از تذکره های شتر افغان، کارت مهاجرت بهتر است
کارت مهاجرت خراسانی برای مردم بومی این سرزمین که در هر وجب وجب خاک آن یادگار تمدنی و هویت آنها ثبت تاریخ پنج هزار ساله است به مراتب شرافتمندانه تر و با عزت تر از تذکره های شتر اوغان است 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147418 منبع: پرینت

در اوج بحران هویت اوغان و کشمکس بر سر شناسنامه های برقی اسماعیل یون بحیث پیشوای نظریه پرداز نیوفاشیزم افغان کارت مهاجرت را برای کسانیکه به زور افغان نمی شوند اعلام نمود.

او گفت برای اوغان های اصیل کوچی از کوه های سلیمان کارت هویت شتر چاپ افغان بحیث شهروندان درجه یک و صاحب امتیاز داده می شود. او افزود این کارت امتیازات بعد از آزمایش DNA و تثبیت نسب بنی اسراییل به اوغان اصیل داده می شود. ولی کسانیکه از این امتحانات ناکام شوند برایشان کارت مهاجرت بحیث تبعه درجه دوم و فاقد حقوق بشری داده می شود.

به باور او باید هر کس جایگاه و اصل و نسب خود را بداند و پای خود را از گلیم نسب اصلی خود بیرون نکند در غیر آن به کشور های تاجیکستان، ازبکستان، ایران، مغولستان و حتی نزد قبیله قریش به عربستان فرستاده خواهند شد از جاییکه 14 سال قبل با لشکر اسلام آمده بودند.

مطابق به فرمایشات آقای یون دارندگان کارت مهاجرت حق کار، حق تحصیل و حق مسافرت از یک ولایت به ولایت دیگر را ندارند. حتی آنها حق داشتن کودکان بیشتر از 3 نفر را ندارند. حق ازدواج با شهروندان درجه یک را ندارند. ویزه مهاجرت آنها در سطح کارت مهاجرین در پاکستان و ایران خواهد بود. حق رفتن به پارک ها و رستورانت های مخصوص شهروندان درجه یک را ندارند. آنها حق گپ زدن به زبان مادری شان را ندارند و حتی حق نماز خواندن در مساجد با شهروندان درجه یک کوه های سلیمان را ندارند.

خلاصه در نتیجه تذکره های شتر چاپ اوغان از بسیاری امتیازات مادی و معنوی محروم می شوند. این در حالی است که تا حال هم مردم بومی و تاریخی خراسان بحیث شهروندان درجه دوم از همه حقوق انسانی در سرزمین اجدادی شان محروم اند و به گفته اشرف غنی "پارچه پارچه می ئشوند و خون های شان در سرک ها ریخته می شود و از امتحان الهی" ناکام می شوند.

واقعیت این است که یک تعداد خراسانیان خوش باور که خون اصیل اوغان، مهاجرین کوه های سلیمان ندارند، تصور می کنند که با گرفتن تذکره های شتر چاپ افغان می توانند شهروند مساوی الحقوق با شهروندان درجه یک شوند. چنانچه سرور دانش اولین غیر اوغانی است که در کنار بی بی گل لبنانی برای گرفتن کارت شتر افغان قبل از دیگران ثبت نام کرده و با هیجان زیاد منتظر کارت هویت خود است.

جناب شان تصور می کنند که اولین کسی خواهند بود که افتخار هویت شتر افغان را کمایی کرده و شهروند متساوی الحقوق خواهد شد اما مطابق به فرمایشات یون او کارت مهاجرت در سطح کارت شناسایی ایران را خواهد گرفت و فاقد امتیازات خواهد بود.

آقای یون افزود حتی بی بی گل بانوی اول که اصل و نسب اوغانی ندارد نمی تواند تذکره "اسلامیت او افغانیت" را بدست بیاورد مگر اینکه خون خود را تبدیل کند و خون اصیل نژاد خالص بنی اسراییل را تزریق کند. دیگران حتی خون خود را هم تغییر بدهند قابل قبول نیستند. این در حالی است که از امرالله صالح تا جنرال جرات و هزاران تن دیگر با هیجان منتظر کارت هویت شتر افغان هستند.

