ماکرون دیگر پسر خوب فرانسه نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۳    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146968 منبع: پرینت

نتایج نظرسنجی «ایفوپ» حاکی از آن است که میزان محبوبیت رییس‌جمهور فرانسه به زیر 50 درصد کاهش یافت.

نتایج نظرسنجی موسسه «ایفوپ» که روز یکشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که میزان محبوبیت «امانویل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه از اکتبر گذشته تاکنون به زیر 50 درصد و پایین‌ترین حد خود نزول پیدا کرده است.

نتایج این نظرسنجی در حالی نمایانگر کاهش محبوبیت رییس‌جمهور فرانسه است که دولت این کشور در صدد پیشبرد طرح تغییر و تحول در خدمات پرهزینه اجتماعی فرانسه است.

موسسه نظرسنجی ایفوپ، در بازه زمانی 7 تا 17 فوریه (18 تا 28 دلو ماه)، نظرسنجی را برای هفته‌نامه روزنامه «دیمانش» فرانسه در خصوص عملکرد ماکرون انجام داد.

نتایج نظرسنجی فوق حاکی از آن بود که 44 درصد از شرکت‌کنندگان تاکید داشتند که از ماکرون رضایت دارند که این در مقایسه با نظرسنجی قبلی ایفوپ که در ماه ژانویه برگزار شده بود، با کاهش 6 درصدی روبرو بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رقم فوق، پایین‌ترین میزان محبوبیت برای ماکرون از اکتبر تاکنون به حساب می آید. در آن زمان، میزان محبوبیت رییس‌جمهور فرانسه به 42 درصد رسیده بود.

دولت فرانسه اوایل ماه فوریه، طرح‌هایی را برای مدرن کردن اداره عمومی در کشوری ارایه کرد که یکی از بیشترین نسبت هزینه‌های دولتی را در جهان دارد.

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که دولت هیچ‌گونه تردیدی درباره ایجاد تغییرات در بخش دولتی ندارد و حتی در صورت رویارویی با هرگونه مقاومت، این طرح را پیش می‌برد.

«جرالد دارمانین» وزیر بودجه فرانسه نیز گفته است ممکن است طرح اضطراری داوطلبانه‌ای برای کارمندان دولت نیز اجرا شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماکرون
فرانسه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است