امیدواریم در تاپی، وجدان تان بدرد بیاید و درست کار کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147327 منبع: پرینت

مسوولیت افغانستان بعنوان شاهراه آسیا از تمام کشورها بالاتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالواسع حیدری آگاه مسایل اقتصادی در گفتگو با "همگام" درخصوص توان حکومت در عملی کردن پروژه تاپی گفت: بدون شک که افغانستان از عهده اینکار بر می آید منوط بر اینکه دولتمردان کشور با یکدیگر اجماع داشته باشند و اختلافات را کنار بگذارند.

حیدری بیان کرد: پروژه های بزرگ قطعا که با چالش ها بزرگ مواجه می شوند و خایینین داخلی و رقبای بیرونی برای سبوتاژ پروژه نهایت کوشش شان را خواهند کرد و دولت باید نهایت کوشش اش را در اینباره خرج کند.

این آگاه اقتصادی با بیان اینکه پروژه تاپی 23 سال قبل طرح ریزی شده و تا دیروز (جمعه 4 حوت 96) به تاخیر افتاده بود اظهار کرد: وضعیت کنونی یک مورد تحمیلی است و اگر فرصت ها را باالفعل تبدیل نکنیم، وضعیت بدتر می شود والا افغانستان یک کشور ثروتمند است که تنها عواید ترانزیتی جدای از تریلیون ها دالر معادنش برای مصارفش کافی است.

وی افزود: خط آهن، شبکه حتمی و ضروری برای کشورهای منطقه است و اگر کشورهای آسیایی می خواهند که به هم وصل شوند تنها راهشان افغانستان است.

حیدری تصریح کرد: مسوولیت افغانستان بعنوان شاهراه آسیا از تمام کشورها بالاتر است؛ سال گذشته دیدیم که برخی وزارتخانه ها حتی نتوانستند نیمی از بودجه انکشافی شان را مصرف کنند، امیدواریم فطرت سالم شان بدرد بیاید و واقعا برای این کشور کار کنند و متوجه باشند که مخارج موترهای لوکس زرهی و ده ها بادیگاردشان از خیراتی است که جامعه بین المللی به مردم افغانستان داده است و نباید این امکانات هدر برود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
عملکرد دولت
نظرات بینندگان:

>>>   با این عملکردی که از این دولت فاشیست دیده ایم این چیزها خواب است و خیال است و جنون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است