چگونه مهمان گستاخ مهاجر صاحبخانه خراسان شد؟
جالب است فاشیزم چشم سفید برای شهروندان بومی خراسان کارت مهاجرت توزیع می کنند ولی برای مهاجرین کوه های سلیمان شناسنامه صاحبخانه. فاشیزم افغان خیلی عصبی و قهر است که چرا مردم بومی خراسان از هویت 5 هزار ساله خود به نفع هویت شتر اوغان صرف نظر نمی کنند. این در حالی است که دنیا هویت شان را در فرهنگ های پیشرو و متمدن جستجو می کنند نه در هویت های عقب نمانده کوچی و یا شتر در سده بیست و یکم.

واقعیت این است که کارت مهاجرت خراسانی برای مردم بومی این سرزمین که در هر وجب وجب خاک آن یادگار تمدنی و هویت آنها ثبت تاریخ پنج هزار ساله است به مراتب شرافتمندانه تر و با عزت تر از تذکره های ... شتر اوغان است.

اما دلم به حال آن عده بی هویتان و هویت فروشان خراسانی می سوزد که تصور می کنند با گرفتن تذکره متعفن شتر اوغان در سرزمین خودشان صاحب حقوق شهروند مساوی با مهاجران کوه های سلیمان می شوند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شتر اوغان
کارت مهاجرت
نظرات بینندگان:

>>>   دقیقآ
درود بر شما جناب دکتر صاحب امیرزاده
مرک به فاشیسیزم

>>>   ورانوس آریا
درودها، من متاسف به آن عده تاجیک های هستم که خودشان با داشتن هویت ، تمدن و فرهنگ غنامند، باز هم در پی دریافت هویت کاذب و جعلی سرخم روان هستند .

>>>   افغان مال افغان پشتون است برایشان مبارک. ما از خود هویت خراسانی تاجیکی داریم.

>>>   Bakhshi
درود بر ابر مرد اندیشه و قلم استاد امیر زاده گران ارج!
معلومات بسیار مهم دقیق و همه جانبه قلم بلندت پررنگ و توانا باد.

>>>   عطا صفوی
معلوم نیست که خوشحال خان ختک تاریخ را جعل نموده است ویا حلیم تنویر..!
-----------------------------------------------------------------------------
خود قضاوت کنید ...
وقتی شاعر نامدار قوم افغان( خوشحال خان ختک) خود سرزمین خراسان را فریاد میکشد، ولی چند متعصب مریض مثل یون ؛ تنویر ... که ازفقرفرهنگی و هویت جعلی رنچ میبرند ، پیش از اینکه به تاریخ واقعی حتی نزدیک به یکصدوسی قبل از امروزاین مرزبوم نگاه کنند وآثار شاعر ، ونویسنده نیاکان شان را که نهایت ناچیز هم است بدون تعصب مرور کنند ، برعکس به نرخ روز دروغ میگویند ، به دلیل اینکه جعل وتقلب به مسلک وآیین شان تبدیل شده است. توجه بفرمایید که خوشحال خان خود چه اعترافی میکند :
کابل و قندهار چی آشیانی دی - دا همه واله په نام خراسان دی
چه شاهین خراسانی وی حینی حینی- د باز غوندی توی روغ او ژی پلنی
{کابل و قندهار که آشیانه است - همگی به نام خراسان یاد می شوند}
{اگر شاهین خراسانی باشد یگان یگان شان- همچون باز تنومند و پهن بال می باشند}
بنآ هرچه بعد از این تاریخ بوجود آمده است همه وهمه برمبنایی جعل است وبس.

>>>   غنی وسایر اقوام قبیله میفهمند که این های اقوام کمشده بنی اسرائیل هستند پس ضرورت به چه است که دیکران را میخواهند که اوغان (یهود) بسازند. اگر خداوند ومیخواست از مادر و پدر همه ای اقوام دیکر این سرزمین را اوغان (یهود)خلق میکرد.که مگر نکرد.پس شما چرا با قانون خلقت مخالف هستیند. مگر به اجداد تان مانند " ابراهیم، اسحاق و اسماعیل سرزمین های اشغالی فلسطینی ها را وعده داده نشده بود بود؛ مثل موسی قوم بنی اسرائیل را از مصرخارج کرد و به طرف سرزمین امروز اسرائیل بردشانرا و در آنجا زنده گی میکنند. عنی اگر میخواهد برای قوم خود خدمتی کند بهتر است به وعده خداوند و اجداد خود عمل کند برادرهای خود را گرفته به جائیکه (اسرائیل) که خداوند برای شان وعده داده شده بروند با دیگر برادران خود یکجا شوند همان زبان عبرانی و دین کلیمی خود را یاد بگیرند تا باشد روح اجداد شان شاد و خود شان خوشحال شده و در برابر پسران کاکایشان اسماعیل یعنی همین اعراب امروز بجگندند که از زمان خیلی قدیم به اینطرف دشمنی و دعوای عرضی و خاکی دارند و ما هم از شرانطهار و استشهاد، میخ زدنها به سرمردم، غصب زمین ها، غصب قدرت،تعبض نژادی، برتری و خود خودخواهی شان خلاص شویم
قدرت االله

