قهرمانی به نام رازق؟!
رهبران شمال در پی بدل کردن رازق به قهرمانی در حدو اندازه احمد شاه مسعود هستند تا با گذر از دوران رییس جمهوران گمنام و بدنام با یک قهرمان به اهداف دست یابند، جنرالی در قامت متحد شمال لقبِ پیروز نبردها را یدک می کشد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146916 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جنرال رازق با طی کردن پله های ترقی در حکومت گذشته، بدل به حکمرانی برای جنوب شد، نامی در کنار حامد کرزی اکنون نقش پشتیبان عطا محمد و مخالف سرسخت ارگ را به خوبی ایفا می کند.

همزمان با گسترش دامنه نفوذ فرمانده پولیس قندهار، تبلیغات گسترده ای پیرامون تلاش حکومت برای برکناری وی از این جنرال، یک قهرمان در میان مردم ساخته که در برابر سلطه گری قومیت خود به پا خواسته و پیروز میدان های نبرد علیه طالبان می باشد.

در همین راستا، هرچند خانواده وی توسط طالبان به قتل رسیده اما حاشیه های متضاد پیرامون این جنرال همواره سوال برانگیز بوده است از خشونت های تکان دهنده بر زندانی های مخالفان مسلح تا همکاری با گروه تروریستی طالب.

این در حالی است که با توجه به سکوت معنادار حامد کرزی نسبت به رویدادهای اخیر، حمایت جنرال رازق از عطا محمد بیش از مقابله با سلطه گری بر اساس برنامه های پس پرده صورت می گیرد زیرا اگر دوستم و محقق جبهه اتحاد با والی عزل شده بلخ را تشکیل می دهند به دلیل غیرپشتون و رهبر جهادی بودن است در حالی که این جنرال نه تنها اشتراکی با جبهه شمال ندارد بلکه از دل قومیت پشتون به مقام و قدرت رسیده اگرچه در تقابل با تبار اشرف غنی باشد.

حکومتی که در قانون نانوشته از قرن های گذشته برای رهبران پشتون است هیچ گاه شاهد حذب قدرتمندی از آن به دلیل اختلاف ها نبوده به طوری که نزاع های داخلی در هدف مشترک پشتونیزم شدن افغانستان، منجر به فرصتی برای اتحاد بیشتر می شود.

در این میان، اگر چه اشرف غنی که به دنبال انحصار در قدرت و حذف جزایر قدرت است بارها در تلاش برای برکناری جنرال رازق بوده به خوبی می داند که مهره درسر ساز اکنون قدرت در آینده حافظ قدرت دیگر رهبر پشتون خواهد بود.

اینکه در تغییرات گسترده سیاسی و اختلاف های عمیق قومیتی درون حکومتی به یکباره نام رازق هم رده با رهبران جهادی به عنوان جزایر قدرت عنوان می شود استراتژی آینده است، همانگونه که کرزی و غنی گمنام تر از هر رهبری برای تصاحب ریاست جمهوری بوده اند که تحکیم قدرت آنان هزینه های هنگفتی برای امریکا و بانفوذان قومیت پشتون داشت،رازق می تواند با طی کردن پله های قدرت بدل به قهرمانی برای افغانستان شود.

حامد کرزی که طی سیزده سال در حمایت امریکا و برادر خواندن طالبان از عوامل کاهش قدرت دیگر اقوام و گسترش نفود طالب در کشور بود تبدیل به منتقد حکومت وحدت ملی می شود، سیاستی که از قدرت گرفته تا جبهه مخالف در مدیریت رهبران پشتون باشد.

امریکا از ابتدا این قومیت را بهترین همراه برای اهداف شوم خود در افغانستان و خاورمیانه یافت به همین دلیل رهبران جهادی و سیاسی یکی پس از دیگری با دسیسه و تهمت خانه نشین و حذف شدند اما حکمتیار فرصت دگرباره برای ادغام در قدرت و حکومت یافت.

جنرال رازق که بدون حمایت کرزی به چنین جایگاهی دست نمی یافت بدون اجازه وی نیز اقدام به اتخاذ سیاست و به طبع آن مخالفت و حمایت ها نمی کند، پشتیبانی وی از عطا محمد به همان روش دوران کرزی می باشد، رییس جمهور سابق با سیاست زیرکانه خود هم رهبران جهادی را تحت کنترل قرار می داد و هم در ظاهر پشتیبان آنان بود.

و اکنون، اخباری که از اقدام به ترور فرمانده پولیس قندهار از سوی این نهاد امنیتی نشر شده است بیش از اینکه نقشه برای حذف وی باشد تلاش های عواملی را نشان می دهد که خواهان بدل کردن رازق به عنوان قهرمان است و آنچه برای قهرمان سازی نیاز است: اقدام برای ترور و خلق دشمن.

و کشور تهی از قهرمان که تشنه رهبری قدرتمند است با تجربه رییس جمهوری گمنام همچون کرزی و تیوریسینی ضعیف به مانند غنی می تواند در جنرال رازقِ قهرمان به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند زیرا کجای تاریخ نشان از نبرد میان پشتون دارد در حالی که این قومیت خلاصه در اتحاد برای تقسیم قدرت است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رازق
قهرمان
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا درینجاهرسرکش ازقانون به قهرمان تبدیل میشود جای شکی وجود ندارد

>>>   اینها برای تطبیق پلان باداران خویش درتجزیه کشوربه سه حکومت یعنی جنوب غرب ،کابل وشمال دررول بچه های فلم کارمیکنند وما تماشا میکنیم
مطمئنم که مردم برای تطبیق این هدف شوم برای هیچکدام شان اجازه نخواهند داد
ودرنهایت بچه های فلم سبوس ناکام میشوند

>>>   انگلیس=پاکستان=پشتون=افغان=اوغان

>>>   فکر نکنم که رازق انقدر احمق باشد مانند نور و چند ...دیگر که بخاطر بقایی سرمایه. و ظلمی که در این سی سال کرد به این ....بدنام متحد شود و .....های شمال باید به انسانیت رو نماید و از لجاجت و حماقت دست بردارند. بخاطر سرمایه های به باد اورده خود که باید جواب گویی ان باشد ملت و وطن را به مسخره نگیرند.

