قبول بورسیه های پاکستان اشتباه بزرگی بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۳ کد خبر: 147196 منبع: پرینت

دولت افغانستان در رابطه به کمک های بورسیه پاکستان به محصلین افغانستان اشتباه بزرگی را مرتکب می شود.

در حالیکه ما آلت دست چندین قدرت شده ایم و هر یک به بهانه دست دوستی از عقب ما را می‌ فشارد باید هوشیار و بیدار باشیم. هندوستان و پاکستان به مثابه دشمن همدیگر و با اخذ منافع خویش در افغانستان هر دو سالانه بیش از حد بورسیه های تحصیلی را به افغانستان اعطا می کنند اما دولت از امکانات ناچیزی که این دو کشور به محصلین در اختیار گذاشته اند بی خبر است و جوان افغان در هرجا و در هر کشور خوار و ذلیل است.

فرهنگ ها و اندیشه های سیاسی بالای محصلینی که در این دو کشور درس می خوانند بسیار تاثیر گذار است در صورتیکه می دانیم هر دو در تقابل هم قرار دارند و منافع خویش را در افغانستان می جویند این بهتر است که به نیت دوستی با یکی از این کشورها قراردادهای بین المللی داشته باشیم و من نسبت به پاکستان، هندوستان را ترجیح دهیم.

افغانستان از چندین سالی که در این حالت بغرنج واقع شده است همه از سبب تعرضات و دشمنی های درونی دانشگاه ها با افکار چپی و راستی آغار یافته است که تا امروز کشور در آتش افکار چپی و راستی می سوزد.

در گذشته نیز محصلین افغان به روسیه و آمریکا جهت تحصیل فرستاده شدند که دیدیم همانها به قدرت رسیدند و با تنوع آیدیالیستی افغانستان را پارچه پارچه کردند حالا دولت باید از تجربیات گذشته بیاموزد و نگذارد که آیدیای پاکستانی و هندوستانی در آینده بالای کشور تاثیرگذار باشد‌.

عبدالقادر ناصری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
هندوستان
بورسیه تحصیلی
محصلان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Mazdak Farid
با استبداد و دروغ نمی توان به آبادی رسید . در سرزمین ما حالا استبداد و دروغ حکومت می کند . قبیله پرستان امکانات جامعۀ جهانی را برای استبداد و دروغ مصرف می کنند . از هر اعتراض شهروندی با استبداد و دروغ باید پشتیبانی شود . اعتراض نورِ بلخ باید فرا تنظیمی باشد و ساختار سیاسی را به سوی رهایی از استبداد و دروغ رهنمون گردد . اعتراض نورِ بلخ باید به دگرگونی و اصلاح دولت و دولت داری بیانجامد .

>>>   کسیکه حاضر میشودبرود به پاکستان درس بخواند پاکستانی است حتی اگر نرود بازهم از جمله دوستان ومزدوران پاکستان است
چرا پشتون های آنطرف سرحد همیشه میتوانند پشتون های مارا برضد وطن شان استعمال کنند اما پشتون های ما نمیتوانند آنان رابرضد پنجابی ها وسندی ها استفاده کنند ؟؟؟
همه مصیبت های خلق شده درافغانستان کار پشتو های آنطرف مرز است ، اما پشتون های ما هیچکاری کرده نمیتوانند ، بهمین دلیل اگر روزی هردو طرف مرز یکجا شوند حتما پشتون های ما هستند که باید تابع پاکستان شوند چون متاسفانه پشتون های پاکستان زیرک تر ووطدوست ترنسبت به پشتون های ماستند

>>>   رئیس جمهور از پاکستان دل کنده نمیتواند

>>>   هویت شما افغان باش؛
هویت ما تاجیک است

افعان تو باش و هستی! من افغان چرا شوم
با هویت "افعان" چرا وارد میدان شوم

این هویت ، هویت توست و باشد مبارکت
آخر به زیر نام هویت تو! پنهان چرا شوم

بر من بگو هویتت تاجیک است! چرا که تاجیک ام
آنچه که بودم هستم،چرا پشیمان شوم
این بار نه به زور که با تزویر رقیب

قربانی هویت و مردم" تاجیک " تاجیک تبار ام شوم
انسانم هویتم و "تاجیک " بود نام نیک من
زین هویت نیک خویش گریزان چرا شوم

>>>   تاجیک توی تاجکستان هست نه تو افغانستان

>>>   اگر این بورسیه ها ایران میبود چطور باز کدام شکایت بود جواب اش نخیر پاکستان و هندوستان برای افغانستان هزار بار بهتر از ایران است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است