اسماعیل یون: اگر افغان نیستند مهاجرکارت بگیرند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147350 منبع: پرینت

اسماعیل یون گفته است: «کسانیکه هویت افغان را قبول ندارند برای آنها مهاجرکارت داده می‌ شود».

اسماعیل یون کسی است که با راه‌ اندازی تظاهرات 39 نفره از اجرای قانون مصوب پارلمان و توشیح‌ شده ممانعت کرد و اصرار داشت که باید هویت همه شهروندان در تذکره افغان درج گردد.

او در زمان طالبان برای انحصار قدرت در دست افغان‌ ها و به حاشیه‌ راندن اقوام دیگر طرح داده بود که:
1. زبان پشتو باید تنها زبان رسمی کشور اعلام شود.
2. سرود ملی باید به زبان پشتو نوشته و تدوین شود.
3. همه اقوام افغانستان باید هویت افغان را بپذیرند.
4. با انتقال افغان‌ ها به صفحات شمال ترکیب جمعیت شمال کشور باید تغییر داده شود.
5. شمال کابل و مناطق شمالی از کنترل تاجیک‌ ها خارج و به افغان‌ ها واگذار شود.
6. علفچرهای کوچی‌ ها در مناطق مرکزی تثبیت و گسترش داده شود.
7. حاکمیت باید در انحصار افغان‌ ها باشد و به دیگر اقوام طبق صلاح دید افغان‌ ها وظیفه داده شود.

در طول هفده سال گذشته بسیاری از پلان‌ های اسماعیل یون عملی شده و اگر اوضاع همینگونه پیش برود بزودی همه آنها اجرا خواهد شد.

محمدنسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان
مهاجرکارت
اسماعیل یون
نظرات بینندگان:

>>>   اسماعیل یون باید به اسرایل برود مانند دیگر یهود زادگانش که اهسته اهسته اینجا را دربرابر پول فروخته اند اینجا کشور مسلمانهستوسرزمینکابلشاهان ویما ها وقبادهاست شایدهم این یهودی ها وقبایل یهودی در سرحدات زندگی داشته واهسته اهسته درخراسان هجرت نمده مابرایش جا داده ایم وحتیبجای مهاجر کارت تذکره داده ایم هنوز بجای تشکری حال دعوی وطن دارد وباز این وطن عزیز را به روسه وپاکستانب ها واخیرا به امریکا وانگلیس فروخته اند هیچ کدام ن واو صاحب وطن نیستیم همه ای ما از جناب ترامپ مهاجر کارت بگیریم
پدرام

>>>   یو ن یک تبیض پرست سر سخت در بین اوغان های غول است

>>>   درپاکستان پنجابی ها وسندی ها اوغان ها یا پتان های خودرا چنان می کُشند که در امریکا پولیس سیاه پوستان را

>>>   یون در نهایت یونجه خواهد خورد
تحولاتی در پیش است که خواب یون و یون ها را پریشان میکند.

>>>   اسماعیل یون که متاسفانه خودرا پو هاند هم میگوید یک انسان بی دانش بی معرفت وفاشیست است که نظیرش درتاریخ خیلی کم دیده شده است این پو هاند بیسواد از اصل کلمه افغان آگاهی ندارد مانند گاوی است که شاخ خودرا در سنگ بند نموده میخواهد که سنگ کلان را بیجا کند.درافغانستان فارسی زبان ها‌دراکثریت مطلق هستند که بیشتر از پنجاه فیصد فارسی زبان ها هستند.بقیه اقوام کوچک نیز طرف دار زبان فارسی هستند واززبان پشتو بیزارند.القاب علمی استادان پوهنتون ودانشگاه ها از پوهیالی و.... به مشابه آن به فارسی تبدیل شود.سرود ملی باید به فارسی تبدیل شود.درنوت های پول باید به زبان فارسی نوشته شود.چون دگر زمان ظلم و استبداد تمام شده و ملت ها آگاه شده اند.الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین

>>>   یون یک شخص جاسوس و اجیر پاکستان به منظور تفرقه افگنی بین اقوام باهم برابر و برادر این مرز و بوم است که به اشاره بیگانگان و مشخصآ اسخبارت انگلیس و پاکستان مصروف ایجاد شقاق بین مردم است ، مانند دیگر اسلافش نجیب ، امین ، تره کی و ملاعمر کور این آرزو شوم را با خود بگور خواهد برد.
کوه کن

>>>   از "افغانستان " فقط پسوند ستان بس است پيشوند اش طرد و حذف شود و به جايش يک واژه نيک بيايد.
هر کسى اينرا قبول ندارد از قوم گمشده پناه داد نياکان ما جمشيد و کوروش و دارا در کوه سليمان قوم "افغانه" ازنسل شاوول سامى يهودى اسراييل در ميهن ستان ما چون نياکان و پيشدادى چون ما مانند اسپنديار و بهمن و رودابه و رستم بشردوست و مدارا ايم.

