جبهه گیری ایوانکا علیه کوریای شمالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147366 منبع: پرینت

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، دختر دونالد ترامپ که به سئول سفر کرده است، با رییس‌جمهوری کوریای جنوبی درباره تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تجارت غیر قانونی کوریای شمالی گفتگو کرد.

استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: ایوانکا ترامپ دختر رییس‌جمهوری آمریکا با مون جایه این، رییس‌جمهوری کوریای جنوبی مذاکراتی خصوصی در این رابطه داشت.

ایوانکا ترامپ به همراه یک هیات آمریکایی در سفری 4 روزه به کوریای جنوبی سفر کرده است تا در اختتامیه المپیک زمستانی 2018 حضور داشته باشد. منوچن اوایل جمعه بزرگترین بسته تحریم‌ها را اعلام کرد که 27 نهاد، 28 کشتی باری و یک شخص را که در تجارت غیر قانونی با کوریای شمالی دست داشتند، هدف می‌گیرد.

در همین حال حزب حاکم دمکراتیک کوریای جنوبی ابراز امیدواری کرد سفر دختر و مشاور ارشد دونالد ترامپ به ارتقای روابط بین 2 کوریا و کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کوریا منجر شود.

کیم هیون، سخنگوی حزب حاکم کوریای جنوبی اعلام کرد: ما از سفر هیات آمریکا شامل ایوانکا ترامپ استقبال کردیم. معتقدیم نقش آمریکا در دستیابی به صلح در شبه جزیره کوریا اهمیتش از هر چیز دیگری بیشتر است و امید داریم آمریکا این نقش را به خوبی ایفا کند.

او همچنین پیش‌بینی کرد که تداوم مذاکرات بین 2 کوریا به مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بینجامد. 2 کوریا پیشتر مذاکرات زیادی درباره مشارکت پیونگ‌یانگ در بازی‌های زمستانی در کوریای جنوبی داشتند. سئول امید دارد مذاکرات بین مرزی زمینه را برای گفتگوی واشنگتن و پیونگ‌یانگ و مذاکرات گسترده‌تر برای خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی آماده کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایوانکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است