کاش مسابقات کریکت را می باختیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲ کد خبر: 147071 منبع: پرینت

ناگهان شهر را فير گلوله ها فراگرفت، همه هراسان شدند. چنانكه حتى كسانى كه پشت كامپيوتر شان بودند ناخودآگاه نوشتند: چه خبر است؟ چرا فير مى كنند؟

بعدتر شنيدم كه در شهرى كسى، چوبى را به توپى زده. شايد با شنيدن اين جمله كه كاش مسابقه كریكت را مى باختيم تعجب نموده بر من قهر شويد اما از ته دل مى گويم و اين احساس واقعى من است زيرا ما هنوز فرهنگ و ظرفيت پيروزى ها را نداريم و بيشتر با شكست مانوس و آشنایيم.

چرا بايد همه چيز ما رنگ خون داشته باشد؟ در برابر تجاوز خارجى بايد خون خود و دشمن را بريزيم. در رقابت هاى داخلى بايد خون همديگر را بريزيم. براى وزير، وكيل و سفير شدن خون حيوانى را بايد بريزيم، در پاى حاجى و كربلايى خون گوسفندى را بريزيم در پاى عروس و نوزاد خون مرغى را بريزيم با رنگ سرخ پيوند ناگسستنى داريم در حاليكه ديگران به هم مى گويند: سبز باشيد.

قرار گزارشات دانش سخنگوى وزارت داخله بيشترين دستگير شدگان فيرهاى هوايى وابستگان بزرگان دولت اند كه در اثر فيرهاى هوايى شان چند تن زخمى و شهرى وحشت زده شده اند. من صادقانه مي گويم و اين را از معارف دينى آموخته ام كه انسان اشرف مخلوقات و گل سر سبد آفرينش است اما اينكه كریكت و پيروزى آن چيست تا هنوز نمي دانم.

شیخ ابوالحسن خرقانی عارف بزرگ‌ قرن چهارم و پنجم هجری‌ از چهره‌ های بسیار درخشان‌ عرفان اسلامى است که در آزاد اندیشی و مردم گرایی جهانی و وسعت نظر انسانی و تفکر والای‌ عرفانی ممتاز و کم‌ نظیر است. روزى متوليان بارگاه اش به او گفتند كه يا شيخ! در ميان مردمان و مسافرانى كه در بارگاه شب مي گذرانند و تغذيه مي شوند اغلب غيرمسلمانان نيز حضور دارند. اقامت و طعام دادن شان اشكالى ندارد؟

شيخ وارسته گفت: هرکس که در این سرا درآید، نان اش دهید و از ایمان اش‌ مپرسید چه آنکس که به درگاه‌ باری تعالی به جانى ارزد البته‌ كه بر خوان ابوالحسن به نانى ارزد.

ارزش جان نزد بزرگان چنان بود و نزد ما چنين. كاش تا زمانيكه درک و ظرفيت پيروزى را كسب نكرده ايم به آن دست نيابيم تا زنده بمانيم.

محمدعارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسابقه کریکت
پیروزی
تیراندازی
نظرات بینندگان:

>>>   هی میخوام چیزی بهت نگم نمیزاری دیگه یعنی خدا نکنه یه روز دستم بهت برسه چرا این قدر دوست داری افقانستان بدبخت باشه

>>>   نظر دهنده محترم تیم بیچاره کرکت نگفته که ما بوردیم شما فیر کنید گناه انها چیست .
مردم ما در هر کاری افراد گرای میکنند خود را نشان میدهند که ما سلاح داریم شرم ندارند معنی فیر کردن را نمیدانند اگر خواهر شان هم عروسی میکند فیر میکنند اگر گاو شان چوچه بدهد هم فیر میکنند همه برای شان افتخار است .
من میگویم که خوب شد که تیم کرکت بورد در افغانستان ما روحیه جوانان را میکشن بعوض که تشویق کنند چرا شما در قسمت ستاره افغان نظری ندارید .

>>>   این همه کار های افغان های غول است اگر انها غیرت داشته باشند باید نیروهای کفری را از وطن خارج کنند نه اینکه یک دو دانه سوته را گرفته و خوشحالی دارند که ما مسا بقه را بردیم افسوس به این اوغان های غول که در راس ان یهودی غنی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است