>>>   در مورد شناسنامه، پرتو نادری بزرگ چنین نگاشته :
فاشیستانی هتلری افغانی چه زهره دارند که می گویند اگر افغان نیستی از افغانستان بیرون شو!
من می گویم تو بیرون شو! حضورت در تمدن این حوزه ی مدنی در کجاست؟ نیاز به سر گردانی نیست ، به همین آرشیف ملی و به همین نگارستان ملی و به موزیم ملی می رویم ، برای من حضور تمدنی ات را در این حوزه ها نشان بده !
جنگنده های B52 امریکایی همیشه این جا نیست که از حاکمیت جعلی تو پاسداری کند. ما را مقدرات تاریخ در این جغرفیایی که تو شومش ساخته ای محکوم کرده است، آیا می خواهی مانند انسان ها زنده گی کنیم یا مانند بفلو ها وحشی بجنگیم!
خداوند سرزمینی را که نفرین کند، دیوانه یی را بر آن سرزمین حاکم می سازد . سرزمین ما سرزمین نفرین شده است! دوستی دیوانه خود دشمنی است!
اگر ما هشیارانیم نباید به دنبال دیوانه گان برویم!
#پرتو_نادری

>>>   يون فاشست اگر درجات علمي و شهادتنامه خودرا نخريده باشد، بايد بحيث شاگرد ادبيات يك اندازه تاريخ هم خوانده باشد و دانشش محدود به جعليات حبيبي نباشد. در آنصورت ميفهمد كه صاحبان اصلي اين سرزمين كيست و كي مهاجر است. اين فاشيست كه يك وقت سُوَر خلقي بود و همراه با ديگر ملگري خود باعث بد بختي اين وطن و كشتن وآواره ساختن مليونها إنسان شد، حالا صد فيصد تغير عقيده داده و خودرا در دامن متعصب ترين و افراطي ترين إنسان كه از دين اسلام استفاده ابزاري ميكند، انداخته است. راستش حيف نام إنسان كه به همچو إنسانها خطاب شود.

>>>   اسماعیل یون تخلص فارسی خود را پشتو ساخت. میدانید که در گذشته مشهور به اسماعیل ....بود. اگر باور ندارید از خودش یا دوستان نزدیک اش بپرسید.

>>>   اوغان یا افغان هویت ملی این خبیثان متعصب , تفرقه افگنان و آشوب بازیگران همدستان تروریست این بی تمندانها دور از فرهنگ انسانی محمد نظیر احمدزی , راضیه سعادت ، فریده کوچی ، ،آرین یون ، اسماعیل یون ، غنی کوچی ، کمال ناصر اصولی کوچی پکتیاوال ، ستار سعادت ملتانی و جنرال تاقت ....باز محمد تر نکوال امرخیل تازه پاکستانی در زیر است و بخوانید.

>>>   چنانچه سرور دانش اولین غیر اوغانی است که در کنار بی بی گل لبنانی برای گرفتن کارت شتر افغان
قبل از دیگران ثبت نام کرده و با هیجان زیاد منتظر کارت هویت خود است.
جناب شان تصور می کنند که اولین کسی خواهند بود که افتخار هویت شتر افغان را کمایی کرده و شهروند متساوی الحقوق خواهد شد. اما مطابق به فرمایشات یون او کارت مهاجرت در سطح کارت شناسایی ایران را خواهد گرفت و فاقد امتیازات خواهد بود.
آقای یون افزود حتا بی بی گل، بانوی اول که اصل و نسب اوغانی ندارد نمی تواند تذکره" اسلامیت او افغانیت" را بدست بیاورد، مگر اینکه خون خود را تبدیل کند و خون اصیل نژاد خالص بنی اسرائیل را تزریق کند. دیگران حتا خون خود را هم تغییر بدهندقابل قبول نیستند.
این در حالیست که از امرالله صالح تا جنرال جرات و هزاران تن دیگر با هیجان منتظر کارت هویت شتر افغان هستند.

>>>   مطابق به فرمایشات آقای یون دارندگان کارت مهاجرت حق کار، حق تحصیل و حق مسافرت از یک ولایت به ولایت دیگر را ندارند. حتا آنها حق داشتن کودکان بیشتر از ۳ نفر را ندارند. حق ازدواج با شهروندان درجه یک را ندارند. ویزه مهاجرت آنها در سطح کارت مهاجرین در پاکستان و ایران خواهد بود. حق رفتن به پارک ها و رستورانت های مخصوص شهروندان درجه یک را ندارند. آنها حق گپ زدن به زبان مادری شانرا ندارند و حتا حق نماز خواندن در مساجد با شهروندان درجه یک کوه های سلیمان را ندارند.
خلاصه در نتیجه تذکره های شتر چاپ اوغان از بسیاری امتیازات مادی و معنوی محروم میشوند. این در حالیست که تا حال هم مردم بومی و تاریخی خراسان بحیث شهروندان درجه دوم از همه حقوق انسانی در سر زمین اجدادی شان محروم اند و به گفته اشرف غنی" پارچه پارچه میشوند و خونهای شان در سرک ها ریخته میشود و از امتحان الاهی" ناکام میشوند.
واقعیت اینست که یک تعداد خراسانیان خوش باور که خون اصیل اوغان، مهاجرین کوه های سلیمان ندارند تصور می کنند که با گرفتن تذکره های شتر چاپ افغان می توانند شهروند مساوی الحقوق با شهروندان درجه یک شوند.

