قطع همکاری شرکت‌های آمریکایی با لابی اسلحه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۱۲/۷ کد خبر: 147433 منبع: پرینت

پس از تیراندازی خونین در فلوریدا شماری از شرکت های آمریکایی از پایان همکاری خود با لابی اسلحه در آمریکا خبر دادند.

پس از آنکه یک نوجوان آمریکایی با تیراندازی در یک مدرسه در فلوریدا 17 همشاگردی خود را کشت، فشار ها بر لابی اسلحه در آمریکا افزایش یافته است.

در همین رابطه شمار دیگری از شرکت های آمریکایی اعلام کردند دیگر حاضر به همکاری با بزرگترین لابی اسلحه این کشور موسوم به NRA نیستند.

بر این اساس شرکت هایی از جمله Chubb MetLife، شرکت بیمه Symantec و شماری از شرکت های خرید و فروش موتر مانند Avis Budget Group ،Hertz و Enterprise اعلام کردند به همکاری خود با لابی اسلحه خاتمه می دهند.

در همین حال شمار زیادی از کابران شبکه های مجازی و فعالان مدنی از شرکت های آمازون، اپل، گوگل و شرکت های اینترنتی دیگر خواسته اند هر گونه همکاری و پروژه مشترک خود با لابی اسلحه را متوقف کنند.

گفتنی است تیراندازی روز 14 فوریه که 17 دانش آموز و خدمه مدرسه در آن کشته و 50 نفر زخمی شدند مرگبارترین حمله مسلحانه در مدرسه ای در این کشور از سال 2012 بود.

در پی این حادثه، روز شنبه دانش آموزان مدرسه «مرجوری استونمن داگلاس» واقع در شهر پارکلند در جنوب فلوریدا در تجمعی اعتراضی علیه قانونگذاران و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شعار «خجالت خجالت» سر دادند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
اسلحه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است