>>>   كليم الله همسخن
همه‌پرسی فاشیستی رادیو آشنا، صدای آمریکا؛

کارمندان افغان(پشتون) رادیو آشنا، صدای آمریکا هم بد بلاهایی اند. هر روز یک همه‌پرسی جدید راه اندازی می‌کنند- برای اینکه‌ زبان ما دری است یا فارسی همه پرسی کردند، پاسخ لازم گرفتند. در مورد سخنان گلبدین مبنی بر حلال و حرام بودن انتحاری همه‌پرسی کردند. ۶۴ در صد خوانندگان پشتو زبان از انتحاری حمایت کردند!
حالا، باز در رابطه‌ به توزیع شناس‌نامه ها همه‌پرسی راه اندازی کردند. همه‌پرسی یک سنت دموکراتیک است.اما، شیوه‌ی سوال کردن باید درست باشد. در این همه‌پرسی سوال هارا کاملن افغانی(پشتونی)طرح کرده اند، این‌گونه:
یک، تذکره های برقی توزیع شود.
دو، به تاخیر توزیع شود

هر آدم کودنی می‌داند که داشتن شناسنامه چه اهمیتی دارد و نداشتن آن چرا لازم نیست؛ یعنی همه‌گان می‌خواهند شناس‌نامه‌ی برقی داشته باشند ولی با هویت پشتونی نه، مساله و جنجال این است. بنابر این، در چنان همه‌پرسی فاشیستی فقط برتری طلبان پشتون اشتراک می‌کنند نه همه‌مردم!

>>>   نجیب بارور
متفکر تقلبی به حدی رسوا شده است که اگر به برنامه‌های فاشیستی خود ادامه دهد، چندروز بعد یک مامور درجه پنجم را نیز برکنار کرده نمی‌تواند! این‌ها فکر کرده‌اند با تکیه‌زدن به کرسی ریاست‌جمهوری هرچه دل‌شان خواست می‌کنند. مردم به حدی به این مترسک بی‌باور شده‌اند که دیگر حتی از نام او می‌شرمند. یک زعیم وقتی به اشاره چارتا عقده‌مند گوشه و کنارش برقصد، عاقبت چنین بی‌عزت و زبون می‌شود.

>>>   Sier
اگر تجزیه شویم بدون شک دیدگاه مردم دنیا در رابطه به مردم خراسان مثبت شده و افاغنه بدنام خواهد ماند.

>>>   Mehr
هركسي كه خراساني نيست و ارتباطي با فرهنگ و تمدن خراسان ندارد از اين خاك بيرون شود برود دوباره به دامنه هاي كوه هاي سليمان

>>>   Chardewal
ما از اول به رفیقها می‌گفتیم که این شخص قابل اعتماد نیست از قهرمان سازیهای عجولانه دست بردارید
کبوتر با کبوتر باز با باز
کند همجنس با همجنس پرواز

>>>   به نظر من غ باید از وظیفه سبک دوش شود زیرا یک ریس جمعور که زورش به یک مامور کو چک نرسد از او ریس جمهور ترسو و یهودی چه گله چون کسیکه به خدا ایمان درست نداشته باید او ترسو می باشد مانند ع وغ

>>>   عمر کاری غنی 18 ماه و عمر جسمی اش شاید 2ت3سال دیگر باشد اما پلان هایش حد اقل 50 سال نیاز دارد مثل عبدرحمن بچه افضل

>>>   ملت مجاهد متحد شويد، اختلافات وارداتي را دور نموده همه با هم متحدانه عليه دشمنان دين ، وطن و مجاهدين قيام نموده و اجيران شرق و غرب را نزد باداران شان يا زنده يا مرده بفرستيد، و اين وجيبه اخلاقي، ديني و ملي همه تان است، بار ديگر فريب شيطان و غلامان شيطان را نخوريد، با تجديد ايمان پيروزي نصيب أمت مسلمان ميشود، انشاءالله، دوستي و دشمني بر أساس هدايات خداوندي.

>>>   دولت تکقومی اشرف غنی احمدزی غلجایی نفس های اخر را میکشد. تاریخ بخوبی نشان داده است که حکومتهای تکقومی و دیکتاتوری دوام نمی اورد و نابود میشود.

>>>   واه واه واه چه مملكتى و چه ملتى هر كس از زور سخن ميزند معلوم ميشود كه هيچ قانوني وجود ندارد پس وقتى كه زور زور است و بالاى ملت مظلوم. ظلم روان است

>>>   چرارهبران برای بیرون راندن خارجی ها فکرنمیکنند که خدمتی کرده باشند برای وطن که درگیری بین خود دارند وخارجیهاهم حرکاتشان راخوب ودقیق زیرنظردارند
که درمواقع ضرورت برعلیه خودشان استفاده کنندآیا وقتش نرسیده که دیگربه اشغال افغانستان پایان داده شود درافغانستان هیچ جنگی وجودندارد وبعضی اوقات بعضی انفجارات که صورت میگیرد دلیل نمیشودکه ۱۵هزار نیروی امریکایی و۶هزار نیروهای ناتو درافغانستان لنگربندازنداین خودش مردم راوادار به جنگ میکند رهبران عزیزکشورماباید به فکر بیرون کشیدن متجاوزین باشندازچهل سال است که افغانستان دراشغال ابرقدرتهااست گاهی شوروی وگاهی امریکاو ازمردم افغانستان توان نفس کشیدن درفضای آزادی راگرفته اند
چرامردم ماهیچ راجع به آزادی فکرنمیکنند آیابه همین بهانه جنگ درافغانستان امریکامیخواهد ۱۰۰سال دیگر رادرافغانستان بماند بیایدتا دیر نشده زنده گی واقعی را یک جای شروع کنیم به کمک بزرگان وقوت جوانان.ا م

>>>   این روز ها در غم و ماتم شیعه یزم تان در ایران باشید تا گپ از پشتونیزم میزنید.
آخوند ها دارند غرق میشه و در حال سقوط اند. بحال خود ګریه کنید. کمی شرم کنید بخاطر خدا بین مردم ما ګپ قوم و بعصب را دامن نزنید.
اکرم از کابل

>>>   وقتیکه عطا نور چیزی کرده نتوانیست، این ګوساله قندهاری هرګز چیزی کرده نمیتواند.

