ایتلاف نجات نیز راه بجایی نخواهد برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147303 منبع: پرینت

آشفتگی و بحران های اجتماعی، سياسی، اقتصادی و ... در جامعه و یک سلسله تغییرات بنيادي دامنه دار در ضمیر مردم يک کشور به وجود می آید و زمانی نگرانی ها ریشه دار و عمیق تر می شود که تغییر وضعيت اجتماعی موجود مورد توجه قرار گیرد آنگاه انقلاب و احزاب بزرگ شكل می گيرند.

امروزه در خراسان تعداد انگشت شمار دولتی متقلب تروريست پرور، فاشيزم، قبيله گرا و متعصب را با تزريق غربی ها پايه گذاری و در رآس آن دومين ديوانه (متفكر) جهان را قرار داده اند.

ترور، انتحاری، قتل، كشتار مردم، ناامنی، دسيسه و نيرنگ عليه رهبران اقوام و ... دست در دست هم داده ذهن جامعه را بسوی تغیير سوق داده است در اين راستا رهبران سه حزب بزرگ و اثرگذار سياسی در افغانستان جميعت، وحدت، جنبش بدون برنامه ريزی قبلی در آنكارا حزب بزرگی را به نام ایتلاف برای نجات افغانستان اعلام تصاوير خود را قبل از رسيدن به افغانستان ارسال كردند.

اصولا احزاب دارای برنامه ها و راهبردهای بنيادی و هدفی مشخص می باشند نه مقطعی احساساتی بدون برنامه ريزی زمانی اين سه حزب می توانند متحد شوند كه دارای برنامه ها و اهداف مشترک كلی نگر و آينده نگر برای پيروان خود باشند. اينک هيچ اساسنامه و اصولی كه اعضا را مكلف به پيروی و استمرار توافقنامه و موثر باشد نيست درعين حال خواستار چيز ناچيز شده اند اینکه دوستم برگردد سر وظيفه، مشاور و ریيس امنيت ملی بركنار شوند.

آيا هدف همين خواهد بود بعد از آن حزب برنامه اش تمام و فرو می پاشد؟ شايد هم به جان هم افتادند جست و خيزهای آنها در گذشته اين را ثابت كرده است. ستون های حزب بایستی آنقدر محكم باشد که حتی با حذف اين سه نفر يا با گذشت زمان متلاشی نشود بلكه مقتدر باقی بماند و برای هدف والای مردمان شان در جهت اتحاد در برابر دشمنان ديرينه مشترک شان گام بردارند و هيچگاه تجزيه نشوند.

ضربه زدن از هر طريق به يكی از اعضای كليدی حزب توسط ارگ نشينان ضربه به همه حساب شود و همه بايستی در دفاع از آن يكپارچه وارد عمل شوند وگرنه همه را ياغيان سياست در ارگ مثل مهره شطرنج از صفحه سياست حذف خواهند كرد بويژه آنكه كادر رهبری فاشيزم ها در ارگ از پشتوانه های عظيم مالی و تبليغاتی برخوردار است هر چند رهبران سه حزب بزرگ در ميان جامعه و ميدان جنگ قدرتمند باشند اما در ميدان سياست فاصله زيادی در مقابل فاشيزم هایی همچون اتمر، استانكزی و تعداد ديگری از ارگ نشينان غرب گرا دارند.

سفر مقامات امنيتی تيم ارگ به تركيه براي انصراف دوستم ازحزب تازه تاسيس نشده، جلوگيري از ورود دوستم به افغانستان، اعمال فشار از طريق ورود پرونده ايشچی به بازار قضات، تشويق و ترغيب سفارت كشورهای غربی عليه دوستم، دسيسه و اعمال فشار عليه عطامحمد از طريق ورود گروهای تروريستي طالبان و داعش و حزب اسلامی به دايره حفاظتي آن راه اندازي و برخوردهای مذهبي در مناطق شيعه نشين برای گسستن افكار جامعه هزاره از محقق و... همه دست برتر دسيسه گران ارگ را نشان می دهد.

گرفتن عكس های رنگارنگ با هم و تهديد پشتونيست ها چيزی عايد جامعه نخواهد كرد اگر ایتلاف برای نجات افغانستان برنامه ها و سياست هايشان را متحدانه در پايه های محكم استوار نكند اين آسمان خراش بنا نشده فرو خواهد ريخت.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
رهبران حزب
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال صاحب دوستم درمورد صلح با طالبان میگوید:
اول طالبانرا در قوطی جای میکنم بعد صلح میکنم !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است