>>>   یون یک فاشیست است که هیچ چیز جز سرخمی و پشت دور دادن حاصل نمی کند.

او را باید به سرزمین اصلی شان اخراج نمود یعنی اسرائیل.

>>>   از تذکره های شتر افغان کرده کارت مهاجرت بهتر است!

در اوج بحران هویت اوغان و کشمکس بر سر شناسنامه های برقی اسمعیل یون بحیث پیشوای نظریه پرداز نیو فاشیزم افغان کارت مهاجرت را برای کسانیکه به زور افغان نمیشوند اعلام نمود.
او گفت برای اوغان های اصیل کوچی از کوه های سلیمان کارت هویت شتر چاپ افغان بحیث شهروندان درجه یک و صاحب امتیاز داده میشود. او افزود این کارت امتیازات بعد از آزمایش DNA و تثبیت نسب بنی اسرائیل به اوغان اصیل داده میشود. ولی کسانیکه ازین امتحانات ناکام شوند برای شان کارت مهاجرت بحیث تبعه درجه دوم و فاقد حقوق بشری داده می شود.
به باور او باید هر کس جایگاه و اصل و نسب خود را بداند و پای خود را از گلیم نسب اصلی خود بیرون نکند در غیر آن به کشور های تاجیکستان، ازبیکستان، ایران، مغلستان وحتا نزد قبیله قریش به عربستان فرستاده خو اهند شد از جاییکه ۱۴ سال قبل با لشکر اسلام آمده بودند.

>>>   پشناد بسيار خوب و نيك است اولا يكتعداد اشخاص هرزه وبرزه كه از افغانيت خود منكر هستند بايد به انها كورس هاى قصيرالمدت غرض اگاهى بيشتر داير گردد تا ذهنيت شان روشن شود دوم اينكه چيزى كه آقاى يون گفته بسيار خوب گفته و من فكر ميكنم كه ٩٥ فيصد مردم با گفتار آقاى يون موافق وهم نظر هستند

>>>   یون و یون زاده ها را باید دوباره به پشت همان کوههایی که از انجا فرار کرده اند فرستاد تا بفهمد که اینجا فلسطین نیست که بخواهد مدنند سلفان یهودی خود ان را غصب کند.

>>>   ....... این اجنت جت با کستانی الاصل چهره و سیمای این فاشیست ....به یک افغان نمی ماند این یک ....... مزدور پاکستان و منافق رذیل در جامعه افغانی بیشتر نیست.

>>>   یو ن یک انسان ....داست زیرا وی بسیار تبیض دارد

>>>   باد کبر از سر برون کن ورنه مانند حباب
عاقبت این باده سنگ کاسه سر می شود
بیدل

>>>   یا اینکه مانند یون دوتذکره بگیرید یکی از پاکستان یکی از افغانستان همچنان مانند یون دریک جیب خود کلدار بگذارید درجیب دیگر پول اوغانی
این زوج اسمعیل یون وارین یون چگونه اولاد متعصب تربیه خواهد کردند ؟ برای فرزندان شان شاید دشمنی بین اقوام را درس بدهند
موهایش سفید شده از بس تعصب وتحجر قومی!
خداوند ترا شفا بدهد تا هم تو ازین مصیبت فارغ شوی وهم دیگران از شر تودرامکان باشند

>>>   تو برو به گورستان ، ما شتر کارت اوغان را نمیخاهیم
فضل الله سروری از بلخ

>>>   راست میگوید یا افغان باش یا جای اصلی ات راپیداکو

>>>   طاهر پشتون
والله گل گفتى. ديموكراسى است مردم اختيار دارند مليت خودرا اختيار كنند. براى تاجكان مهاجركارت تاجكستان
براى خراسانيان مهاجركارت خراسان (با مركز مشهد) بدهند. اشتباه كه در گذشته كرده بوىيم كه به تاجك هاى كه از دست روسهاى تزار از بخاراو ثمرفندو تاجكستان به و طن ما گريخته بودندهويت افغان داديم, ديگر نبايد تكرار كنيم. هزاره و پشتون خو قبول دارند افغانيت را و ازافغانهاى اصيل اند.

>>>   مهاجر کارت یک قوم بزرگ افغانستان را امروز به یکی از ادعا گران ساکنین اصلی این خاک مبدل ساخته است. و آن کسانی است که از اسرائیل آمده بودند و ما برای شان مهاجر کارت داده بودیم.
پس مهاجر کارت چیز کم نیست.
این کارت هزاران تن دیکر را که امروز حکومت می کنند تابعیت امریکایی و استرالیایی و انگلیسی بخشیده است. و با این کارت هزاران تن دیگر منتظر اخذ تایعیت های غربی اند.
مشتاق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است