احمدزی های رییس جمهور
وابستگی و نارضایتی جامعه که قدرت نجیب را از درون ساقط کرد در حکومت وحدت ملی برقرار می باشد با این تفاوت که نجیب مصلحت اندیش سیاسی بود که غنیِ از آن تهی است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۱    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146897 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ارگ با دو روز تاخیر از 26 دلو بگونه نمادین تجلیل کرد و به بهانه این تجلیل موارد مورد لزوم برای طرح حکومت به همگان گوشزد گردید. هرچند 26 دلو تهی از رنگ و بوی استقلال هم یادآور پیروزی مردم با دست های خالی در برابر ابرقدرت جهان است و هم تاریخ خون و شکست ها، تاریخی از کشتار، ویرانی و جنگی گسترده و مدام.

افغانستان با وجود وابستگی به شوروی بخصوص در دوران پس از سلطنت به خود رنگ حکومت های دید درهم شکسته با خیانت های بیشمار تا زمانی که داکتر نجیب به قدرت رسید، رییس جمهوری که اولین قربانی طالبان بود و شباهت های بیشماری به اشرف غنی دارد.

خروج شوروی در همزمانی قطع کمک ها به حکومت نجیب الله احمدزی سبب سرنگونی کامل آن شد، نظامی که تنها در تکیه به این قدرت تاب تحمل حمله های مجاهدین را داشت و همچنان برقرار بود اما با ورود طالبان این رییس جمهور از قدرت کنار رفته با خیال آنکه افراط گرایان از جان وی می گذرند به طرز فیجعی کشته شد تا اینگونه طالبِ منجی مردم، ذات تروریست خود را آشکار کند.

اشرف غنی که رهبران مجاهد بخصوص جنرال دوستم را دلیل سرنگونی حکومت وی می داند از درک قاتل اصلی عاجز می باشد زیرا جبهه جهاد برای نبرد با متجاوز خارجی به پاخواسته بود در حالی که حکومت نجیب در کنار دشمن در کشتار و ویرانی کشور نقش بسزایی داشت.

داکتر نجیب نه توسط مجاهدین بلکه به دلیل تکیه بر قدرت خارجی و همراه شدن با متجاوزان در ورطه سقوط افتاد و به دست افراط گرایانی با نام طالب به قتل رسید، همان برادران ناراضی کرزی که برای غنی، حکم ذخیرهای قومی دارد.

این در حالی است که نفوذ شوروی در دوران گذشته به مانند سلطه اکنون امریکا بر افغانستان می باشد با این تفاوت که همزمان با غرب، خاورمیانه نیز در تغییرات بزرگ سیاسی بدل به فرصت طلایی واشنگتن شده است تا جایی که حتی طالبان نیز بر اساس اقتضای زمان، تغییراتی در سیاست خود به وجود آوردند و بیشتر خواهان ادغام در جامعه برای پذیرفته شدن به عنوان یک طرف جنگ و صلح هستند تا خلاصه شدن در خشونت و زور.

اینکه القاعده و طالب بر مبنای اهداف امریکا بنا شده اند و داعش پس از سرنگونی صدام توسط این کشور در عراق شکل گرفت برای ایجاد تنش در خاورمیانه و کنترل قدرت کشورهای اسلامی می باشد و حال، چرا سیاست حکومت های کرزی و غنی نسبت به پاکستان ریشه در ترس دارد و در برابر گروه های تروریستی رویه امتیاز و سازش؟

سیاست حکومت های حاکم بر کشور در دوران جدید برگرفته از خواست امریکاست تا جایی که بدون اجازه این کشور حتی غنی توان پیشنهاد صلح با حزب اسلامی را نداشت چه رسد به امضای توافقنامه، طالبی که امریکا بنا نهاد برای ایجاد ناامنی در منطقه و کنترل نفوذ روسیه، ایران و چین می باشد و به همین دلیل، حتی در صورت از میان بردن این گروه تروریستی، داعشِ جایگزین در حال سازماندهی و جذب قدرت است.

وابستگی در کنار نارضایتی گسترده جامعه که حکومت نجیب را از درون ساقط کرد در حکومت وحدت ملی برقرار می باشد با این تفاوت که آخرین رییس جمهور کمونیستی با درک اوضاع حاضر به کنار رفتن از قدرت شد و مصلحت اندیش در سیاستی بود که غنیِ سلطه طلب از آن تهی است.

از سوی دیگر، شوروی در حال تجزیه مجبور به عقب نشینی و پذیرش شکست در افغانستان و حکومت وابسته نیز سرنگون شد در حالی که امریکا نه تنها مشکلی در قدرت ندارد بلکه در کنار حمایت همه جانبه از حکومت وحدت ملی بر دامنه نفوذ خود با استفاده از گروه های تروریستی می افزاید و رقبای منطقه ای خود را به انزوا می کشاند، برهمین اساس سخت است که سرنوشت اشرف غنی را همچون نجیب دانست.

قدرت های بزرگ همچون امریکا و روسیه اگر اکنون همچون دشمن در برابر هم موضع می گیرند در منافع مشترک بدل به متحد می شوند در حالی که افغانستان همواره وابسته حکم قربانی را دارد حال در میدان مسکو یا واشنگتن.

اشرف غنی احمدزی که همواره به تلخی از سقوط حکومت داکتر نجیب یاد می کند و برای انتقام به انزوا و تبعید رهبران جهادی از هیچ دسیسه و فشاری فرو گزار نیست بهتر است نگاهی به قاتلان اصلی آخرین رییس جمهور کمونیست بیندازد که اکنون در حاشیه امن حکومت وی در حال کشتار و ویرانی ملت و کشور هستند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدزی
نجیب
نظرات بینندگان:

>>>   در مقابل عكس جلاد قرن حساسيت دارم . غنى را با وجود بدى هايش هيج وقت نمى توانيم با اين قصاب أنسانهاى بيكناه مقايسه نماهيم .

