معلومات حاشیه ای پیرامون همایش تاپی در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147270 منبع: پرینت

یک:
محفل پس از نماز جمعه آغاز شد و پس از یک‌ و‌ نیم ساعت پایان یافت. روسای جمهور افغانستان و ترکمنستان و نخست وزیر پاکستان و وزیر دولت در امور خارجی هندوستان در این مراسم سخنرانی داشتند و کس دیگری در دستور کار آجندای محفل نبود.

دو:
برای همه‌ی میهمانان (داخلی و خارجی) از طرف pps (تیم محافظت ریاست‌جمهوری) کارت چاپ شده بود و هیچکس بدون کارت نمی‌توانست داخل شود. میهمان‌های محلی به پیشنهاد مقام ولایت تنظیم شده بود.
یکهزار و دوصد نفر میهمان داخلی و خارجی در این همایش شرکت کردند. هیات‌های کشورهای دخیل پروژه، 50 تن از سفیران مقیم کابل، اعضای کابینه، وکلای پارلمان و ... نیز از جمله‌ی میهمان‌ها بودند.

سه:
برای تامین امنیت این همایش، علاوه بر نیروهای قول اردو، امنیت ملی و پولیس هرات، هزار نفر نیز از کابل آمده بودند. خانه‌های اطراف تالار مولانا تلاشی می‌شد، شهر چهره‌ی نظامی به خود گرفته و عبور و مرور موترها در داخل شهر ممنوع بود.

چهار:
موترهایی که از بیرون شهر آمده بودند، نمی‌توانستند وارد شهر شوند. موترهای طرف کرخ تا غیاثیه، موترهای طرف تورغوندی، رباط ‌سنگی و اسلام‌قلعه تا تانک مولوی، موترهای زنده‌جان و غوریان و ... تا خواجه کله و موترهای سرک گذره تا انجیل بیشتر نمی‌توانستند بیایند. برای انتقال میهمانان برون شهری، موترهای مشخصی تنظیم شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر از مسئولین امنیتی که نگذاشتند بی نظمی وبدنامی دیگری واقع شود آفــــــرین شما!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است