از لطیف ابراهیمی تا گل نبی احمدزی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147089 منبع: پرینت

1
یک‌روز والی صاحب به یک پولیس که در یکی از دروازه‌ های ورودی شهر تالقان موظف بود زنگ زد.
والی صاحب به او گفت: کجا استی چه کدی پیسا (پول‌ ها) ره بیار نی سهم ما کجا است؟
پولیس وقتی فهمید با والی صحبت می‌ کند دستپاچه شده گفت: جناب والی صیب، صیب کدام پیسه؟ نفهمیدم.
والی گفت: همو پیسه‌ هایی که از موترهای باربری و مسافربری روزانه جمع می کنی بیار تقسیم کو.
پولیس گفت: صایب نی نمی کنم هیچ پیسه نیست روز 100 روپه هم نمیشه.
والی گفت: خوده د حرامی‌ گری نزن بیار هرچه است تقسیم کو ...
بالاخره پس از گفتگوی بسیار پولیس حاضر شد که یک کریدت 500 افغانی از طریق پیام به موبایل والی بفرستد.
این روایت چشم‌ دید یک همکار نزدیک عبدالطیف ابراهیمی والی فعلی سمنگان در زمان ماموریت‌ اش بحیث والی تخار است. ابراهیمی سه سال قبل بحیث والی تخار کار می‌ کرد و در فروتنی، بی‌ ریایی و بی‌ کبری شهرت دارد چون از دریافت 100 افغانی هم بحیث رشوه حذر نمی‌ کند.
مختار وفایی


2
همگی را مارخورد ولسمشر غنی را بقه کور !
کریم خدام در زمان حاکمیت تاجیک ها که جنگ های تنظیمی را سازمان دهی نمودند و مردم شریف شهر کابل را کشتند و چور کدند و از کابل راندند و خط اول جنگ را در ساحه مکروریان ها عمدا قرار دادند و باشندگان مکروریان را فرار دادند، همین کریم خدام اپارتمان های مردم را بنام اپارتمان کمونیست ها به خویش و قوم و طرفداران تنظیم اش توزیع نمود. گردن بریدن و قتل بی رحمانه خانم و دختر جوان صالح محمد زیری یکی از نونه های خشونت کریم خدام است که اپارتمان صالح زیری را توزیع کرد و آنها خارج نشدند، انها را گردن برید....
مطیع الله خروطی


3
گل نبی احمدزی ریس سابق گانیزیون کابل پس از تعلیق وظیفه هنوز از امکانات دولتی مثل سابق استفاده می کند.
گل نبی جان احمدزی یکی از متهمین شلیک بر روی معترضان رستاحیز تغییر است که پس ازجنجال ها و کشمکش ها بالاخره رستاخیز تغییر موفق شد تا با فشار بر حکومت وظیفه ی گل نبی را به حالت تعلیق در بیاورد. ولی هنوز گفته می شود که گل نبی از تمام امکانات دولتی بگونه غیر رسمی و غیر قانونی استفاده جویی می کند.
13 عراده موتر فرماندهی عمومی گارنیزیون را هنوز تسلیم نکرده است.
55 نفر سرباز های فرماندهی گارنیزیون با امکانات قبلی هنوز در خدمت گل نبی قرار دارد.
ماهانه یک و نیم میلیون روپیه افغاستان برای کار های اپراتیفی دریافت می کند. ﻛﺎﺭ ﻫﺎﻱ ﻗﺎﻧﻮنی و طی مراحل اﻳﻦ ﻣﺒﻠﻎ توﺳﻄ ﺭﻳیﺲ ارکان که او هم از همفکرانش و بستگان اش است پیش برده می شود.
ﺗﺮﻛﻴﺐ ﻗﻮﻣﻲ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻗﻮﻣﺎﻧﺪاﻧﻲ ﻃﻮﺭی ﺗﻨﻆﻴﻢ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﻫﺒﺮی اﻳﻦ ﻗﻮﻣﺎﻧﺪانی ﭘﺸﺘﻮﻥ ها ﻣﻴ ﺒﺎﺷﺪ. ﺭییس اﺭﻛﺎﻥ ﺗﻮﺭﻧﺠﻨﺮاﻝ ﻣﺤﻤﺪﺳﻠﻴﻢ ابراهیمی ﭘﺸﺘﻮﻥ، ﻣﺪﻳﺮ اﻭﭘﺮاﺳﻴﻮﻥ ﺑﺮﻳﺪﺟﻨﺮاﻝ ﻋﺒﺪاﻟﻐﻔﺎﺭ ﻭاﻫﺐ ﭘﺸﺘﻮﻥ، و ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺪﻳﺮاﻥ ﻛﻠﻴﺪی ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻳﺎﺯﺩﻩ ﻣﺪﻳﺮ ﺩﺭ ﺑﺴﺖ ﺩﮔﺮﻭالی می شود ﭘﺸﺘﻮﻥ می باﺷﺪ و ﻓﻌﻼ هم ﺗﻤﺎﻡ ﺭﻫﺒﺮی ﺭا ﮔﻞ نبی اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺭﻳیﺲ اﺭﻛﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺷﺨﺺ بی ﻛﻔﺎﻳﺖ و متعصب تر از خودش حضور دارد، ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺩاﺭﺩ.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ابراهیمی
گل نبی احمدزی
نظرات بینندگان:

