بگذارید امارت اسلامی یک دولت آزاد ایجاد کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۶/۱۲/۱ کد خبر: 147016 منبع: پرینت

بگذارید امارت اسلامی یک دولت اسلامی، واحد و آزاد تشکیل دهد؛ دولتی که مردم از آن راضی باشند و از جان، مال و آبروی مردم محافظت کند.

امارت اسلامی طالبان روز دوشنبه 30 دلو 96 در واکنش به جنجال های سیاسی میان والیان و ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای از مقام های کابل خواست تا قدرت را به طالبان واگذار کنند.

در اعلامیه این گروه آمده است که رژیم دوسره کابل در سفارت امریکا دیزاین گردید و سپس بر مردم افغانستان مسلط شد اما عجب این است که سرانِ این رژیم خود را دولت منتخب می پندارند در حالیکه منسوبین رژیم نیز حالا بر غیر قانونی بودن اداره خود اعتراف دارند ، فرامینِ سران و ارگان های رژیم از سوی مقامات رژیم رد می شود و بعضی ها حتی صدای بغاوت هم بلند کرده اند .

دو ماه پیش ، اشرف غنی فرمان برطرفی والی بلخ عطا محمد نور را صادر و انجینر داود را بجای وی تعیین کرد ، عطا نور فرمان غنی را رد کرد و از مقام ولایت کنار نرفت ، بلکه افراد مسلح خود را فرمان داد که انجینر داود را گرفتار بکنند، عطا نور در دو ماه گذشته چندین بار ارگ را اخطار و هشدار داده است ، اما ارگ نه تنها نتوانسته است عطا نور را برطرف بکند بلکه در برابر حرفهای تند نور پاسخی هم ندارد .

در جریان کشمکش های عطا نور و اشرف غنی از قندهار نیز صدای بغاوت بلند شد ، جنرال رازق از قندهار رژیم کابل را غیر قانونی خواند ، وی گفت : مرا مردم تعیین کرده اند و رژیم کابل نمی تواند مرا از وظیفه برکنار بکند ، اگر رژیم برای برطرفی من اقدام بکند با واکنش تند رو به رو خواهد شد .

روز گذشته ، ارگ فرمان عزل والی سمنگان عبدالکریم خدام را صادر کرد ، اما خدام از کناره گیری انکار کرده است و افزوده است که اداره کابل حیثیت قانونی ندارد بلکه این یک ساختار شریکی و توافقی است ، فرمان های که بدون موافقه هر دو طرف رژیم باشد قابل تطبیق نیست تا روزیکه حزب جمعیت در مورد حکم برطرفی وی موافقه نکند وی بحیث والی سمنگان به وظیفه خود ادامه می دهد .

در فاریاب چیزی دیگری می گذرد ، اربکی های نخست معاون ارگ جنرال دوستم یکتن عضو پارلمان فتح الله قیصاری را محاصره کرده اند و اراده گرفتاری وی را دارند .
همچنان آمر حوزه بست و یک کابل شاه وزیر فرمان برطرفی خود را رد کرد ، اما بعدا شاه وزیر از روی یک معامله از وظیفه اولی خود برکنار و در جای دیگری گماشته شد .

از آفتاب هم روشن تر است رژیم که در یک سفارت خارجی از سوی وزیر خارجه یک کشور خارجی ایجاد شده باشد هیچگونه حیثیت قانونی ندارد ، چه جای که این رژیم خود را دولت ملی و منتخب بپندارد ، رژیم کابل اگر از یکسو در غلامی و ملت ستیزی خود به اوج رسیده است از سوی دیگر اختلافات و منازعات باهمی رژیم نیز به حدی رسیده است که مقامات رژیم حتی صلاحیت و قدرت برطرفی یک آمر حوزه را هم ندارند ، نه ارگ نشینان به خواست مردم به قدرت رسیده اند و نه هم زورگویان قندهار، بلخ و سمنگان ، همه ایشان به زور پول و نیروی اشغالگران بر مردم افغانستان تحمیل شده اند .

سران رژیم کابل اگر خود را در واقعیت افغان می پندارند ، دیگر باید سلسله کشتار افغان ها را متوقف بسازند ، اقوام افغانستان را که برادرانه زندگی می کنند با هم درگیر نسازند ، به آتش عصبیت و تبعیض دامن نزنند ، امارت اسلامی افغانستان را بگذارند تا یک دولت اسلامی ، واحد و آزاد تشکیل بدهد ، دولتی که مردم ازان راضی باشند و از جان ، مال و آبروی مردم محافظت بکند .

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارت اسلامی
انتقال حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بله بگذارید حکومت وحشت درست کند
حکومتی که زنان را در استدیوم اعدام می کند یا دست و پا می برد و ریش و پشم داشتن را اجباری می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است