پشتون، دایه مهربانتر از مادر برای دیگر اقوام
 
تاریخ انتشار:   ۰۴:۰۱    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147347 منبع: پرینت

جناب پشتون! اگر واژه افغان به نظرت ارزش معنوی بسیار بالا دارد چرا آن را نزد خود نگه نمی داری تا گنجینه های معنوی قوم پشتون غنی باشد؟!

تو چگونه اینقدر سخاوتمند و نسبت به ما غیر پشتون ها اینقدر روادار شده ای که طبق ادعا و قول خودت می خواهی واژه افغان که از ارزش معنوی بسی بزرگی برخوردار است را با ما شریک ساخته و ما را به افغانیت مفتخر سازی؟!

تو دایه مهربانتر تا چه حد ما را دوست داری و نسبت به ما صداقت داری که تاجیک، هزاره و ازبک بودن را برای ما مضر تشخیص داده و می خواهی ما را با افغانیت عزت و سربلندی ببخشی؟! اما حقیقت این است که تو شیطان، تو خبیث و تو منافق حتی رودار به نفس کشیدن ما نیستی!

تو حتی روزی با پاکستانی و عرب همدست شده و خواستی نسل ما را از این خاک نابود کنی! یادت رفت آن روزی که پیشاپیش اعراب و پاکستانی ها بر زنان، کودکان و مردان شمال حمله کردی و نسل کشی ها را در شمالی، بامیان و بلخ انجام دادی؟!

آیا حداقل تو به عنوان یک هم میهن من حتی یکبار مانیفست "سقاوی دوم" را که سراسر طرح ها و دستور العمل های سیاست "زمین سوخته" در برابر تاجیک ها و سایر اقوام است محکوم کردی؟! بلکه حتی تو بارها از آن استقبال کردی و آن را برابر با حقیقت خواندی.

من چگونه به حیث یک هم میهن نسبت به تو حس خوبی داشته باشم؟! یگانه هدف تو از افغان خواندن ما فقط جلوگیری از بروز هویت اصلی ما می باشد و بس.

امیر آریانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
قومگرایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است