بی توجهی به معترضان به انقلاب ختم می شود
حکومت فکر می کند که اعتراضات برای براندازی نظام است اما این یک تصور کاملا اشتباه است و مجاهدین هرگز برای براندازی نظامی که خود بنا کرده اند اقدام نمی کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146921 منبع: پرینت

درحالیکه کمتر از 10 روز به آغاز اعتراضات میلیونی عطامحمدنور از 15 ولایت بسوی کابل مانده است، شماری از سیاسیون کشور در مراسم های مختلف بر برحق بودن خواست والی بلخ تاکید می کنند و از حکومت می خواهند توافقنامه تشکیل حکومت وحدت ملی را تطبیق کنند و با اینکار جلوی بحران جدید در کشور را بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد یونس قانونی معاون رییس جمهور پیشین روز یکشنبه 29 دلو 96 در مراسم سالروز خروج ارتش سرخ از افغانستان در کابل با اظهار نگرانی از تنش های میان ارگ و جمعیت اسلامی گفته است که حکومت بدنبال توجیه نواقص و اشتباهات خود است و اگر تنش میان والی بلخ و ارگ بطور مسالمت آمیز حل نگردد، کشور به بحران خواهد رفت.

قانونی با بیان اینکه اعتراض نور نمونه یک صدای عدالتخواهانه است از حکومت خواسته است که اعتراضات و پیشنهادات اصلاحی را بپذیرد.

وی افزوده است که حکومت فکر میکند که اعتراضات برای براندازی نظام است اما این یک تصور کاملا اشتباه است و مجاهدین هرگز برای براندازی نظامی که خود بنا کرده اند اقدام نمی کنند.

این رهبر جهادی معتقد است که علت مشکلات امنیتی، اقتصادی و سیاسی، اشتباهات و کم کاری رهبران حکومت است و در عین حال از سیاسیون و چهره های جهادی و ملی خواست تا با تکیه بر منافع و مصالح ملی در بحران ارگ و جمعیت پادرمیانی کرده و جلوی بحرانی که مدیریت آن امکان ناپذیر است را بگیرند.

قانونی با تاکید بر اینکه نزدیکان رییس جمهور نباید به وی مشاوره غلط بدهند تصریح کرده است که اگر سران حکومت متوجه اهمیت موضوع و اوضاع جاری نشوند شاهد اعتراض های غیرکنترل شده خواهیم بود.

وی بر اصلاحات در دولت و شنیدن خواست‌های معترضان تأکید کرد و گفت که نشیدن صدای گروه‌های مخالف و معترض و پیشنهادهای اصلاح‌طلبانه، منجر به انقلاب در کشور خواهد شد.

معاون رییس جمهور پیشین بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای ملی در زمان تعیین شده تاکید کرده و گفته است که تعویق این پروسه های ملی کشور را با بحران های جدید روبرو خواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   اگردرحکومت بودم خیر وخیریت است اگردورشدم معترض میشوم وانقلاب میکنم
منظورت همین گپ است دیگرا درهرکاری که بود پرواندارد فقط غم ما خورده شود چرا ما جهاد کرده ایم ودیگران کیسه بری
بسیارعجیب

>>>   هوالله
بزرگوار
کدام انقلاب
انقلاب ماتریالیستی انقلاب تعصبی انقلاب سمتی انقلاب نژادی
مگر میشود بدمعاشی های افراد زور گو تفنگ دار وابسته به کشورهای اجانب وخود فروخته واز دین بیخبرمغرور و مست از پول خونهای این ملت که برمردم تحمیل شده را انقلاب گذاشت ایا عقل پذیرای این معما میباشد عجب منطقی درست هست که حرکت بدمعاشی شما که توان با اخطار ها واحساساتی بیجا که برمحور سخت تعصبات قومی ولسانی میچرخد ودر قدم دوم منافع بدمعاشان وقلدران تاریخ دران نهفته هست واب را خت مینمایند وماهی میگیرند نام اش را انقلاب گذاشت .........؟ اگر این انقلاب باشد پس درمحور یک قوم خلاصه شده هست..........؟
بزرگوارانم بخود ایید اینگونه حرفهای میان تهی خودرا به افراد که درگوشه دستمال می نشینند بعداز انکه به سرسلامتی استاد پیک را بالا نمودند وبا پولهای حرام که میدان را قمار خودرا گرم میسازند برای انها گوشزد نما واین یک واقعیت که تقریبا تمامی این دسته از افراد استاد مسلکی که از پدران ایشان به میراث گذاشته میباشد پس مردم ما بینیش سیاسی فعال در روشنایی اسلام عزیز که دارند میدانند پس اینگون انقلابهارا دریمدانهای بچه بازی سمت شمال که خانه بخانه درحال گسترش میباشد بیاور وتقریبا اعمال افراد استاد با اعمال قوم لوط برابر هست ودراین مورد نه تبلیغ مینمایم ونه الزم به کسی میبندم واین یک حقیقت میباشد اگرایمان بخدا دارید انقلاب خدرا درمحور فساد های اخلاقی که منشا همه بدبختیها میباشد ثوق نمایید
بدرود
محمد کبیر (اندارابی)

>>>   چی گپ است که تمام تان باین اندازه وارخطا هستین که درین اواخرهرکدام باید
یک چال برین
اینه یک چال ازمام آمد:
زدیگ پختگان ناید صدائی
خروش ازمردمان خام خیزد

>>>   کاش انقلاب شبیه 7 ثور صورت گیرد که وطنفروشان و دزدان جهادی را نابود کنند!!!

>>>   یک برادرش رئیس تفتیش مرکزی دیگرش رئیس تروریزم وزارت داخله دیگر بستگانش در سفارت خانه ها ومشاوریت امنیت ملی
احتیاط کرده سخن بگوی که چوکی آنها به خطر نه افتد!

>>>   جناب قانونی !
قبل از اینکه تو دوستان ات بفکر مردم بوده باشید،بفکر پر کردن جیب هایتان وقاپیدن خزانه بین المال بودید . در عروسی پیدات با دختر بسم الله خان شریک دهن جوال ات چند کیلو طلا زیورات عروس را برخ مردم کشیدی که رسانه ای شد شما از کدام مردم و کدام درد مردم صحبت می کنید ، شما خود فرزندان ناخلف ک بزهکار ملت . بجه ات انجنیر روح الله امان را شاروال مقرر کردی که دزدی هابش ورد زبان همه مردم است. چطور تو و امثالهم پر رو هستید که هنوز سنگ مردم دوستی و میهن پرستی را بر سینه می زنید.
شمس تمنا

>>>   او ....انقلاب شما ....را مردم در دهه هفتاد چشیده است دیگر کسی به انقلاب چور علاقمند نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است