به هیچ قیمتی افغان ترک را از دست نمی دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۶/۱۲/۸ کد خبر: 147542 منبع: پرینت

اگر در برابر مکاتب افغان ترک از زور کار بگیرید با شدت با شما روبرو خواهیم شد و این بی نظمی را نه ما می توانیم کنترل کنیم و نه رییس جمهور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، پشتون نماینده اولیای دانش اموزان مکاتب افغان ترک روز دوشنبه 7 حوت 96 در یک نشست خبری گفت: کمیته والدین نخواست که موضوع مکاتب را سیاسی کند و به همین خاطر از هر کسی کمک نخواست.

پشتون بیان کرد: به هیچ وجه نمی خواهیم مساله مکاتب فرزندانمان سیاسی شود اما دفاع از حق خود سیاست نیست و حق مسلم ما است.

نماینده کمیته والدین خطاب به سران حکومت و بخصوص رییس جمهور اظهار کرد: باید برای نسل جوان خود، مکاتبی مانند افغان ترک را عملی کنیم و بدبختانه که نمی توانیم از جای دیگری مانند این مکاتب را بوجود بیاوریم و از اینرو نمی خواهیم به هیچ قیمتی این مکاتب را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: افغانستان دو مشکل اساسی از ناحیه فقر و کمبود تعلیم و تربیت کافی دارد، مشکل اول که فقر است خود مولد ناامنی است و اگر مردم فقیر نباشد و از فقر آنان سواستفاده نشود، ناامنی بوجود نمی آید.

پشتون گفته است که در طول 30 سال هیچ امکانات کافی علمی برای تعلیم و تربیت نداشتیم و امروز که فرصت آن فراهم شده نمی گذاریم که این فرصت که ضرورت ملی همه ما است از دست برود.

نماینده والدین شاگردان مکاتب افغان ترک هشدار داد: از برای خدا بدبختی نیاورید و اگر از شدت کار بگیرید با شدت با شما روبرو خواهیم شد و این بی نظمی را نه ما می توانیم کنترل کنیم و نه رییس جمهور.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدیریت
افغان ترک
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   بروید بخوانید مکتبی که رسمیت دولت را نداشته باشد چه فایده دارد خدا کند اولاد های شما بخوانند تا مرز دیوانگی

>>>   این بیچاره ها از آینده بچه های شون خبر ندارند که چی به سر شون می آید، افراطی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است