راز حضور حکام عربی در کاخ سفید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147395 منبع: پرینت

ولیعهد عربستان، ولیعهد ابوظبی و امیر قطر قرار است به منظور حل بحران دوحه طی 2 ماه آتی میلادی در واشنگتن با رییس جمهوری آمریکا دیدار کنند.

بر اساس این خبر یک مسوول آمریکایی عالی رتبه اعلام کرده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و «تمیم بن حمد» امیر قطر قرار است طی ماه های مارس و آوریل با ترامپ دیدار کنند.

به این ترتیب ترامپ با محمد بن سلمان در نیمه ماه مارس، با ولیعهد ابوظبی در 27 مارس و با امیر قطر در ابتدای آوریل در واشنگتن دیدار خواهد کرد، قرار است این دیدارها مقدمه ای برای برگزاری نشست کمپ دیوید و حل بحران قطر تا پایان بهار 2018 باشد.

این مسوول آمریکایی تاکید کرده است که برگزاری نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در راستای تلاش آمریکا برای حل بحران قطر، تلاش ها برای ایجاد صلح در خاورمیانه و اختلافات کشورهای عربی با ایران از جمله مسایلی است که در این دیدارها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشتر گزارش شده بود که واشنگتن از تشدید بحران قطر و تحریم های کشورهای عربی علیه دوحه نگران است زیرا آمریکا معتقد است که بحران قطر منجر به تضعیف جبهه عربی ضد ایرانی در منطقه خواهد شد.

از سوی دیگر آینده سرمایه گذاری های آمریکا در دوحه و پایگاه نظامی این کشور در قطر نیز با توجه به بحران قطر به خطر افتاده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
کاخ سفید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است