مسکو: جلوی چند دستگی در افغانستان گرفته شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱ کد خبر: 147064 منبع: پرینت

نباید حقوق ملی اقلیت ها در افغانستان نقض شود.

نیویورک تایمز روز یکشنبه 29 دلو 96 به نقل از ماریا زاخورا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشته است که حکومت وحدت ملی از چند دستگی قومی در افغانستان جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که از اداره‌ مرکزی در کابل می‌خواهیم که اجازه ندهد که جامعه‌ یک قطبی افغانستان به چند دستگی قومی مبدل شود و از چند دستگی قومی در افغانستان جلوگیری کند.

مسکو گفته است که نباید حقوق اقلیت ها در افغانستان نقض شود.


کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
اقوام افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حکومتداران مسکو باید از خجالت و شرم حتی یک کلمه در رابطه به افغانستان نگویند و زبان خود را لال کنند، زیرا توسعه طلبی و لشکر کشی همین ها بود که باعث تمام فجایع در وطن ما شد که تا حال به آرامی دست نیافته ایم.

>>>   تلاشى بود براى جنگ قومى تركمن و ازبيك !
________
از شایسته سالاری های ارگ ؛
عبدالطیف ابراهیمی والی سمنگان به خبرنگاران گفته است:
مه در کندز مصروف دهقانی بودم که حکومت برم زنگ زد گفت بیا والی سمنگان شدی و مه با مردم سمنگان شناخت دارم و برایشان خدمت میکنم .
منصور مرادی
"قيومى "

>>>   Ayendagan
پوتین میگوید؛ اگر یک رهبر دولت اسلامی را پیدانمودید که غلام آمریکا نباشد.
من قول میدم مسلمان شوم...
کپی از ف ب.
..........

>>>   این به نفع شما روسها است چون شما خواستار تجزیه افغانستان بودید !

>>>   در افغانستان کسی اقلیت نیست

>>>   هاهاهاها اقلیت ها کی اکثریت است کی اقلیت ؟ از همین خاطر است که اوغانهای از ترس فاش شدن تعداد نفوس شان بالای اوغان شدن همه تاکید دارد. در افغانستان هیچ قوم در اکثریت قرار ندارد در جهان افغانستان به نام کشور اقلیت ها مشهور است نه اکثریت و اقلیت . بزرگترین قوم از نگاه زبان تاجکان هستند و از دیدگاه قوم همچنان اما اوغانهای که متشکل ۶۰ قوم کوچک هستند میخواهند تمام افغانستان به دل اینها باشد که دیگر امکان ندارد . اوغانها را ۲۶۰ سال دیگر اقوام تحمل کردند فکر کنم دیگر تحمل کردنشان توسط اقوام دیگر غیر قابل قبول است.

>>>   نظرات برادران پشتون پُر از دشنام وبی ادبی وخشونت است چون منطق واستدلال ندارند به دشنام وانتحار وانفجار رو می آورند الحمدلله که درین صفحات جای انتحار نیست ،
اگر کسی حرفی نوشت فکر میکنند دشمنی است وجواب شان باید قتل وخون باشد

>>>   مسکو صاحب فکر ما بیچاره ها وغمزده هارا مکن بهتر است به حال خودت گریه کنی این همه که مارا میکشند ودر کشور ما تباهی می اورند از مبرکه ای شما وکشمکش قدرت های جهانی است یکی دوقرن شما مستقیم بالای کشور ما هجوم نمودید ومردم مارا به قتل رساندید حال دیگران امده اند ظاهرا برای مهار نمودن شما وتهدید ومتفرق نمودن واشغال کشور های تحت قلمرو شما ملت مارا به خاک وخون میکشنداگر راستی علت دربدری وفشار های وارده برما را نمیدانید به حال زار شما باید خون گریست واگر میدانید واز اظهار وقایع طرفه میروید وزیر لفافه سخن بعمل می اورید بازهم امید های که به روس من حیث یک ابر قدرت بسته است به یاس مبدل میسازید
هرچه ابراهیمی که مرغ دولت بر سرش نشسته واز دهقانی اورده اند ووالیش ساخته اند ‍!!! این امر ریشه در ساخت وبافت های میان حکمتیار وغنی دارد انها میخواهند در همسایگی اقای نور لانه ای جاسوسی حزب را بسازند واز انجا بالای نور فشار بیاورند وصلاح الدین ربانی ودیگران خوش هستند که معاونیت شورای صلح را بدست اورده اند اول این که این وعده ای خام و وهوای غنی است وبعد اگر خدای ناخواسته بتوانند نور را از مزار دور نمایند یکی یکی همه ای شمارا در گورستان خواهند فرستاد انگاه انگلیس وکانادا و... به درد شسما نخواهد خورد وانتصاب شما به سازمانهای جاسوسی انجاها دردی را دوا نخواهد کرد
فوزیه کوفی

>>>   روس ها بد میکنند. خود روس همیشه حامی قبیله بوده در افغانستان اقلیت تنها پشتون است. وغیر پشتون در اکثریت قرار دارد

>>>   اگر غ به قوانین کشور حترام می گذاشت و خود را آویزان این ملت نمی کرد و طالب پروری و داعش سازی نمی کرد شاید برای آرامی امیدی می بود ولی باکمال تاسف که دیگر به این حکومت و دولت امیدی نیست.

>>>   لعنت بر روسیه و شوروی و امریکا و انگلیس

>>>   بسیار زیبا گفتی فوزیه جان

>>>   دست تزار در عقب نور موجود است تا تاجکان خودرا برای اصلاح نسل به تزار تسلیم کند!

>>>   غنی بی هدف یک دهقان را والی نیمسازد مگر به هدف اختلاف میان ترکمن و ازبک تا ازین آب گل آلود ماهی بیگیرد.
روز وشب این حکومت به نفاق افگنی و دسیسه سازی سپری می شود. چون راهی دیگر برایش باقی نماند است. آب را گل آلود کن و ماهی بگیر اما نمیداند که خار این ماهی اخیر در گلونش بند می ماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است