اشرف غنی اشتباه نجیب را تکرار می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146902 منبع: پرینت

اشرف غنی احمدزی اشتباه بزرگ داکتر نجیب را دارد تکرار می کند.

برگه تاریخ جنایت قبیله سالاران بر می گردد و جایگاه منوکی منگل ها، سلیمان لایق ها و جنرال رفیع ها را گلبدین ها، اتمرها و استانکزی ها پر نموده اند. دیروز هم تمامیت خواهی، زورگویی و استبداد قبیلوی بیداد می کرد و امروز هم تنها با این تغییر که آن روز بازیگران برتری خواهی زیر نام رفقا بودند و امروز زیر نام برادران. دلقک های نظام دمکراتیک روز جمعه اسک بود و ستار بشرمل و دلقک های حکومت معامله ملی انجنیر داود است و ابراهیمی.

دگرگونی کلی و بنیادینی که دیروز با امروز دارد در اینجا است که دیروز احمد شاه مسعود بود با اندیشه و دید فراقومی خود که نظام قبیله را احترام کرد و افغانستان را از تجزیه شدن نگه داشت ولی امروز دیگر مسعود نیست تا آب و آبرویی به قبیله سرشتان تهیه بیند.

احمدشاه مسعود دیروز منتظر تصمیم شورای مجاهدین مستقر در پاکستان نشست تا حکومت پوشالی را در کابل حاکم کنند ولی امروز آن حکومت عملا در کابل مستقر است.

این تغییرات بزرگ سیاسی سرپیچی والی های حکومت معامله ملی از امر رییس جمهور معامله ای، سرپیچی از توزیع شناسنامه های برقی زیر نام اوغانیت و اسلامیت پیامد بسیار خطرناک و سرنوشت در قبال دارد.

اگر حکومت قبیله ای کابل جلو این خودکامگی های اطرافیان شوونیست خود را نگیرد، بحران امروز منجر به تجزیه افغانستان خواهد شد و حتی اگر دولت آمادگی برای سیستم فدرالی هم بگیرد، کسی آماده پذیرش حکومت فدرالی هم نخواهد شد. همانگونه که داکتر نجیب آماده شده بود جنرال دوستم را به حیث فرمانده نظامی زون شمال تعیین نماید اما دیگر کار از کار گذشته بود.

منصور بدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داکتر نجیب
مسعود
تاریخ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دهن ... خودرا بشوهید بعد نام بچه صادق کشور را ببرید زیرا شما دزدان به خاک پا یش نمیرسید

>>>   تنها راه نجات و پیشرفت همانا تجزیه و جدایی از دست قوم انتحار می باشد. بگذارید قوم انتحاری برای خود کشوری بسازد که به خیال خودشان راه جنت از بگارد و هروز در ان خودکفانی کنند.

>>>   بلی جاسوسان تلاش تجزیه را دارند لاکن مردم برایشان اجازه نمیدهند
څو چی پاته یوافغان وی
تل به دا افغانستان وی

>>>   ایکاش غنی احمدزی به سرنوشت نجیب دچار شود که نمیشود.
سرنوشت غنی سرنوشت قذافی خواهد بود.

>>>   مسعود کسی بود که به کمک و مشوره روسها در زمان طالب ها تاجیکستان کبیر میساخت و ولایات بدخشان تخار کندز بغلان و قسمت از ولایت پروان راباتاجکستان مدغم میساخت جای بسیار خجالتی است که حالا ادعا
دارید که مسعود افغانستان را از تجزیه نجات داد

>>>   .............. حقیقت این است که مخالفان داکتر نجیب اشتباه کردند که کشور را بایک حرکت نامردانه خود به بحران بردند و خبردرا که عطا و جمعیتی ها این باز این اشتباه را علیه غنی انجام ندهند ورنه راه نجات نخواهد داشتند

>>>   ترور ،قتل ، غارت تحت نام طالبان ، داعش و غیره گروه های تروریستی
از مناطق برادران افغان نشین نشات کرده و درین هجده سال انتشار
یافته است . دیگران را هم اگر کامیاب شوید تحت نام افغان تذکره بدهید
تا جنایات گوناگون سر تاسری شود و خدمات شما آب را به آسیاب دشمن
اضافه کند و آتش عام شود که انشاالله مانند داکتر نجیب احمد زی اولتر
اشرف غنی احمد زی را خواهد سوخت.
قیام الدین نصرت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است