>>>   غنی بی باور به دین و اتمر خادیست و کمونیست و ستانکزی خلقی و کمونیست با استفاده از امکانات دولتی در پی حذف جهاد و مجاهد و دین و دیانت از جامعه هستند.
آیا کسی تا حال دیده که اتمر یا ستانکزی به کدام مسجد برای ادای نماز رفته باشند؟
این ها موج بحران می آفرینند و موج سواری میکنند مگر بی خبر از اینکه مرگ مار گیر به وسیله مار است و موج سوار به وسیله موج.
من گفتم و شما خواهید دید

>>>   بسار جالب وخنداورتشکر از رهبران حکومت که با نمایشات خویش مردم را دقایقی میخندانند
خواهشٱدنبال این کارهای که در کودکی تان انجام میدادید را رها کنید‍ ووقت خویش را صرف این کارهای احمقانه نکنید بیاید فکری به حال این مردم بیچاره وفکری به حال خودتان وعاقبت تان کنید وکفار کثیف و خارجی های ناپاک را از افقانستان بیرون کنید

>>>   جنرال صاحب عبدالرازق گپ را فهمیده و حال آدم عادی نیست و یک خدمتگاری واقعی مردم افغانستان میباشد .
زره

>>>   ایشان بهتر است بر سر جنرال الکتریک جدال کنند احسان از ایران

>>>   جنرال صاحب اگر صادقانه پیش بروی قابل قدر هستی.
مدیر فتاح پفدمی

>>>   دوران ملک الطوایفی در این کشور پایان یافته و نظام سیاسی افغانستان میراثی نمی ‌باشد.

>>>   کنار زدن دزدان و بغاوت گررا
در بحران کنونی به نفع کشور نیست.

>>>   جنرال رازق بیانیه های خود را مطابق سیاست روز میدهد.
اگر ببیند که سیاست روز حمله به طالبان است، چنین میگوید:
او طالبه! په خدای قسم چه تا نه پریژدم!
وقتی که ببیند که سیاست صلح خواهی با طالبان است، چنین میگوید:
مونژ یو منتقه طالبانو ته پریژدو چی هغوی راشی او آرام ژوند مونژ سره تیر کری.

>>>   او از اندیوالان نزدیک حمید لالی است

>>>   یکی از سیاست های استعمار نو امریکا این است بخاطر جای پای ماندن در یک نقط ازتفرقه قومی لسانی مذهبی استفاده میکند چون اغای رزاق از قوم اچکزی است بنا رزاق بهترین سرکوبگر برای سایراقوام نورزی کرزی و سایرززی های دیگراست بدین وسیله این اغا بهترین وسیله تقویه نیروی طالبی داعیشی میباشد و این عمل خیلی خطرناک است زیرا جوانی بااین سن خورد ودانش ناچیز با تفکیک اساسیت های قومی بجای خدمت بقوم ووطن کند بل اتش منازعات قومی شعله ورتر میسازد ودشمن به ارزوهای خودمیرسد.

>>>   عبدالرزاق اچکزی تا سال 2005 نه جنرال بود و نه یک شخص قدرتمند قبیله اچکزی. او از سال 2003 تا 2005 برای گرفتن قدرت و کنترل مواد مخدر و عواید گمرکی به شدت در حال جنگ با جنرال فدا محمد اچگزی بود. جنرال فدا محمد اچگزی در آن زمان از طرف سمیع الله قطره قومندان قوای سرحدی وقت، به عنوان قومندان لوای 123 سرحدی مقرر شده بود. پس از کشته شدن محمد اکرم خاکریز وال، فدا محمد اچگزی بزرگترین حامی اش در قندهار را از دست داد و مجبور شد آنجا را ترک کرده و همه ی قدرت را به رقیب خود عبدالرزاق اچکزی تسلیم کند. پس از آن عبدالرزاق اچکزی کم کم ساحه قدرت و نفوذش در قندهار را گسترش داد و در کوتاه ترین مدت تبدیل به یکی از پادشاهان هیرویین در قندهار شد. رتبه ی او نیز از یک قومندان ساده ی ملیشه به جنرال ارتقا پیدا کرد. اکنون او به نیابت از گل آغا شیرزی یکی از پادشاهان هیرویین در قندهار می باشد
ر

