حکیمی: قوم قرلق با هویت شان نفس می کشند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۱    ۱۳۹۶/۱۲/۷ کد خبر: 147487 منبع: پرینت

شماری از سران اقوام در نشستی در کابل اعلام کردند که اگر نام قوم شان در شناسنامه ها درج نشود با حرکت های مدنی مانع توزیع شناسنامه ها خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالقهار حکیمی نماینده قوم قرلق روز یکشنبه 6 حوت 96 در نشست هویت خواهی اقوام در کابل به نمایندگی از قوم قرلق گفت: کسی که هویت قومی را می گیرد مانند این است که حیات شان را گرفته است.

حکیمی بیان کرده است: قوم قرلق با هویت شان نفس می کشند و باید نام این قوم در شناسنامه شان درج شود.

وی افزوده است که بربنیاد قانون درج نام اقوام منع ندارد و رییس جمهور باید برای اجماع مالی نام اقوام را در شناسنامه ها وارد کند.

گفتنی است که نام 31 قوم در وزارت اقوام ثبت شده است اما اداره ثبت احوال و نفوس گفته است که براساس قانون نام 14 قوم در شناسنامه ها ثبت خواهد شد.

قابل ذکر است که در قانون اساسی عبارت 14 قوم و سایر اقوام ذکر شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شناسنامه ها
نام اقوام
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا مردم توزیع تذکره های برقی را باساس فرمان غیر قانونی ریس جمهور قبول ندارند ولو که نام چهل قوم هم ذکر شود تنها چهل قوم بخاطر گفتم که تنها قوم افغان پشتون تبار بیشتر از نو ده قوم است بهر صورت تا زمانیکه تذکره های برقی مطابق قانون توشیح شده و نافذ شده ان توزیع نگردد زیرا که اکثریت مردم قبل از قبل توزع تذکره برقی را باساس فرمان تقنینی ریس جمهور بادرج کلمه ملیت افغان به همه شهروندان مغایر قانون توشیح شده و قومگرایی و حذف سایر اقوم از نام قوم خودشان و جبرا بردن انها به ملیت افغان قوم پشتون که مربوط یک قوم است افگان و افغان و پشتون یک معی و بیک قوم خاص ارتباط دارد هیچ کسی حاضر نیست که ملیت و اصلیت خود را فدای خواستیکعده محدود سر قدرتقربانی کند.

>>>   حلقه ... هويت دو گونه و "شترمرغى" اوغان-پشتون که حاکمان شان هويت باستانى اسراييلى را در سالهاى 1933 قربانى هويت آريايى کردند و اکنون بخاطر منافع امريکا و آزمايش تف هويت افغانه اى ژنيتيک اسراييل خود را يهودى مى نامند.
همين حلقه ... امروز غنى احمدزى را پيش کرده مبنى به ضرب المثل شیوای پارسى "به مرگ بگيرد اش که با تب راضى شود" عمل خواهد کرد.
هدف عمده افغان ساختن غيرپشتون هاست. مبارزه اصلى بايد عليه هدف اصلى حکومت غنى-عبداله است.
حکومت غدار غنى-عبداله در "پارچه ياداشت الکترونى" (چپس) نام هر مليت و قوم و قبيله و زبان را خواهد نوشت تا مرام اصلى سياست خود و بادران خود را براورده سازد و افغان سازى مطلق ويا هويت ربايى غيرپشتون ها را در عمل به انجام برساند و بر همه هويت افغان تحميل کند.
درج قومهاى و ملتهاى غير پشتون بسنده نيست چون نام هويت زبانى و ملى زيادتر ازيک درجن ملت غير پشتون به اضافه يعنى پشتون و بدون ياد از "پارسيوان" در قانون اساسى همين اکنون نگاريده شده اند.
اما هدف حاکمان هويت نامعلوم گاهى ايرانى ويا آريايى وگاهى سامى ياعبرى
"رعيت"٬ "تابعيت" ٬ "شهروند" و "ملت " و هويت اکثير الملتى را هويت پشتونيزه کردن است.
يگان رهبران ملتهاى غير پشتون مانند راهبران و راهزنان اند که مانند ستون پنجم منافع ملى ملتهاى خود را زير پا نمودند. غولترين و لوده ترين در خود ماست. پشتونها وحدت افغان-ملت دارند
غير پشتون ها تا کنون وحدت در غول گرى٬ وحدت در غير اتحاد٬ وحدت در پراگنده گى٬ وحدت در غير همآهنگى وحدت در تخريب وحدت دارند. دليل عمده ناکامى غير پشتونان تفکر مدارا ساده گى وحماقت سياسى شان اند. يکى از حماقت شان عدم فراگيرى و عدم ياد گرفتن شان است.
تا کنون صدها بار بازى خوردند. از اين سبب اين غير پشتونان فورمل يا معادله يادگرفتن را پى نبرده است. من هم از جمله غيرپشتونان ام.
يادگرفتن معنى فقط به جمع آورى آگاهى ها و معلومات نيست بلکه استفاده اين معلومات در تغير کردار و رفتار است.
پندار نيک و گفتار نيک و کردارنيک با هريمن و يا امروز "تروريست" گروه داعش و حقانى و حکمتيار و حاميان وبرادران شان حماقت است.
معادله علمى يادگرفتن:
يادگرفتن = کردار + تغير
يادگرفتن = تغير رفتار

>>>   من یک پشتون هستم و طرفدار ذکر نام هر قوم ولو هر قدر کوچک، باذکر ملت: افغان در تذکره میباشم.

>>>   حالا هر فامیل خودرا یک قوم معرفی میکند

>>>   اشرف غنی امتحان میکند که ایا راستی قرلق بنام قوم خود نفس میکشد یا خیر اگر بدون نام قوم نفس کشید باز معلوم میشود که این همه جناوران. دغل باز هستند

>>>   قوم زى زى نيز خواهان ذكر نامشان در تذكره مى باشند در غير آن جلو گيرى مى كنيم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است