نمایش درایت و دور اندیشی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۶/۱۲/۷ کد خبر: 147441 منبع: پرینت

نور با راه اندازی گفتمان ملی مشورتی در بلخ به رفقا و رقبای خویش این واقعیت را تفهیم کرد که او در هر دو حوزه ی همکاری و رقابت نسبت به سایرین یک سر و گردن بالاتر است.

گفتمان روز گذشته نمونه موفق و بی سابقه ای از درایت و دور اندیشی یک فرمانده سابق جهادی بود که با حضور او در فضای آرام و با تشریفات ویژه برگزار گردید. دعوت به موقع مهمانان در کابل، استقبال در فرودگاه بلخ، تنظیم مجلس و سخنرانی ها، دکور و دیزاین تالار و میز گفتگو همه و همه نشان می داد که فرمانده جهادی دیروز و والی سیزده سال پسین و حال حاضر بلخ برای تکمیل شاخص ها و نیازهای یک رهبری فرزانه و فرهیخته از نظر منطق و دیپلوماسی به سطح کل کشور چیزی کم ندارد.

اما محتوای متن فربه تر از صورت و نماد آن بود یعنی توقع و هدفی که زیر این گفتمان تعبیه شده بود از حد و مرز رقابت و تنش میان ارگ و بلخ فراتر می رفت نور پس از هفتاد روز درگیری و منازعه ی سیاسی با ارگ که شهامت، تقوا و درایت در بسیج مردمی را از خویش به نمایش گذاشته بود حالا تایید قشر نخبه و روشنفکر جامعه را برای مشروعیت بخشی بیشتر به دنبال داعیه اش بسیج می کند.

از جانب دیگر و به دنبال توافقات اخیر ظاهر قدیر و همراهان اش با نور بلخ او در پی بسیج ملی فراتر از ایتلاف ملی برای نجات افغانستان است که با راه اندازی چنین گفتمان هایی با روشنفکران، علما و سیاسیون راه رسیدن به آن اجماع بزرگ ملی را به صورت درست و کتابی هموار می نماید.

در نهایت نور با درایت تمام نگاه اش به آن دور دست ها است آنجا که تمامیت خواهی نباشد، تعصب نباشد، اختلاف قومی و مذهبی نباشد و افغانستان در سایه ی یک رهبری برخواسته از مردم سالاری دینی نفس بکشد.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گفتمان ملی
نور
درایت
نظرات بینندگان:

>>>   همه متن درست است تنها همان کلمه تقوارا بردارید
ر

>>>   از نور ....تیار کردن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است