>>>   یک ژورنالیست مشهور امریکایی به اسم متو ایکینز که گزارشهای تحقیقی زیادی در مورد افغانستان نوشته است، چند سال قبل می خواهد به صورت غیر قانونی از کویته وارد افغانستان شود. او با قاچاق بری به اسم اسکندر آشنا می شود که موتر و وسایل بسیار گران بها در اختیار دارد، و ادعا می کند که در هر دور انتقال مواد مخدر از اسپین بولدک به پاکستان بین 125000 تا 250000 دالر به دست می آورد. اسکندر می گوید که برای کارش، به حمایت نیاز دارد، و مهمترین حامی اش هم عبدالرازق، قوماندان پولیس سرحدی افغانستان در اسپین بولدک است. به همین دلیل او در حال پرورش و بزرگ کردن چوچه پلنگی برای هدیه به عبدالرازق است. اسکندر در نزدیکی های مرز افغانستان، برای اطمینان از امنیت متو، او را به فرد گویا کارکشته تری تحویل می دهد، که اسمش عبدالرازق است، در پولیس سرحدی افغانستان در اسپین بولدک، افسر است و از قضا بچه کاکای قوماندن پولیس سرحدی - عبدالرازق خود ما - است. مردم برای تشخیص او از قوماندان عبدالرازق، وی را رازق کوچک صدا می کنند.
عبدلرازق کوچک، در نزدیکی های مرز، موترش را استاد می کند، و یک مرد ریشدار قوی هیکل را سوار موتر می کند. بعد از مدتی، این مرد را جلوی یکی از قلعه های نظامی که قرارگاه پولیس پاکستان است پیاده می کند. بعد عبدالرازق با افتخار به متو می گوید: " من یک قاچاقبر هستم" . خبرنگار از او می پرسد که آیا او نمی ترسد و پولیس پاکستان برایش مشکلی ایجاد نمی کند. رازق کوچک با اشاره به مردی که لحظه ای قبل جلوی آن قلعه از موتر پیاده کرده بود، می گوید: " آن مردم را می بینی؟ او فرمانده ای آن قلعه است. " متو با دقت توضیح می دهد که چگونه، پولیس سرحدی تحت فرمان عبدالرازق تا گلو در فساد بی حد شبکه ای گسترده ای قاچاق مواد مخدر و غیر مخدر غرق است.
در تابستان 2006، طالبان بر نیروهای دولتی در ولسوالی پنجوایی قندهار حمله می کنند. ساکنین ولسوالی پنجوایی را نورزی ها تشکیل می دهند. ولسوال پنجوایی که خود یک اچکزی است، از عبدالرازق و ملیشه ای اچکزی تحت فرمانش، درخواست کمک می کند. نورزی های پنجوایی، با دیدن ملیشه ای قبیله ای رقیب، دست به اسلحه می برند و در اطراف بازار پنجوایی آنها را کمین می کنند. جنگ قومی سختی در می گیرد. سر انجام نورزی ها شکست می خورند، اما با بیرحمی بی حد نیروهای عبدالرازق، از جمله کشتن زنان و اطفال. طالبان با مهارتی که در استفاده از شکاف های قبیلوی دارند، فورا یک نورزی را به عنوان ولسوال شان، تعیین می کنند. بی رحمی ملیشه ای اچکزی و مهارت طالبان باعث می شود که اکثر نورزی های پنجوایی به طالبان بپیوندند. وضعیت در پنجوایی تا آن حد بد می شود که کانادایی ها مجبور می شوند تا نیروهای شان را از اسپین بولدک به پنجوایی منتقل کنند و برای یک مدت طولانی در آنجا بجنگند.
بعد از ترور خان محمد مجاهد به دست یکی از بادیگاردهایش در سال 2011، عبدالرازق قرار بود به قوماندانی امنیه شهر قندهار برسد، اما چون حاضر نبود دست از تسلط بر اسپین بولدک بر دارد، قوماندانی امنیه ای ولایت قندهار را برایش دادند.
قندهار، یکی از ولایت های افغانستان است که ضعف اقتدار نهادهای دولتی و نبود حاکمیت قانون در آن مثال زدنی است. یکی از دلایل مهم آن، وجود مافیای قدرتمندی است که خانواده ای کرزی، هسته ای آن را تشکیل می داد، اما با مرگ احمدولی و حشمت کرزی و نزدیکی پایان دوره ای حامد کرزی، گویا نقش مرکزی این خانواده در آن رو به ضعف می رود. چه کسانی جای این خانواده را پر خواهد کرد؟ برای جواب این سوال، ناچار باید منتظر پایان یافتن داستان انتخابات ماند. اما شکی نیست که عبدالرازق با ملیشه ای قدرتمند اچکزی اش، یکی از بازیگران مهم خواهد بود، و تا وقتی که او و ملیشه ای قومی اش قدرت غیر قابل کنترول داشته باشند، طالبان جای پای محکمی در میان قبایل رقیب خواهند داشت.
راندن قبایل رقیب به دامن طالبان اما تنها خطری نیست که قدرت گسترده ای قهرمانان قبیلوی مثل عبدالرازق، متوجه کشور و مخصوصا قندهار و اطراف آن می کنند.کافی است در نظر بگیرید که بخش مهمی از توانایی مالی طالبان، از شبکه ای گسترده ای قاچاق مواد مخدر به دست می آید، تا بفهمید که آدمهای مثل عبدالرازق که نقش حیاتی در حفظ و گسترش این شبکه بازی می کنند، نه برای اصول بلکه برای پول، قدرت و سلطه بر این شبکه می جنگند. همچنان، قهرمانانی که به زور مردان یک قبیله، قاچاق و چپاول به قدرت می رسند، اساسا " مردان قوی برای اجاره " هستند، و تغییر جهت برای شان نه کار مشکلی است که در خیلی موارد، اجتناب ناپذیر است. قبایل افغانستان، مخصوصا قبایل مرزی برای حفظ قدرت، اجتناب از پامال شدن به دست قبایل رقیب و حفظ سلطه شان بر در آمد مرزها، به سادگی می توانند تغییر جهت بدهند. مثالهای فراوانی از این تغییر جهت دادنهای مصلحتی وجود دارد.
یکی از این نمونه ها کسی است به اسم عبدالوحید، مشهور به ریس باغرانی از شمال هلمند. ایشان رهبری یک ملیشه ای قدرتمند متعلق به شاخه ای خلوزی علیزی های ابدالی را سالها قبل به عهده داشت. ایشان برای سالیان سال مربوط جمعیت اسلامی افغانستان بودند، و به آن وفادار بودند. یکی از چند جمعیتی قدرتمند در جنوب کشور. در سال 1995، موقعی که نیروهای جمعیت اسلامی به رهبری اسماعیل خان در 120 کیلومتری قندهار در گرشک با طالبان می جنگیدند، ناگهان عبدالوحید تغییر جهت داد، و به نیروهای تازه نفس و کار آزموده اش دستور حمله به نیروهای جمعیت اسلامی را صادر کرد. این نیروها در کنار نیروهای طالبان توانستند، ضربه ای سخت و ویرانگری بر نیروهای جمعیت اسلامی وارد کنند، و زمینه ای سقوط هرات و بخش های دیگر کشور به دست طالبان را فراهم کردند. نیروهای او بعدا در شمال افغانستان برای طالبان جنگید، و خودش به یکی از نزدیکان مورد اعتماد ملا محمد عمر تبدیل شد. همین آدم در سال 2005 به دولت پیوست و به یکی از حامیان آبادی وطن و دموکرسی تبدیل شد. آیا ضمانتی وجود دارد که با کم شدن کمک های بین المللی و محدود شدن حضور نیروهای خارجی و قدرت دولت مرکزی، ملیشه های نظیر ملیشه ای اچکزی و مردان قدرتمند قبیلوی همچون عبدالرازق به دولت وفادار بمانند، خود به بلایی تبدیل نشوند و یا مستقیما با دشمن و ای اس ای یکجا نشوند

>>>   چرا بودن امریکا را با طالب گره میزنید؟
امریکا بعد از 2001 آمد در حالیکه 5 سال از حکومت طالب میگذشت و حدود ده سالازموجودیتش. با رفتن امریکا هم طالب سر جایش است چون طالب ابزار دست پاکستان است وگاهی برای روس گاهی برای ایران و گاهی هم غرب وامریکا بخش های از طالبان راکرایه میگیرندمگردلال اصلی پاکستان است.
با پاکستان باید یک طرفه کنیم و مهمتر از آن هم اولباخود باید جور بیاییم تا دشمن از مبان خود ما نتواند نوکر استخدام کند.

>>>   چرا بودن امریکا را با طالب گره میزنید؟
امریکا بعد از 2001 آمد در حالیکه 5 سال از حکومت طالب میگذشت و حدود ده سالازموجودیتش. با رفتن امریکا هم طالب سر جایش است چون طالب ابزار دست پاکستان است وگاهی برای روس گاهی برای ایران و گاهی هم غرب وامریکا بخش های از طالبان راکرایه میگیرندمگردلال اصلی پاکستان است.
با پاکستان باید یک طرفه کنیم و مهمتر از آن هم اولباخود باید جور بیاییم تا دشمن از مبان خود ما نتواند نوکر استخدام کند.