>>>   غنی مردک مزدور خجالت بکش که چگونه اقوام را به جان هم انداختی. شرمنده باش.

>>>   یکی گفتی و پخته
ازین که مردم از پشت شترهای گوچی ....جمع کنن بهتر است که به هویت زندگی کنن
عجب ، در عصر اتم ما از دمی شتر بگیریم
بی بی گل عجب چال یهودی زدی

>>>   زمانیکه تذکرهها توزیع شد جهت گرفتن پاسپورت مجبور هستید که آنرا بګیرید. نیاکان بی هویت تان صدها سال با هویت تذکره افغان زندګی کردند و مردند، شما نام خدا چقدر ننسل آګاه هستید.

حسام

>>>   یک کسی که جنگل صفت باشدهمین قدر بس است ....

>>>   کسیکه قرنها نام ازادی نگرفت امروز برای خود هویت میسازد! تاجکستان را نزد خود متجسم سازید و بعد روبه افغان برگردانید! جواب خودش ارایه میشود!!!!!!!!!!!!
بترقی یا نترقی افغان افغان است و ترا بعد از سنت کردن بجا میشاند!

>>>   این نوشته آقای امیر زاده مانند سایر مطالب او بسیار دقیق و قابل توجه است. تمام اوصافی که در این نوشته برای پشتونها ذکر شده همان اوصاف قوم یهود و بنی اسرائیل است. یهود آنگونه که در کتاب تلمود آمده خود را قوم برتر می دانند و بر این باور هستند که خداوند سایر اقوام را مانند حیوانات برای بهره برداری این قوم خلق کرده است. یعنی تمام اقوام دیگر باید در خدمت قوم یهود باشند زن فرزند، اموال و خود او به یهود تعلق دارند. پشتونها نیز با همین خصیصه در کشور ما ظهور پیدا کرده و تنوانسته که تا حدی به مقصد شان برسند. البته جای تأسفش اینجا است که در کشور ما اقوام غیر پشتون هم این مطلب را پذیرفته و تسلیم آن شده اند. این ضعف و ترس غیر پشتونها است که پشتونها را شجاع و زورمند جلوه داده اند.

>>>   خراسانی هستم.
شما خودرا مصروف تذکره های الکترونیکی کنید > تعصب کنید > بیسواد بمانید > و چند نفر ولگرد پادشاهی کند ویا در ولایت خود پادشاهی کند . افسوس به این حالت . مردم دنیا به کره مریخ بالا شدن ما تابه حالی یک سوزن ساخته نمیتوانیم . این همه از دست کسانی که تا دیروز مرگ به امریکا میگفتند و حالی با خود امریکایی ها را اورد به خودت میگم بیسواد اوووو بیسواد

>>>   نظریات آقای یون نظر به تحصیل پشاوری گندش اش مانند آب رو های کثیف بورد پشاورمیباشد وی مریض صعب العلا ج مانند گلبدین انتهار پرو میباشد
نجرابی

>>>   دست ات درد نکند آقای امیرزاده

>>>   در ولایاتی که فاشیزم اکثریت ندارد باید تذکره های مطابق قانون پاس شده و توشیح شده که بدون درج واژه افغان است نوزیع شود و آنعده پشتون هاییکه مثل آقای یون شناسنامه پاکستانی دارند اول باید شناسنامه های پاکستانی خود را تسلیم سفارت پاکستان کنند و بعد شناسنامه افغانستان را بدست بیاورند.
بی بی گل هم باید واضح سازد که بعد مرگ در گوره قبرستان کابل میخواهد زیر خاک شود یا پس به لبنان فرستاده شود.
غنی فرصت تصمیم گیری ندارو چون عزراییل پست دروازه ارگ ا یستاده است.

