مبارزه با تروریزم موضوع دومین نشست پروسه کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۶/۱۲/۸ کد خبر: 147539 منبع: پرینت

چگونگی رسیدن به صلح و مبارزه با هراس افکنی از مباحث اصلی نشست پروسه کابل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دومین نشست پروسه کابل با حضور نمایندگان 25 کشور و 3 سازمان جهانی فردا چهارشنبه 9 حوت 96 در کابل برگزار می شود.

وزارت خارجه گفته است که تا کنون بسیاری از کشورهایی که قرار است در سطح معینان وزارت خارجه، نماینده در نشست پروسه کابل بفرستند اعلام آمادگی کرده اند و رییس جمهور نیز قرار است در این نشست یک پیشنهاد جامع صلح را برای پاکستان و طالبان مطرح کند.

گفتنی است که نخستین دور نشست پروسه‌ کابل در شانزدهم ماه جوزای سال روان برگزار شد، نشستی که تلاش کرد به یک اجماع بین‌المللی و منطقه‌ ای در پیوند به صلح و ثبات در افغانستان برسد؛ در این نشست نمایندگان امریکا، ناتو و 20 کشور دیگر شرکت داشتند.

غنی در آن نشست گفته بود که با باز شدن دفترنمایندگی طالبان در کابل یا هر کشوری دیگری در صورت تعهد طالبان به صلح، موافقت می کند، این آخرین شانس طالبان است و اگر آماده نباشند ما نیز نمی توانیم صلح کنیم.

قابل ذکر است که پس از این نشست نیز تغییری در رویه جنگی طالبان دیده نشد و جنگ در بسیاری از ولایت ها از جمله فراه شدت گرفت و حملات انتحاری این گروه در شهرها زندگی را به کام مردم ملکی زهر کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پروسه کابل
نشست دوم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است