>>>   حامد کرزی که توسط امریکایی ها در سال 2001 به زمام داری رسید و سیزده سال به کمک نظامی و مالی امریکا ریاست دولت در افغانستان را به دوش داشت، می گوید که امریکا عامل تقویت تروریزم و افراط گرایی در افغانستان و منطقه است. او ادعا می کند که داعش را امریکا بوجود آورد و امریکایی ها با هلیکوپتر های خود در افغانستان آن ها را اکمال می کنند.
حکومت کرزی یکی از فاسد ترین حکومت های روی زمین بود. در حکومت کرزی حتی تحویل دار و مامورین لوژستیک و خریداری در وزارت های داخله، دفاع، شاروالی، امنیت به ملیونر تبدیل شدند، چه رسد به وزیر، معین، رئیس و جنرال در این نهاد ها. نهاد های عدلی و قضایی دوران حکومت او نهادهای رشوت و بی عدالتی بودند. ادارات گمرک و ترانسپورت دوران حکومت او، ادارات غارت و چپاول بودند. در حکومت او ده ها هزار شاگرد خیالی در وزارت معارف، ده ها هزار عسکر خیالی در وزارت دفاع و داخله وجود داشت که صد ها ملیون دالر مورد غارت و چپاول تقلب کاران و دزدان قرار گرفت. هیچ وزیر و معین و رئیس و هیچ ادارۀ بدون فساد در حکومت کرزی وجود نداشت. کرزی اردوی افغانستان را با تقسیم بندی قومی بگونۀ غیر ملی پایه گزاری کرد. او افزون بر این همه فساد در حکومت خود، موجب تقویت طالب و تروریزم شد. حالا این همه مداری گری و عوام فریبی که آن هم بصورت غیر مستند و غیر منطقی برای فریب اذهان عامه سخن می گوید، خبط ها و سیاه کاری های او را نمی پوشاند.
کرزی که به دروغ و ریاکاری می خواهد تا امریکا هند را بر افغانستان وکیل و وصی معرفی نکند که افغانستان به ساحۀ رسمی منازعه و خصومت هند و پاکستان تبدیل می شود، خودش با ادعای ارضی بر پاکستان و عدم پذیرش مرزدیورند عامل خصومت پاکستان در افغانستان است. وقتی کرزی و جمعی دیگر مانند او تمامیت ارضی و حاکمیت ملی پاکستان را نمی پذیرند و به تجزیۀ پاکستان فکر می کنند و منتنظر زمان اند، این فرافکنی او، دروغ و ریاکارانه است.
محمد اكرام انديشمند

>>>   یک فورمول بسیار ساده برای رسیدن به این قلعه های قدرت و ثروت و قدرت وجود دارد وآن فورمول:
نترسیدن از خدا و نشرمیدن از مردم است.

>>>   سخنان دلچسب حکمتیار!
==============
* از جمله ۴ ملیون مهاجر بیش از ۹۸ درصد آن پشتون ها اند...
* تمام جنگ ها در مناطق پشتون ها جریان دارد...
+ + +
نسل جوان کشور بیدار شوید:
جنگ بر سر لحاف ملانصرالدین است، شعار از «اسلامیت» و عمل از «افغانیت»...
همان تیوری غنی: متعادل سازی در زندان ها و بمباران ها...

>>>   رازق از خود است پحتون است

>>>   جنرال رازق خو از خیل و قبیله خود اتمر است ، اتمر وظیفه دارد تا سیاست های بادارش انگلیس را در منطقه و کشور پیاده کند ، سیاست انگلیس را همه مردم ما میدانند که تفرقه بی انداز و حکومت کن است ، بنآ بهترین فرصت برای اتمر وسایر مزدوران و نوکران استخبارات خارجی همین موقع است . که از فرصت پیش آمده استفاده اعظمی نموده و از احساسات قومی و نژدای مردم عوام استفاده سوء نموده به بهانه توهین به کرزی تفرقه بین اقوام ساکن و برادر را چاق تر نمایند.
کابلی

>>>   وقتیکه جنرال رازق هم مانند طرف مقابل حرف بزند پس فرق هر دو پیست؟جنرال رازق یک قوماندان است وظیفه تامین امنیت ،حفظ ثبات و تطبیق قانون است به مسایل سیاسی حق مداخله را ندارد .ارگانهایی است که اشخاصیکه علیه منفعت ملی حرف بزنند مورد بازپرسی قرار دهد!جنرال رازق خود کوزه گر،کوزه خر و کوزه فروش شده نمی تواند.

>>>   جنرال صاحب قبلا زیاد برایت احترام داشتم مگر حالا که میبینم تو هم یک جاسوس پاکستان بر آمدی و مثل کرزی مفسد هستی و سربازان که واقعا خدمتگار بودند و زیر دست تو کار میکردند آنها هم بازی سیاسی جاسوسی شما را خورده اند حال که تو از طالبان پشتبانی میکنی برای خانواده های آن سربازان که در جنگ با طالب کشته شده اند چی جواب میتی در نزد خدا و رسول چی جواب میتی. وای بر شما .... اگر من شخصا زیر دست شما کار میکردم با این کار که شما نمودید وظیفه خویش را ترک میکردم ....

>>>   از خداوند استعدا دارم که همین جنرال رازق حکومت موازی به مانند عطامحمدنور اعلان کند ـ بیا نو میله ده او خوند به وکی .....
هموطن

>>>   با این سخنان جنرال رازق که نشانه ی از قومگرایی وی است تکرار گفته های قبلی خود را در مورد جنرال رازق که انرا وطندوست صادق میخواندیم و جنرال با شهامت وغیره القاب ها وافتخاراترا نثار اش کرده بودیم دیگر همه انها حرف های خود را در مورد جنرال رازق پس گرفتیمواکنون دانستیم که این حرف هایش در مورد وطنفروشان طالبان و حکومت پاکستانجز فریب ادهانه عامه کشور بوده نه وطندوستی وصداقت ان .

>>>   اینها هر چی باشند دراخیر اصلیت خود را نشان میدهد . این مردم حتی ....های شان طالت هستند

>>>   بس تان است

>>>   بجواب كسي كه همين مطلب را نوشته اينرا ميگم كه مه باشنده هراتم همينقدر معلومات داروم كه جنرالصاحب رازق وطن دوست وطن پرستيكه فكر نكنم به مثل اين جنرال خوب و دشمن سر سخت طالب و پاكستان در افغانستان كسي باشد اول معلومات خودرا دقيق كن بعدا هر جه دلت ميخواست نوشته كن من فكر ميكنم كه شما به حالت عادي نبوديد كه اين موضوع را نوشته كرديد ادم بايد گپ حق را بگويد همانطوريكه تو طرفدار يك رهير هستي او هم حق دارد كه از يكي پيروي كند ديگران حق دارند ادم هاي كه صادق و وطن پرست مانند جنرال رازق حق ندارد كه حرف بزند پنشيرهاي لوچك بي أدب هرگوستاخي بكنند ما بايد پيروي بكنيم
لالاهراتي

