دیدارکنندگان با رییس جمهور در هرات گزینشی بودند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۷ کد خبر: 147486 منبع: پرینت

حضور رییس دولت وحدت ملی در هرات و دید و بازدیدهایی که با او صورت می‌گیرد، حرف و حدیث‌هایی را برانگیخته است. سخنان پیرامون این موضوع را در چند نکته می‌توان خلاصه کرد:
۱) به طور کل باور بر این است که دیدارکنندگان با آقای غنی افرادی گزینشی هستند.
۲) حد و حدود آنچه این افراد باید در حضور رئیس دولت بگویند، از قبل از طرف حلقه‌ی آقای غنی برای آنان دیکته می‌شود.
۳) کسی اجازه ندارد فراتر از آنچه برایش اجازه داده شده یا دیکته شده، سخن بگوید.
۴) این افراد به جز مداحی و چاپلوسی سخن دیگری برای گفتن ندارند.
۵) مشکلات اساسی ولایت هرات را تا کنون کسی نتوانسته به سمع رییس دولت برساند.
۶) به طور کل حضور آقای غنی، پس از افتتاح پروژه‌ی تاپی در هرات، نه تنها که برای مشکلات مردم، مفید نبوده، بلکه بر مشکلات این شهر افزوده است.
از طرفی منع رفت و آمد در بخش‌هایی از شهر، یکی دیگر از مسایلی است که مردم هرات را با مشکل مواجه ساخته است. امروز چهارمین روزی است که مردم این شهر با مشکلات آمد و شد در شهر رو‌به‌رو هستند.
تعداد زیادی از شهروندان از ماه‌ها بدین‌سو برای دریافت ویزای ایران و پاکستان تقلا کردند و برای خود نوبت گرفتند، اما برای آنان اجازه داده نمی‌شود که حتی با پای پیاده برای حل مشکل و دریافت ویزا اقدام کنند. شاید برخی از این افراد مشکلی حاد، یا مریض داشته باشند. هرچه هست حضور آقای غنی روند عادی زندگی مردم هرات را مختل ساخته است!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هرات باز يك مردي ميكردند و يك بوت نثار غني ميكردند

>>>   اشرف غنی در برابر عثمانی کم آورده و متوصل به کار های طفلانه گردیده.‌
=================
[وزیرِ دانا]

غنی به عثمانی: زیر دست مشاور من (قیومی) کار کن.
پاسخ عثمانی: به‌هیچ وجه. این نه‌تنها خلاف قانون است، برای من کسر شان هم است.

عثمانی از معدود آدم‌های مفید در حکومت وحدت ملی است. دانش و تخصص کافی در بخش کاری خود دارد، متعهد، دلسوز و پاک است؛ با درایت سخت‌کوش و پرتلاش است. چاپلوس نیست، دهن پرآب نیست و سر خم نمی‌کند. چندی پیش غنی از او خواسته بود که زیر دست مشاور اقتصادی او (قیومی) کار کند، اما آقای عثمانی این خواست غنی را به‌شدت رد کرده بود. بعدا ارگ چند روزی وظیفه او را به‌حالت تعلیق درآورد. با دخالت عبدالله، عثمانی دوباره به وزارت برگشت. بعدا ارگ بساط توطیه دیگری را پهن کرد و از طریق نمایندگان نفوذی خود در پارلمان، او را به استیضاح کشیدند. اما او با افتخار از این آزمون هم سربلند بیرون شد و نمایندگان مردم بار دیگر او را حق به‌جانب دانستند. نقشه ارگ بازم نقش بر آب شد. وقتی در سلب اعتماد او هم ناکام ماندند، تلاش کردند تا او را منزوی سازند. به‌نقل از منبع، او یگانه وزیری است که غنی در کابینه نمی‌تواند بالای او چیغ بزند. چون عثمانی آدم اهل منطق و دانش است. نه آمار غلط ارایه می‌کند و نه هم دروغ می‌گوید. کار می‌کند و مستدل و منطقی از کار خود دفاع می‌کند. در افتتاح تاپی، او را به زادگاه خودش اجازه ندادند. آقای غنی به‌جای تشکری و قدردانی از او (عثمانی)، از مشاور خود قیومی تشکری کرد! می‌خواهند او را به حاشیه بکشاند. چون هراس از این دارند که در شعاع او چهره‌ای خودشان گم شود. او را می‌خواهند منزوی سازند، چون از او می‌ترسند؛ چون او می‌فهمد و سر خم نمی‌کند!
حسیب معترف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است