ترامپ با چه کسانی مشورت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱ کد خبر: 147011 منبع: پرینت

واشنگتن پست نوشت ترامپ برای اتخاذ قوانین جدید در خصوص کنترل مالکیت سلاح در آمریکا از اعضای مارالاگو نظر خواسته است!

پس از حادثه خونین تیراندازی در دبیرستان داگلاس در ایالت فلوریدا که به کشته شدن 17 دانش آموز منجر شد، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که هدف حجمه انتقادات علیه قانون مالکیت سلاح گرم قرار گرفته است از اعضای باشگاه تفریحی «مارالاگو» برای اتخاذ قوانین جدید در خصوص کنترل مالکیت سلاح در آمریکا نظرخواهی کرده است.

ترامپ پس از سفر به فلوریدا و ملاقات با مصدومان این حادثه تیراندازی در بیمارستان، در جشن مارالاگو که به مناسب حضور وی در این ایالت و با حضور اعضای اصلی این باشگاه برگزار شده بود، حاضر شد. گزارش ها حاکی از آن است که او در این مراسم از اعضای اصلی درباره این که آیا باید موضع مشخصی در خصوص قانون مالیکت سلاح داشته باشد، نظرخواهی کرد.

گفته می شود ترامپ علاوه بر نظرخواهی از اعضای باشگاه مارالاگو که بیشتر آنها از اعضای حزب جمهوری خواه و از حامیان انجمن ملی سلاح آمریکا هستند، با «پال رایان»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد و با او در مورد حادثه اخیر در فلوریدا سخن گفت.

ترامپ در مراسم مارالاگو اعلام کرد به دقت عملکرد رسانه ها در خصوص تیراندازی دبیرستان داگلاس و واکنش بازماندگان این حادثه را دنبال می کند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، بازماندگان و خانواده قربانیان تیراندازی در فلوریدا ضمن حضور در برنامه های زنده تلویزیونی از ترامپ و قانونگذاران آمریکا خواسته اند تا اقدامات لازم را برای اصلاح قانون کنترل سلاح در این کشور انجام دهند.

در همین راستا، کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ به زودی میزبان یک جلسه استماع با دانش آموزان خواهد بود تا در خصوص ارتقای سطح ایمنی در مدارس آمریکا با آنها بحث و تبادل نظر کند.

دونالد ترامپ همانند سایر روسای جمهور حزب جمهوری خواه آمریکا به وضوح از قانون آزادی مالکیت سلاح گرم در این کشور حمایت می کند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، همزمان با مبارزات انتخاباتی در سال 2016، انجمن ملی سلاح آمریکا مبلغ 21 میلیون دالر به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک کرد. ترامپ از جمله سیاستمدارانی است که از ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوه استفاده از آن در این کشور بهره مالی می‌برد و بیشترین مقاومت را در برابر اصلاح این قانون دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
مشورت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است