>>>   زمانیکه درپوسته ها بوده چرس وبنگ اعصابش راتخریب کرده

>>>   مگر شما آقای نوسنده با کسانیکه پولیس و لوی سارنوال تانرا لگد مال کرد و هزاران جنایت دیگری که جبهه شمال هر روز با یونیفورم نظامی مرتکب می شوند را ندیده اید؟ یا اینکه کور بوده اید منتظر هستید همینکه از قومیت مخالف تان کدام تخطی کوچکی صورت گیرد آنرا به رخ مردم می کشید. در کدام کشور دنیا یک رییس جمهور و چهره ملی توسط مشتی اوباش توهین میشود. اینرا نمی گویید که باید شعار دهند و گروهش و کسانیکه در عقب چنین بد معاشی و لچکی هاست مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. مگر همین پکول های مقاومتی همه دارایی ملت را به تاراج نبردند. پدر مارشال در جاده دست فروشی میکرد اما امروز میلیاردر است. ربانی یک بایسکل کهنه داشت امروز از قصر گرفته تا هوتل پنج ستاره و همه چیز دارد. معلم عطا نور اسمعیل خان و ........ ولی شما کور هستید و هیچ نمی بینید و متوجه دیگران هستید. هر روز دزدی و غارت و آدم ربایی توسط همین شما دزد ها صورت می گیرد. کمی شرم بکار است.
بلال راستین کابل

>>>   چــــرسی سری نه سـری !

>>>   باعرض سلام واحترامات فایقه:
خود شما شاهد استی که خربوزه از خربوزه رنگ میگرند. در سالروز شهید و دفن حبیب ئالله دزد شما نظامیان و افسران مربوط صفحات شمال را مسلح دیدی که در شهر کابل گشت وگذار میکرد انروز چرا قانون ومنافع ملی نبود حالا که واقعیت بیان میگردد. شما غوغا را براه انداختی متل است کلانها درخانه میگوید و اطفال دربیرون . دست اورد مجاهدین چست اگر جنگ باشد وهم نتایج منفی ازاین جنگ ماتیراستم اردوما خراب شد دستگاه دولتی ازبین رفت وملوک الطوایفی در افغانستان رایج بود ما تاریخ زنده وطن استم باید حقیقت گفته شود حقیقت حقیقت است
بااحترام

>>>   درین کشور باید وشاید ونباید ونه شاید وجود ندارد یک برنامه منظم دقیق وسنجیده شده از چهار دهه بدینسو به ارامی رو به تطبیق وحکمروای میباشد از ابتدای ان روزهای که گروب های مسلح را علیه روسها تنظیم می کردند درین فکر بودند که باز خود این نیروهارا چگونه میتوان تضعیف ونابود ساخت ازین رو رهبران جهادی ویا گروه های مسلح ان وقت را به گروب ها وتنظیم های مختلف تقسیم نموده انها را به جان هم می انداختند بعض از تنظیم ها که چندان نفوذ مردمی وداخلی نداشتند بنام غرب گرا ها جدا ساختند واز به ظاهر بنیاد گرا ها هم بعضی هارا از طریق های مختلف زیر اداره وکنترول خود داشتند تا بلاخره بعد از سقوط دولت نجیب توسط همین اشخاص بدی وناروای را به بایه ای اکمال رسانیدند وامروزه نیز همان برنامه درحال تطبیق واجرا است اینها که می بینید همه ممثلین فلم های از قبل تحریر شده میباشند اهداف انها بزرگتر از افغانستان ویکی از ارمانهای شان نابودی اسلام ومسلمانهای واقعی این مرزوبوم میباشد
تماشابین

>>>   در افغانستان تحصيل در كار نيست فقط ادم بكش ، ضد اسلام حرف بزن به بيكانه ها وأشغالكران وفا دار وهم بيك شان باش ، خودكش وبيكانه برست باش صاحب مقام ومنزلت حتى ريس صاحب جمهور ميشوى .

>>>   آنقدر ازاین ... کژرفتار ملت جفا دید که اگرحالا یک شخص ازقوم ....ضد طالب شود من باورم نمیشود. روزی که طالب کشتزارهای شمالی را سوزاند ویا مردم یکاولنگ را سلاخی کرد ازهیچ نخبه وسیاست مدار پشتون حتی به صورت لفظی صدایی درمذمت عمل شنیع طالب بلند نشد. حالا بگویید پس ما چطورباورکنیم که یک پشتون ضد طالب است ، حتی اگراین ....جنرال رازق قوماندان امنیه قندهارباشد. همین فعالان شبکه های اجتماعی به اصطلاح روشنفکر از رازق فهرمان ساختند اما من که باورم نمیشد او یک قوم گرا نباشد چون درقوم پشتون درخصوص قوم گرایی وتصاحب قدرت وانحصارگرایی درقدرت سیاسی هیچ استثنایی وجود ندارد!

>>>   افرین جندرال عبدرازق همه مردوم افغانستان جهاد کرده اگر احمدشا معصوداست ملاه محمد عمر جهاد کرده نام یکی میشه ونام دگه یاد نمیشه باین میگه قومگرایی .
شاهین ازغزنی

>>>   این پسر هنوز بسیار جوان است. مردم مان نباید احساساتی با وی برخورد بکنند.
او عملن در جبهه داغ بر ضد طالب می جنگد. طالب را هم اسیر نمی گیرد، بل کشته می گیرد.
او فقط کمی تحریک شده است. بالای ویدیوی زیر کلیک کنید. او هم وقتی این ویدیو را ببیند متوجه اشتباه خود می شود.

>>>   یک مرد پیدا شد که واقعیت ها را بر ملا ساخت وبرای این چپاولگران یک خار چشم شد . همه سخنانش واقعیت دارد و هم مردم این را بخوبی میداند . باید به اینها به این زبان بدون کنائیه سخن گفت .
بیشک جنرال رازق.

>>>   وقتی عطا هرچه میخواهد میګوید، کسی نیست که بګوید تو دولتی هستی و یا....
حالا که جنرال رازق صادقانه ګفت: تیکه داران جهاد بنام جهاد کریدیت میګیرد، بد شما آمد؟

>>>   زنده باد رازیق وکرزی وزنده یاد شهید دادلله ومرحوم ملا عمر

>>>   اگر ژنال جرت باشه اگر شکستاند اگرریختاند اگر دواند اگرلت کردهییییییچ اشکال ندارد واه واه واه چقدر ذلیل شدیم

>>>   تاریخ ۲۶۹ ساله گویا وطن فروشی و جنایت نابخشودنی این اوغان ها است

>>>   به هیچ کسی در این کشور خراب شده نمی شود اعتماد کرد. در این کشور هرکسی برای خودش رئیس جمهور است. هر کس در هر جا به میل خود تصمیم می گیرد و مصالح کشور را اصلا در نظر ندارند. از غنی گرفته تا کرزی و رازق و فاروق و زاخیلوال و احدی و ... همگی رئیس جمهور هستند از این پس حکتیار و امثال او نیز بر اینها اضافه خواهد شد. خدا آینده این کشور را بخیر کند.

