آزموده را باز آزمودن خطا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۶/۱۲/۱ کد خبر: 147055 منبع: پرینت

اگر باز هم روزی وضعیت بجای برسد که بزرگان وطن ام بخواهند نظر به اوضاع موجود در کشور تصمیم تاریخی بخاطر آینده سرنوشت امروز و فردای میهن خویش بگیرند و در پی این بوده باشند که این وطن مصیبت زده را از این منجلاب گندیده با یک اجماع ملی و مردمی بیرون آورند و بالاخره این کشتی شکسته را حداقل از غرق شدن حتمی اش نجات دهند بهتر است سرزمین معهد تمدن ها، سرزمین عیاران و غازیان، سرزمین مقاومتگران، سرزمین علم و معرفت و سرزمین صخره های هندوکش و قله های پامیر، و بالاخره ملک مولانا و جامی را انتخاب کنند.

مردمان غرور آفرین این مرزبوم را تکیه گاه خویش بدانند و به هیچ وجهه و در هیچ حالتی اشتباهات نابخشودنی و اسفناک تاریخی دیروز را نباید تکرار کنند زیرا تاریخ حتی از یادآوری اش واقعا می شرمد و با رفتن به شهرهای ریاض، بن، واشنگتن، انگلیس، روس، پاکستان و قندهار دیگر نه خود را سرگردان کنید و نه هم دل ببندید و تکیه گاه خویش بدانید.

به قول معروف "انسان عاقل را نباید دوبار از یک سوراخ مار گزد" زیرا تجربه تلخ تاریخی گواه بر این است که اولین تیر هم از همین نقطه ها بر زخم های خونین ما حواله شده است و حواله خواهد شد بنابراین نباید اشتباه تاریخی دیگری را که در نهایت تباه کننده خواهد بود تکرار نمود.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاریخ
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   از زبان استاد سیاف !
عبدالله اعزام بعد از سفر به پنجشیر از سوی نفرات حکمتیار در همسویی با آی اس آی درپشاور ترور شد. او مسعود را به ناپلئون تشبیه کرده بود

>>>   نظرات برادران پشتون پُر از دشنام وبی ادبی وخشونت است چون منطق واستدلال ندارند به دشنام وانتحار وانفجار رو می آورند الحمدلله که درین صفحات جای انتحار نیست ،
اگر کسی حرفی نوشت فکر میکنند دشمنی است وجواب شان باید قتل وخون باشد

>>>   Ahmad Parwani
یک هم‌وطن ما پرسیده
اگر افغان نام قومیت پشتون نیست، نام قومیت تاجیک و هزاره و ازبک و... هم نیست، نام کدام طایفه است؟
اگر افغان، ربطی به هیچ یک از قومیت‌های با هم برادر و برابر کشور ندارد، چه اصراری وجود دارد که درج تذکره شود؟
اگر افغان ربطی به مردم افغانستان ندارد، گمشکو این واژه‌ی نفاق‌انگیز را دنبالش نگردیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است