>>>   ابراهیمی از همان سابق پولدار بودوزمیندار است هیج ضرورت ندارد باز بر یک کریدت کارت این یک دروغ است

>>>   خداوند شما اشرار وحشی رابازهم بیشتر وبیشتر بشرماند ، بخاطر یک اپارتمان جان مردم را میگیرد وخون میریزاند

>>>   پیمان افغان>>
وقتی که ملا معنوی از موتر های زرهی کمیسیون انتخابات تا به حال استفاده میکند قومندان احمدزی مجبور است که استفاده نماید زیرا او چری ملا معنوی یک آدم بزچران بود و نانخور خانه های مردم بود با وجود رهبری ضعیف انتخابات گنده هنوز موتر های دولتی را استفاده میکند وی باید به زندان راهی شود.
بعدا ما با تمام کسانی که قانون را نقض میکند محاکمه آنها را میخواهیم.

>>>   بلی برادراش ریس مجلس نمایندگان هم زمیندار است چیزی را دزدی و اختلاس نکرده که توسط اقای همایون همایون دزدی ان افشا شد و از طرف هیت منتخب ثابت شد و خودش حاضر به پرداخت دوباره ان به حساب پارالمان کشور شد از همین گپ اش معلوم میگردد که انسان خیلی دروغگو فریبکار است که گفته من خبر نبودم تیلفون برایم امد که تو والیسمنگان شدی در حالیکه من در دهقانی بودم کسانیکه بنام در باند بد نام گلبدین ترورست و جاسوس بیگانه عضویت پیدا کرده باشند هرگز با کشور و ملت صادق نبوده ونیستند مانند گلبدین رهبر شان که بنفع پاکستان کار کرده و هنوز هم حلقه غلامی پاکستان را از گردن دور نکرده است .

>>>   ١، هر كس كه با اين حكومت همكار است بدون استثناء بايد دزدي كنند، چون حق ميدهند، همين لطيف پسخه لياقت مؤذن شدن را ندارد چه خاصه ولايت، همه از بركت دزد كلان اشرف غني است
٢، مطيع خروتي بايد نزد حكمتيار خروتي عرض فاميل زيري را نمايد، مگر همين خروتي دوران قدرت خلق را فراموش كرده كه مليونها إنسان از دست همين گروي خائن بقتل ، مجبور بترك وطن ، بي حيثيت شدن در شرق و غرب ، ظبط أموال بنام مخالف انقلاب، آوردن طبقه إناث مردان در دوران تحقيق و فشار آوردن بالاي مرد كه يا اعتراف كن و يا بالاي خانم و خواهرت تجاوز ميشود. كه شايد خدام هم از باند خلق صدمه ديده باشد و انتقام خود را گرفته است. باز هم چهره خروتي به همه معلوم است.
٣، گل نبي نَفَر خاص غني احمدزي است، از إمكانات موجوده نزدش از طرف شب استفاده ميكنند، دزدي، ترساندن، انفجار، انتحار همه توسط همين مسلحين حكومتي اجرا ميشود.

>>>   Lalzad
چرا هیچ کسی از نقش «مار آستین» در قضیه سمنگان چیزی نمی گوید؟

>>>   Raheel
بلی، سیاست افغانی همین است که به کمک خارجیها باید بر سر قدرت آمد و حریفان داخلی خود را سرکوب کرد. چنانچه کرزی از وزیر دفاع امریکا می خواهد که باید مخالفینش را با بمب و راکت بکوبند تا به راه بیایند....

>>>   Zahir Ariaie

كسانيكه هنوز چهره فاشيزم تبهكار را نشناخته اند ، خوب بشناسند.
كرزى گفت" وقتى ما نتوانيم حكومت كنيم بهتر است زمين برگشت طالبان را در قدرت مساعد سازيم تا "پنجشيرى " ها نتوانند حكومت كنند!"
اكنون كه ميدانند در دموكراسى و راى ازاد زود يا دير اين ملت خود را از بند استبداد ازاد ميكند، دقيقاً با اوردن گلبدين، تسليمى هاى مدريت شده مناطق و قومى سازى حكومت در همان مسير روان اند تا اگر در حكومت نباشند، حكومتى را تحويل ديگران دهند كه هشتاد در صد خاك دست طالب باشد و نه پول در خزانه و نه حمايت بين المللى !
اين است چهره وحشتناك فاشيزم قومى در افغانستان !