>>>   من فهمیده بودم که طالبان نفوذی را همین.....
جنرال رازق رهبری میکند وسربازان بیگناه را که حدفشان جز
خدمت به مردم نیست بدستان اوغانهای حرامزده خود
قربانی میکند این مار درون آستین است باید همه نظامیان مواظب خود باشند بلاخره خیانتهایش افشا
خواهد شد واین واین شخص روی سیاه مردم خواهد
بود همچنان بیوجدان دیگرش ظاهرقدیر که خود را دشمن داعش میخواند وبرضد داعش شعار میدهد خودش بنیان گذار داعش در سمت ننگرهار و جلال آباداست از ما گفتن بودگفتیم .س ب

>>>   نفرین به آن تاجیک و فارسی زبانی که پس از این به اوغان به هر دلیلی اعتماد کند:

>>>   وطندار،
مطابق به گزارشهایی که از محل می رسد، جابجایی کوچیها در باریک آب بگرام- پروان شبانه و با حمایت تانکهای دولتی ادامه دارد.
به جای پرداختن به این که کدام آدم بیسواد در کجا چه گفت و به جای گرم ساختن بیمورد مناقشات سمتی و منطقوی به اصل مسایل باید پرداخت.
اسکان کوچی در باریک آب آتشی است که به زودی منطقه را خواهد سوخت. فکری برای برون افگندن آتش از دامن شمالی باید کرد. فکر عاجل!

>>>   پشتون مهاجر به هرات خود را هروی مینامد!

>>>   هرکسی دزد بود ، بابا میشود
مرد میدان ،شیر غران میشود
پست، رهزن،جانی و مرد دغل
مرد دانشمند و پادشاه میشود
(ضمیر باختری)

>>>   نواده های قبیله پدرانتان چادر وطن (خط دیورن) را به انگریز فروخت و امروز اگر ما نبودیم مادر وطن یعنی ولاایات پشتون نشین را ملاعمر وووو به پاکستان می فروخت

>>>   نجیب الله که طالب برآمد،جنرال رازقک باید طالب برآید.

>>>   خداوندا با چه گوسفندانی مارا رو در رو ساخته یی .

>>>   از این قوم گله نیست کلان کلان اش طالب است

>>>   جنرال ناخلف حق تفرقه ملی را ندارد.
ازتمامی هموطنان عزیزم خواهشمندم تا صدای اعتراضات خویشرا به شکل همگانی درهرجاه ودرهرمقامی که هستید بخاطرصحبت های توهین آمیز «جنرال رازق اچکزی» این پای لوچ دارگریخته بی فرهنگ , که درحق مردمان غیر پشتون (افغان) به شکل واقعآ غیراخلاق بیان نمود ، به شیوه های ممکن بلند نمائید ، تاباشد این فرزند ناخلف ملاعمر ومارآستین جامعه هرچه ذودترازوظیفه سبکدوش وبه میزمحاکمه کشانیده شود. لطفا این پیام را همگانی سازید

>>>   خدارا شکر که هیچگاهی آوازهٔ قهرمانی های دروغین این نفررا ، نستوده ام .
بر عکس داد میزدم می‌گفتم مواظب باشید که با اینطور قهرمان سازی‌ها ، اوغان‌ها میخواهند که هم ( چور ) از خود‌شان باشد هم (
سپاهی )

>>>   سلام به برادران عزیز متاسفانه کسانی که از جنرال رازق انتقاد میکنند در کامنت هایشان همه رنگ وبوی قوم گرایی میدهد شما که به حرکت نادرست یک فرد معترض هستید نباید همان اشتباه او را تکرار کنید؟ ؟!!!!!!!!
البته من هم با احترام به این سرباز دلیر وطن از ایشان در مورد سخنانش منتقد هستم امیدوارم در اینده مقداری در سخنان و تفکر فعلی شان تجدید نظر نمایند .
باتشکر هزاره

>>>   خوب ساعت تان تیر است .
ع.ن

>>>   به نظرمن ولایت قندهار توسط طالبان داخل نظام تسخیر شده است و برای تسخیر ارگ در داخل ارگ کار براندازی نطام جریان دارد . عامل این همه فقطوفقط کرزی است کرزی طالب بود طالب است وطالب خواهد ماند فقط امریکاست که گول میخورد وابرویش میریزد اگر جلو کرزی گرفته نشود مانند مار زخمی علیه اراده مردم قد بلند میکند بیدار باشید. گفته اندکه گرگ زاده اخر گرگ شود گرچه باادمی بزرگ شود. م.ا.کابل

>>>   سلام برای همه هموطنان :
درکدام جای قانون آساسی ذکر گردیده که در تالار لویه جرگه عکس رئیس جمهور پاره ولگد مال گردد.درکدام ماده قانون آساسی تذکر رفته که حکومت موازی اعلان گردد.وتهدید به زور ورئیس اجرائیه غیر قانون تاحال رئیس جمهور پروان پنداشته شود وعکس رئیس جمهوری اش در میل بورد ها نصب باشد. والسلام

>>>   حقیقت تلخ است تمام گپ های را که جنرال رازق گفته است واقعیت دارد تمام رهبران و قومندان والی ها که جهاد کردند دزد استند تمامی اینها بلند منزل ها دارند و پول هایشان در دوبی ترکیه و خارج از کشور سرمایه گذاری کردند که در حقیقت مال این ملت بیچاره بود
شغنانی
کابل

>>>   من عسکرم من عسکرم من عسکر این کشورم.
او مردم بازی نخورید بازی سیاسی رهبران را نخورید .
از طرف عسکر

>>>   اگر نیم کاسه زیر کاسه نمیبود وقت این جنرال را آی اس آی ترور میکرد با این زبان درازی که داشت و اشکارا به پاکستان می تازید

>>>   بجواب کسی که مر مهاجر پشتون خطاب کرده تشکری میکنم امید واروم که به کفته خوده تان که خود را اصیل هراتی وانمود میکنید یکدفعه حدود عربعه هرات را مطالعه کنید البته از لحاظ نفوزی اقوام بشما معلوم میشود که کی مهاجر است .
لالاهراتی

>>>   ضابت رزاق هیچ چیزی هم نیست. زیاد به و به گفته هایش ارزش ندهید. کرزی یک خائن است.

