بازسازی سوریه 226 میلیارد دالر هزینه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147392 منبع: پرینت

بانک جهانی، خسارت های اقتصادی ناشی از درگیری خونبار تروریست ها با ارتش و مردم سوریه از سال 2011 تا پایان سال 2017، حدود 226 میلیارد دالر برآورد کرده است .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بانک بین المللی، خسارت های اقتصادی جنگ علیه تروریسم در سوریه طی 6 سال گذشته معادل 4 برابر ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2010 است.

مقابله با تروریسم در سوریه خسارت های زیادی به زیر ساخت ها و تاسیسات عمومی این کشور وارد کرده است. بانک جهانی در حال حاضر مشغول بررسی نیازهای لازم برای سرمایه گذاری در سوریه می باشد. تروریسم موجب شده سوریه 27 درصد املاک مسکونی و 50 درصد موسسات آموزشی و بهداشتی خود را از دست بدهد.

بانک جهانی در گزارش خود آورده است که نابودی زیر ساخت های بهداشتی در سوریه طی جنگ علیه تروریسم منجر به افزایش مرگ شمار زیادی از مجروحان این درگیری ها شده است.

بر اساس ارزیابی انجام شده، اگر امسال جنگ علیه تروریسم در سوریه پایان یابد، اقتصاد این کشور رشدی بیشتر از 41 درصد درآمد ناخالص داخلی در 4 سال نخواهد داشت، اما در صورت تداوم درگیری های مسلحانه بعید به نظر می آید که میانگین بازگشت رشد تولید ناخالص داخلی سوریه، بهبود یابد.

سوریه از مارس (حوت) 2011 تاکنون با بحران ورود تروریست های خارجی به این کشور مواجه است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
دالر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است