>>>   زوال یاغی ها و دزدان نزدیک است و حتمی است

>>>   یکی از راه‌های رسیدن به ملت شدن و پایان دادن به غایله‌ها، پس از آن‌که شناس‌نامه‌های هوشمند مطابق مصوبه ۱۳۹۳ توزیع گردید، این‌ست تا در مورد انتخاب نام کشور، ریفراندوم یا (همه‌پرسی) شفاف زیر نظر نهادهای بی‌طرفِ سازمان‌های بین‌المللی راه اندازی گردد. نظام از حالت متمرکز به جمهوری فدرال تغییر کند، بعد از آن قصه مُفت دیورند خواهی تمام گردد و بعد، سرود ملی، رنگ پرچم، نام واحد پولی و متن زبان پول کشور یا به‌فارسی تغییر کند یا مختلط گردد. هرگاه توانستیم به‌این‌ها دست یافتیم می‌توانیم یک قدم به‌ملت شدن نزدیک شویم. در غیر آن اگر گفتمان ملت شدن به بن‌بست خورد (که خورده) و گروه‌های قومی بر سیاست تحمیل و تک‌روی ادامه بدهند، بدون شک که پیامد خونین و خطرناک درپی خواهد داشت. در آن‌صورت که در کشور مثل «رواندا» قتل‌های قومی آغاز گردد، بهتر است به‌جای هموطنان متخاصم، همسایه‌های خوب شویم.

هارون معترف

>>>   Homayoun Paiez
آقایان قوم گرای متقلب و متصلب، متفکران خالی از مغز، هنوز هم نه فهمیده اند و نمی فهمند که این جامعه از صد سال بدینسو، در تب گذار می سوزد و زایش جامعهء مدرن در این کشور، این کشور را و جامعه را در حد انفجار و نا بودی رسانده است؛ که مسوول این انفجار و نا بودی، متفکران خالی از فکر خواهند بود!
نمی دانم؟ این ها چرا نمی دانند؟ در قرن 21 وعصر اطلاعات، این مردم، مخصوصن نسل جوان به خود آگاهی و بیداری رسیده اند؛ تاریخ را می دانند؛ به جعل تاریخ پی برده اند... حقوق خود و آن دیگری را شناخته اند و اینکه هویت چیست؟ را درک کرده اندو...
آقایان سوار بر خر های جهل و مغز های پر از جعل، یک بار هم که شده، به اصطلاح" سر به گریبان" خود نمی کنند؛ و یا نیم نگاهی به وجدان خود؛ هی زور می زنند و فرصت می سوزند که این جامعه را، دو باره به صد سال قبل برگردانند!...
اول، این امکان نه دارد؛ هرگز!
دوم، بر فرض محال، اگر به چنین عقب گردی موفق هم شوند؛ این خیانت است، جنایت است!...
اگر آقای غنی مثل روانش وجدان بیمار ندارد؛ از یک سان سازی هویت و فرهنگ این جامعه بگذرد؛ و پیش از این که دیر شود واین جامعه و این کشور از هم بپاشد؛ بجای تاکید بر راهبرد های فاشیستی و تمامیت خواهانه اش ، به فکر گذر دادن این جامعه از تنگنا های تاریک و مهیب و رساندن آن به جلگه های سر سبز جامعهء باز باشد... و این، در حذف و زدودن هویت دیگران، هرگز نمی تواند میسر گردد.

>>>   Salam
اين طوطى مى گويد ، مردم سمنگان سزاوار يك استاندار در سطح دانش يك دانش دهقان اند . من شخصن دهقانى را پيشه يى خيلى مهم مى بينم ، بهتر است دهقان هاى گرامى تشويق گردند و امكانات را براى شان مهيا ساخت تا كار زراعت را رشد دهند و ثمر بهتر گيرند ، اما حكومت دارى نورم ها و معيار هاى خود را دارد كه نمى شود آنرا از يك دهقان عزيز انتظار داشت.
امريكا فهميده غنى را سزاوار مردم افغانستان دانسته است ورنه يك آدم را بر مى گزيد .

>>>   Ariaie
سخنگوى ارگان هاى محلى:اكثريت مردم سمنگان بيسواد اند، همين قسم والى بايد عام حرف بزند

>>>   كسيكه از پشتوانه أعضاي فاميل خود برخوردار نيست و در خانه خود بنام اغايگل ديوانه مشهور است، امروز ريس جمهور افغانستان است. او بايد براي بقائ خود به يك تعداد اشخاص امتيازات بدهد.

>>>   ابراهیمی با همین کریدتها پول دار می شود از سابق هم که پولدار بوده با همین روش پول دار شده است.

>>>   اقایان عبدالطیف قبلا والی کندز والی سمنگان والی تخار ووالی فاریاب بوده که تجربه کافی دراد ال باید معلومات تان را مکمل نمائید وبعدا نظربدهید
با احترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است