جنرال دوستم: بدون من صلحی در کار نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۳    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147212 منبع: پرینت

عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور که از طریق تلفن در مراسم پانصد و هفتاد و هفتمین ‌سالروز تولد امیرعلی‌شیرنوایی یکی از شاعران ترک‌تبار و ظهیرالدین محمد بابر، بنیان‌گذار امپراتوری بابریان سخنرانی کرد، یکبار دیگر دولت را ناکارا خوانده و شعار صلح را واقعی ندانست.

او که در ترکیه سکونت دارد گفت که در ترکیه بیکار نیست و تمام اوضاع افغانستان را زیر نظر دارد و اکنون قوی‌تر و نیرومندتر از پیش در اوضاع افغانستان نقش دارد و با وجود تعریف و تخریب دیگران، او جایگاه خود را در تاریخ این کشور به دست آورده است.

دوستم در رابطه با مذاکره با طالبان گفت: مذاکره با طالبان، در نبود جنرال دوستم به آسانی صورت نمی‌گیرد. نه این شورای صلح می‌تواند و نه کسی دیگر.
آقای دوستم تاکید کرد که او تجربه کافی برای به میز صلح کشاندن مخالفان مسلح به خصوص رهبران طالبان را در سطح بالا دارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   اینقدر که آدم مهم و قدرتمند است، چرا جرئت آمدن به وطن را ندارد؟

>>>   جنرال ترسو از عطا بیاموز ، ایشچی فرارت داد از تجربه اکبر بای پند نگرفتی / با یک بم صوتی به کوه ها پنهان شده بودی ، تمام از بک های بیچاره را درزمان شروفسادونجیب به کشتن دادی

>>>   این آدم چقدر ضعیف فکر میکند ، دوباره در مستی شراب یاوه سرایی کرد.

>>>   در خصوص جنرال صایب دوستم صبحت کنم که، یگ لحظه بودن شان در ترکیه گویا اینکه مدت ها به غم و درد مردم افزوده می شود و لحظۀ سکوت و گوشه نشینی به خیر مردم نبوده ونیست.
در قسمت استاد و بزرگا و شخصیت های ملی کشور اعم از اقوام وملیت ها نباید فرصت طلائی مردم را نادیده بگیرند و لوکه حکومت کنونی هم باشد.

ممثل سخنان قهرمان ملی
رحمت خان پیلوت

>>>   دوستم بچیم بیدار شو که صبح است نماز را تو نمیخوانی چای تان سرد خواهد شد

>>>   مرد استی دوستم مرگ به دوشمنان ات

>>>   زنده باد جنرال دوستم.
جنرال دوستم یگانه کسی هست که به تمام دشواریهای مردم سینه را سپهر نموده کشور را ازبهران نجات داده است.
قهرمانی وصداقت این مرد تاریخ ساز درتاریخ ثبت است.

>>>   ......
نا جوان هستی داکترنجیب به تو اعتماد کرد وآخرعامل مرگش توشدی
درهرمتردرمقابل پول وظیفه اجرا میکردی
مانند یک روزمزد حالا هم برای هرکس یک روز مزدی بیش نیستی

>>>   کتاب روایتی از درون را بخوانید
در جایی از آن خواندم که در زمان کرزی هم امریکا خواسته بود تا دوستم را به بهانه تداوی به ترکیه بفرستد و دوباره نگذارد به افغانستان بر گردد. یعنی او را امریکا یک خطر میداند در راستای سیاست هایش در افغانستان.

م م

>>>   جنرال صاحب تاریخ تیرشده است دیگربه درد جامعه افغانی نمی خورد سیستم تغیرخورده به چنین افرادبی سواد وبی مهارت ضرورت محسوس نمی شود بهتراست درترکیه ارام زنده گی کند.

>>>   آن زمان که دوستم از دهن اش آتش می بارید درهر منطقه از افغانستان حمله میکرد قبل آش آن مناطق تخلیه می شد( رخش رستم بی آز رستم .آن زمان فرق می کرد برای اینکه یک طرف دولت و حکومت منظم بود و طرف دیگر مجاهدین بود البته آنزمان رویش وسبک جنگ باحالا فرق میکند آنزمان مجاهد و دولتی ها مشخص بود و حالا نه مخالفان دولت در یک لحظه میتواند حکومتی هارا فریب بدهد فقط اسلحه خودش را قايم کند تمام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است