>>>   حالا دانسته شد که چرا از جنرال رازق قهرمان سازی می شد، حالا دانسته شد که چرا امریکایی ها به علت مخالفت کرزی در قندهار عملیات پاکسازی را انجام ندادند، حالا دانسته شدکه جطور یک بچه خورد اینقدر طمطراف می کند، نباشه که از اول این پسر طالب در لباس مدافع وطن باعث مرگ هزاران قهرمان سر بکف و ناجی امنیت و آرامش مردم سراسر افغانستان به صورت مخفی و در لباس دوست شده باشد.چرا مقامات امنیتی این مرد کستاخ را که خلاف همه موازنی و اصول حکومت داری و قانونمداری حرف می زند، مورد پیگرد قانونی و بازداشت قرار نمی دهند. چرا، چرا و چرا؟
دلدار از شهر نو کابل

>>>   اینکه رهبران ده ها حویلی و لپ و جب دارند من قبول دارم ولی سخن از زور نزن چون در مقابلت رهبران نه بلکه کسانیکه این ها را رهبر ساخته است قرار دارند. زوردت نخواهد رسید
بدخشانی

>>>   معلومدار که پشتونها و کوچیها در هرات مهاجر هستند. درین مسئله هیچ شکی نیست.

>>>   رازق هم مثل دیگرهایش است. نامش که دغه است طالب پرست است. سگ زرد برادر شغال
>>>   عفو میخواهم برادران اصلآ رازق باید یک دگرمت ویا دگروال میبود. نه جنرال او مطلقآ بیسواد است کاری نکنید که بیسوادان را بالا ببرید ودباره به زمیتًن زنید او از خود. در قندهار یک حکومت دارد وبالای هیچ کسی فکر نمیکند از قاچقبران ودزدان سرمایه هنگفت ذخیره نموده با انها رابطه نزدیک دارد طالبان را به آغوش باز میپزیرد خلاف یک حکومت قوی در سرتاسر افغانستان است ادم های همچو. زیاد است لطفآ از قهرمان بازی های ساختکی جلوگیری کنید.
عبدالله ریحان

>>>   نوسینده گرامی دوعا به بی 52امریکای بکن چراکه از خداوند روی شما گشته به جانب رهبرایتان که درسه دهه غیر دزدی وچپاول و... دیگر کار نداشته به نام جهاد ومقاومت خون مردمرا نوشجان کرد اما بعضی ها ازپیش پندی نگرفته است به خدا روزی بیاید نه بی 52باشد ونه دولت برای اخرین بار ازاین رهبران اشرار صفت دست بردارید وگر نه افغانستان به سوریه دوم مبدل خواهد شد دران صورت کارازکارگذشته نه ایران شیطان صفت ونه پاکستان شیطان صفت جای نخواهد داد دشمن درکمین است .

>>>   شاید رازق فعال باشد.مگر متآسفانه جنایتکاران شمال بنام قهرمان آن را مانند سائر جنگ سالاران استعما ل میکنند، وقتیکه به قدرت رسیدند همه را بشمول ازبکها وهزاره ها به هاشیه میرانند مانند دوران مسعود.
پروانی.

>>>   یک آدم بیبسواد که اگر امتحان اخذ شود در بست دلگی مشر هم کامیاب نمیشود

>>>   اوبچه کوه سلیمان کجاست طرف کولاب نیست

>>>   کاچاکبری بنام رازک

>>>   مبارزه چه سیاسی و چه نظامی بی پول نمیشود باید پول داشت باید پول داشت
و باز هم پول داشت .
بریالی کندهاری

>>>   Salam
من شاهدم كه حتا اوغان ها ( پشتون ها) هم در خارج خود را كوشش مى كنند افغان معرفى نكنند, چه بسا غير پشتون ها ، وقتى از ايشان مى پرسند از كجائيد زبان شان لكند مى كند و به مشكل خود را معرفى مى كنند ، حتا حاضر اند خود را پاكستانى و ايرانى و حتا هسپانوى معرفى كنند نه افغان ، زيرا واژه افغان با ترور ، قتل ، ويرانى , فساد ، كشتار ، تمدن گريزى , افراط گرايى و دها صفت بد گره خورده است ، بى ارزش ترين گذرنامه در جهان ، گذرنامه افغانستان است .

>>>   نظرات برادران پشتون پُر از دشنام وبی ادبی وخشونت است چون منطق واستدلال ندارند به دشنام وانتحار وانفجار رو می آورند الحمدلله که درین صفحات جای انتحار نیست ،
اگر کسی حرفی نوشت فکر میکنند دشمنی است وجواب شان باید قتل وخون باشد

>>>   جناب ستر جنرال عبدالرازق یک قهرمان واقعی است .....

>>>   در افغانستان فعلی هر که پولدار بود او جنرال می شود.قاچاقچیان مواد مخدر، معادن و ... همگی در این کشور خراب شده به مناصب بالا می رسند هرچند سواد هم نداشته باشد. در کشور ما علم و دانش مفت هم نمی ارزد! آنچه ارزش است پول و قدرت و زور است. رازق در نوجوانی در کویته پاکستان یک دکاندار بود. پدرش قاچاقچی مواد مخدر بود که از سوی طالبان کشته شد. رازق توسط کرزی به عنوان قوماندان سپین بولدک مقرر شد و پولهای بادآورده پدرش او را به قوماندانی قندهار رساند. و امروز همین پولهااو را به یک قهرمان تبدیل کرده است. اگر این پولها و اموال او از ش گرفته شود، او دیگه به اندازه یک عسکر هم ارزش نخواهد داشت. همین طور است سایر جنرالهای کشور.

>>>   دیگر هیچ اوغان نزد ما قهرمان و مبارز محسوب نمیشود و نخواهد شد بس است ۲۶۰ سال دروغ و جعل اینهارا باور نمیکنیم اینها بجز از قوم پرستی و سفاکی چیزی دیگر را به ارمغان نیاورده اند.

>>>   بتاریخ 26/10/1396 درشهرقندهاردوتن افراد کارگرکه درقرارگاه نظامی (خانه اسبق ملاعمر)جاروکشی میکردند هردو عصرهمان روزدردونقطه داخل شهرکندهارتوسط افراد مسلح مخالف سواربریکعراده لندکروزرشیشه سیاه شهید گردیدند اطفال شان بدون سرنوشت باقی ماندند.که امرشیشه فلم ازطرف مقامات ذیصلاح انولایت برایش داده شده است این جی قسم تامین امنیت است که ازجانب جنرال رازق گرفته شده است وموترهای بدون نمبرپلیت به هزارها واسطه داخل شهرتردد دارند. امنیت ملایت خود را گرفته نمیتواند .
با احترام .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است