تاپی، ابتکار حکومت امارت اسلامی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147259 منبع: پرینت

امتیاز پروژه تاپی به امارت اسلامی افغانستان تعلق می گیرد و اسناد و توافقنامه های که در این مورد میان امارت اسلامی افغانستان و طرف های مربوطه صورت گرفته بود هنوز هم موجود است.

امارت اسلامی طالبان صبح امروز جمعه 4 حوت 96 در واکنش به آغاز افتتاحیه پروژه تاپی در خاک کشور در اعلامیه ای آورده است که این پروژه، یک برنامه مهم اقتصادی در سطح منطقه است و و از پروژه های مهم صنعتی و اقتصادی است که ابتکار طراحی آن در زمان حکومتداری امارت اسلامی افغانستان صورت گرفته بود و لیکن تکمیل آن پروژه ها به سبب تهاجم و اشغال امریکایی ها به تعویق افتاد.

در اعلامیه طالبان آمده است که، از یکسو اگر امتیاز احداث این پروژه به امارت اسلامی افغانستان تعلق می گیرد و اسناد و توافق نامه های که در این مورد د رمیان امارت اسلامی افغانستان و طرف های مربوطه صورت گرفته بود هنوز هم موجود است ، از سوی دیگر بیشتر ساحه و مسیر اجرا این پروژه هم اکنون نیز در کنترل امارت اسلامی افغانستان قرار دارد.

لهذا امارت اسلامی افغانستان موقف خود را در مورد عملی شدن پروژهء تاپی چنین اعلان می کند :

امارت اسلامی افغانستان این پروژه را بحیث یک عنصر مهم در زیر بنای اقتصادی کشور می بیند و عملی شدن آن را مژدهء خوبی برای افغان ها می داند.
امارت اسلامی افغانستان در ساحات زیر کنترل خود برای تعمیل این پروژه همکاری می کند و جهت های پروژه تاپی را به رعایت کردن موقف اصولی امارت اسلامی افغانستان متوجه می سازد .

رژیم فاسد کابل چون در فساد مالی و فریبکاری رکورد جهانی دارد و هیچ پروژه مهمی را بدون فساد مالی و فریب کاری به تکمیل نرسانیده است در این پروژه نیز حتما دست به فساد گسترده مالی می زند، لهذا اگر در جریان تطبیق این روژه برای امارت اسلامی افغانستان ثابت گردد که مقامات رژیم دست به فساد مالی و فریبکاری می زنند و حق مردم را تلف می کنند امارت اسلامی افغانستان جلو آن فساد را می گیرد و از طرف های ذی دخل نیز امیدوار است که در این مورد جداً توجه بکنند تا این پروژه مهم ملی با تاخیر و مشکلی مواجه نشود .

پروژهء تاپی چون خالصتاً یک پروژه صنعتی و اقتصادی است که هیچگونه فایده اقتصادی یا نظامی به امریکایی های اشغالگر ندارد ، امکان دارد امریکایی ها همچون پروژه مس عینک در راه تطبیق این پروژه نیز بگونه غیر مستقیم مزاحمت ایجاد بکنند، قرارداد استخراج معدن مس عینک در سال 2008 با یک شرکت چینایی MCC امضا شد و لیکن کار عملی آن تا هنوز به تعویق افتاده است ، تاپی پس از مس عینک دومین پروژه مهمی است که در واقعیت در پیشرفت اقتصادی افغان ها نقش زیادی خواهد داشت و امریکایی ها پروژه را که به فایده افغان ها باشد به هیچ دلیلی تحمل نمی توانند ، لهذا امارت اسلامی افغانستان به استثنای از رژیم کابل به دیگر طرف های این پروژه پیشنهاد می کند که از سازمان ملل و یا کدام سازمان معتبر جهانی تضمین مصوونیت این پروژه را بگیرند، تا مبادا امریکایی ها برای تخریب این پروژه دست بکار شوند ، و گرنه بعید نیست که این پروژه نیز همچون پروژه مس عینک به سبب مزاحمت امریکایی ها با مشکلات رو به رو شود .

امارت اسلامی افغانستان بازسازی و احیا زیر بناهای اقتصادی کشور را مسوولیت خود می داند و در این راستا از شرکت های بین المللی عمرانی می خواهد با افغان ها همکاری بکنند امارت اسلامی افغانستان از هیچگونه همکاری با آن ها دریغ نمی کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
امارت اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   صلبح دوستم با اشرار چگونه است ؟
دوستم: اول طالبان را درقوطی جای کنیم؛ بعد صلح

>>>   امارت وجهالت به این حرف ها نمی فهمند دلیل تو لید اینها توسط آی اس آی همین پروژه تاپی بود که همه میدانند وبیشتر وبهتر از همه پاکستان وآی اس آی میداند درحقیقت پگروژه تاپی پدر طالبان است چون اگر این موضوع نمی بود کسی طالبان را تولید نمیکرد
اینها خود شان حتی معنی پروژه را نمیدانند چچی رسد به سایر بخش های مسلکی چون میگویند: درابتدای اسلام تاپی نبود حالا هم باید نباشد

>>>   طالب ....دل تو به ملت و پروزهای زیربنای وطن دل سوزی نداری چون ثابت کردید در این چند دهه و لی در این پروزه چون بادارت نیز منفعت دارد حالا از دل سوزی به ملت حرف میزنی .

>>>   طالب داعش امریکا دو روی یک سکه هستند. همه شان بر علیه مردم افغانستان فعالیت میکنند

>>>   طالبان به خاطر منافع پاکستان ازین پروژه اینقدر بالای آن تاکید می کنند. در افغانستان آدم می کشند، برای پاکستان خدمت.