>>>   آقای امیر زاده ه ه ه ه!
قطع نظر چیزهایکه آقای یون گفته که شخصا موفق نیستم اما ایمان دارم مسله لحاف ملا است.بعد از جلسه بن شما و امثال شما زنگ های دهل نوازان قصر سفید به پا بسته چپ و راست میرقصیدید وباور مند شده بودیدکه زمینه دزدی غصب چور چپاول قدرت چوکی ووووووو بدون غل وغش برایتان اماده شد نه بفکر ملت بودید نه بفکر ملیت نه به فکر حزب بودید ونه دین همه و همه یکسر دیموکرات شدیدو سنگ دموکراسی به سینه میزدید. تا توانستد چور کردید غصب کردید دزدیدید تا اینکه به فرعون ها مبدل گشتید. حالا که جارجی ها هم از اعمال شما اگاهی پیدا کردند و زمینه های دزدی اهسته اهسته برای شما کاهش پیدا میکند به بهانه جویی ها پای لچ کردید یک روز بنام تذکره یک روز به نام افغای اب را خت کرده ماهی میگیرید.شما شرم ندارید دو تا طالب ... امد همه شما قهرمانان غار میپالیدید حالا دعوی خراسان را میکنید باز او کم عقل ها سرزمین خراسان یک جغرافیای کلان بود اگر بفکران جغرافیا باشید ایمان داشته باشید به مجرد صدا کشیدن همسایه ها زبان تان را از پس سر قطع میکننددر غیر ان اگر برای تجزیه افغانستان این کار ار میکنید یک خیانت است که در خمیر اکثریت شما وجود دارد.

>>>   او مردم شتر سرگردانی است عکس شتر در شناسنامه خوب نیست همیشه سرگردان خواهد بودید

بهتر است عکس یک زیارت و شهدا را بگذارید که حداقل یک تبرک است

اگر واقعا تعصب نباشد عکس قهرمان ملی شهید احمدشاه مشعود کبیر را بگذارید

با تشکر

>>>   به " او مردم ، شتر سرگرداني ...) !
بخيالم خودت فكر كردي كه حكومت افغانستان ميخواهد بانكنوت چاپ كند كه عكس احمد شاه مسعود را پيشنهاد داده يي ؟!

>>>   صد زدن زرگر، یک زدن آهنگر!
ناميدن "مهاجر بودن" اسماعیل یون و "حرامى گفتن" جنران طاقت به من لطف شان است به من است. هزاران بار برکت و عزت از کلمه افغان.
از اين پس مى نگارم به اضافه
من افغان نيستم در اين ايران پشته
که هزاران هويت دارد يکى شان هزاره
در هزاران دودمانهاى هر دوره
چه با نام هاى هندو توران و ايران پيشينه
در پايتخت هاى هخامنيشيان در پارسه
و سامانيان در پارتيه و گنجه
تا به زمان بلخ و هرات و غزنه
هميش در ارانشهر و هفت شهر اش عاشقانه
در هر چار سو و ديارهاى فرزانه
از ميانه آذربايجان ايران زمين تا فرغانه
از آقچه و ميمنه تا آستانه
ولى سرازير شد محاجمين به شکل ديوانه
گاه و شهرک و شهر ستان کردند ويرانه
خداوند رحمت ات را بر سر غنى باران کن که نشايد نوروز من را دي ( تاريک عربى برج جدى) کند
و نام پاک ام هويت افغان کند
چون اين نام است برايم دشنام سخت
چون اين نام است برايم دشمن رخت

>>>   افغان سازی جبری یک عمل خیلی خطرناک است. چون در آینده باعث تفرقه و تبعیض جدی بین مردم می شود. در آن صورت مردم را به دو دسته افغان اصل و افغان بدل تقسیم میکنند. افغان اصل کسانی اند که به زبان افغانی یعنی پشتو گپ میزنند و از همه امتیازات بهره مند میشوند و بقیه چون زبان افغانی بلد نیستند مورد تبعیض قرار گرفته و مجبور هستند تا زبان مادری خود را هم از دست داده و زبان افغانی فرابگیرند.کسانیکه متوجه این باریکی نمی شوند در اینده به سادگی هویت و زبان خود را از دست خواهند داد. پس باید هوشیار بود و فریب مداری های قبیله را نخورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است