دشمنت" عقب نشینی می کنی.

مگر فاشیسم باور به "منافع ملی" و "مصالح ملی" دارد؟
هنوز یک روز از عقب نشینی استاد عطا نگذشته هر کاره نظام فاشیستی، حفیظ الله امین ثانی پیام تهدید آمیز به آدرس بلخ می فرستد. اعتراضات مدنی در روزهای کنفرانس کابل یک فرصت طلایی قدرت نمایی مردمی بود که با تاسف از دست رفت. چرا بجای به تعویق افتادن کنفرانس بی ارزش کابل خواست های مشروع میلیون ها انسان به تعویق افتاد؟

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراضات مدنی
بلخ
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   هارون امیرزاده چرا خودت عوض عطا رهبری جمیعت اسلامی را نمی گیری؟

>>>   دیګر هرګز اعتراص کرده نمیتوانند - این قضیه دیګر بسته شد. واحدی

>>>   اگر استاد گرامی هوشیار باشد چوکی را رها وبه عوض حزب مخالف در دولت دولت عرض اندام نماید بهتراخواهد بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است