>>>   اشرار جاهل اگر درین پروژه که منفعت اصلی اش از پاکستان است مزاحمت کردید آی اس آی پوست تان را از کاه پُر میکند

>>>   Burhanlatif
اين پروژه ها پيش از كل شروع شده بودند غني ني هر .....ديگر هم ريس باشد مجبور است قرارداد هاي هر دوره اي كه باشد اجراء كند

>>>   Amirzada
بلاخره کلید جنت تروریزم در دست کیست: غنی و یا گلبدین؟
درین روز ها ما شاهد کشف تیوری های جدید کلید جنت تروریزم هستیم.
یک روز "لوی قصاب" کابل تئوری جدید" انتحاریزم" و استشهادیزم" را کشف می کند و وعده جنت را می دهد.
روز دیگر نابغه" اسلامیت او افغانیت" تیوری جدید" امتحان الاهی " را اختراع می کند.
چنانچه لوی هذیان گوی ارگ می فرماید: " تمام مردم افغانستان اولاد هایم هستند. خون های شان در سرک ها جاری می شود، اینی(این) امتحان الهیست."
"یک دقیقه ازبیکی میشنوم، دقیقه دیگر ترکمنی و دقیقه دیگر دری و دقیقه دیگر پشتو و تشکر کنم."
به باور او این غیر عادلانه است که تمام گویندگان یک زبان موفقانه "امتحان الهی" را سپری می کنند و کلید جنت را از آن خود می کنند. این در حالی است که گویندگان زبانهای دیگر از امتحان الهی می ترسند. در نتیجه تا حال هیچ کسی از گویندگان زبانهای دیگر در "امتحان الهی" در کشتن انسانها کامیاب نشدند و از کلید جنت محروم شدند.
"خوشبختانه ۹۸ فیصد گویندگان یک زبان تا حال توانسته اند موفقانه از امتحان الهی تیر شوند و جوی خون جاری کردند و کلید جنت را از قصاب کابل و یا از شخص خودم در ارگ کابل بدست بیاورند."
"خوشا به حال شان! از همین خاطر با آنها تبریک می گویم:" جنت مو مبارک شه انتحاری زامنو او ورونو!"
واقعیت اینست که تا چند روز پیش متفکر" اسلامیت او افغانیت" گفته بود:" از تروریستان انتقام می گیرم" ولی حالا پشیمان شده می گوید که هر چقدر تروریستان بیشتر" فرزندان ما را پارچه پارچه کنند و خونهای شانرا در سرک ها جاری کنند ما به همان اندازه به صلح نزدیک تر می شویم"
واقعیت اینست که مردم مسلمان و مظلوم افغانستان راه گم شده اند بیش از ۴ دهه است، که هر قدر کشته می دهند، فرزندان، مادران پدران شان" پارچه پارچه می شوند و جوی های خون های سرخ شان توسط برادران و فرزندان اشرف غنی و گلبدین جاری میشود " هنوز هم از "امتحان الاهی " کامیاب تیر نمی شوند. آیا با جاری شدن دریای خون که کثافات دریای کابل را پاک کنند از "امتحان الاهی" کامیاب خواهند شد؟

>>>   پروژه تا پی توسط طالبان اغاز گردیده بود و امروز رسما افتتاح شد

>>>   طالبان در اعلامیه خود تذکر داده اند:
"رژیم فاسد کابل چون در فساد مالی و فریبکاری رکورد جهانی دارد و هیچ پروژه مهمی را بدون فساد مالی و فریب کاری به تکمیل نرسانیده است در این پروژه نیز حتما دست به فساد گسترده مالی می زند، لهذا اگر در جریان تطبیق این روژه برای امارت اسلامی افغانستان ثابت گردد که مقامات رژیم دست به فساد مالی و فریبکاری می زنند و حق مردم را تلف می کنند امارت اسلامی افغانستان جلو آن فساد را می گیرد...."
غنی و عبدالله! مبارک تان باشد!! شما از بس مفسد هستید حتی طالبان بشما هوشدار میدهد. طالبان هر گروهی که هستند درینمورد راست میگویند و من بحیث یک افغان درینباره از انها دفاع میکنم.

>>>   امید واریم بلکه کل نفوس افغانستان این امید را دارند که شما بیایید و در
پهلوی برادران افغانستانی هم دین همخون و هم وطن قرار بگیرید تا این وطن داغ دیده
و جنگ زده آباد شود. با پیوستن شما اسباب و بهانه حضور خارجی از بین
میرود . افغانستان وطن مشترک همه ای ما و شما است .
تا بکی پشت دروازه ها ی بیگانه . کهنه بوریای خود ما و شما بهتر است
از فرش مخملین دیگران است .
ما این کهنه بوریایی دیارخویش را
کی برابر با تخت شاهان می کنیم
حاجی محمد شریف فروغ کابل

>>>   اول این کی طالیبان جنایتکارمیداندکی این پروژمهم ازراه افغانستان به پاکستان میره وگرنه طالیبان مزدوربه هچه عنوان نمیگذاشت تمام تلاش خودیش میکردتاامنیت این پروژه به چالش بندازه ماهمکاری این جانایتکاران راه نمیخوایم هنوزه 120شهیدکابل فراموش نکردیم ونه فراموش میشه مابه هچه عنوان کمک طالیبان راقبول نداریم وعجیب تراین است دراعلامیه خودشان پخش کرده مابه فکری مردام هستیم وازاین طورپروژه پشتیانی میکنم طالیب جنایتکارطواگربه فکری مردام میبودی به این طوروهشت درکابل ودیگرولایت جووخون جاری نمیکردی
داکترنسیم نورزی ولایت نیمروز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است