>>>   مرحوم نجیب را سلیمان لایق وطنجار پکتین به نفاق مشورهمیدادند وجناب اشرف غنی را اتمر ستانکزی و چند تای دیگر به همان مسیر تشویق میکنند

>>>   در زمان نجیب روزی به نجیب الله مسیر والی بلخ تلفون کرد واورا تهدید نمود والی هم در جوابش گفت دستت آزاد هرچه میتوانی بکن !

>>>   در زمان عبدالرحمن خان پشتون های آنطرف مرز از کابل اطاعت نمیکردند عبدالرحمن همه کوشش خودرا کردنتیجه نداد ،تاکه بالآخره موضوع دیورند پیش آمد وعبدالرحمن گفت : اینها از من اطاعت نکردند من هم آنهارا به انگریز سپردم وبرای دیورند هم از بابت این کار وزحمتش که در تهیه دیورند متحمل شده بود مدالی اعطا کرد

>>>   بحث قومی نیست بلکه یک عده که غیر از دست داشتن در خون ریزی مردم چپاول ها و اختلاس های بسیار بزرگی کرده اند که رئیس جمهور فعلآ پروگرام تعقیب و حساب دادن آنها را دارد به همین خاطر اکثر این قدرتمندان به تمرد و نافرمانی و هیاهوی قومی کردن این موضوعات را دارند.
ملت شریف ما درک دارد و از رئیس جمهورشان حمایت میکنند تا بلکه این قدرتمندان چپاولگر و تیکه داران قومی را به میز محاکمه بکشانند.
هروی

>>>   آین احمد زی نه همچون آن احمدزی بلکه به سرنوشت قذافی دچار خواهد شد.

>>>   دمت گرم والی صاحب اشرف غنی خودش کجا قانونیست که فرمانش فانونی باشد .

>>>   دمت گرم والی صاحب اشرف غنی خودش کجا قانونیست که فرمانش فانونی باشد .

>>>   Badry
رفیق ارجمند کمال الدین ، وکلای چهار ولایت بلخ ، سمنگان ، جوزجان و فاریاب پیش داکتر نجیب رفتند و راه های حل موضوع شمال را با او در میان گذاشتند . می دانید داکتر نجیب برایشان گفته بود : مه پوز دوستم را به خاک می مالم . پوز دوستم را کسی به خاک نمالید ولی خود داکتر را به دار آویختند . عین موضوع تکرار شده .

>>>   محمد همایون صادقی
اینبار نباید با روحیه جهادی و ایدلوژیکی خیزش های مردمی را سمت و سو دهند باید با روحیه قومی ، عدالت اجتماعی و نظام فدرالی به پیش بروند .
آنهانیکه هویت قومی ایشان را آشکار نمیکنند و برخی تاجیکان را در بستر زبان فارسی با خود دارند با یادآوری یکی از فکاهی مشهور ، آیا آنان شاه خیل استند یا عروس خیل ؟
باید آشکارا بگویند که تاجیک اند یا افغان ( پشتون )

>>>   پاسخ پرتو نادری به دکترغنی و قوماندان ملیشه های قندهار

من می گویم تو بیرون شو!

فاشیستان ایرانی، از نام ایران همان قدر استفاده ی افزاری می کنند و تمام دست آوردهای یک حوزه ی بزرگ تمدنی را به نام خود تمام می کنند که فاشیستان افغانی از نام افغانستان!
اگر چنین نیست ، این فاشیستانی هتلری افغانی چه زهره دارند که می گویند اگر افغان نیستی از افغانستان بیرون شو!

من می گویم تو بیرون شو!
حضورت در تمدن این حوزه ی تمدنی کجاست؟ نیاز به سر گردانی نیست ، به همین آرشیف ملی و به همین نگارستان ملی و به موزیم ملی می رویم ، برای من حضور تمدنی ات را در این حوزه ها نشان بده !

جنگنده های B52 امریکایی همیشه این جا نیست که از حاکمیت جعلی تو پاسداری کند. ما را مقدرات تاریخ در این جغرافیایی که تو شومش ساخته ای محکوم کرده است، آیا می خواهی مانند انسان ها زنده گی کنیم یا مانند بفلو ها وحشی بجنگیم!

خداوند سرزمینی را که نفرین کند، دیوانه یی را بر آن سرزمین حاکم می سازد . سرزمین ما سرزمین نفرین شده است! دوستی دیوانه خود دشمنی است!

اگر ما هشیارانیم نباید به دنبال دیوانه گان برویم!

پرتو نادری

>>>   محمد همایون صادقی
خبر به گوشش رسیده که استاد عطا آستاندار بلخ دست به قیام زده و امروز آستاندار بدخشان آزادی خود را از حاکمیت فاشیستی غنی اعلام کرد .
نادری همان نادری است که علنی دشمی را علیه زبان فارسی و درج هویت های قومی در شناسنامه های برقی اعلام کرد .
نادری در بستر زبان فارسی پرورش یافت و از پستان این مادر بزرگ فارسی زبانان شیر مکید و بلاخره آنرا با دندان هایش خونچکان کرد .
نادری میداند که با هویت تباری افغانی ( پشتونی )اش باید مو هایش را کوتاه کند ، لنگوته بیست و پنج متره غنی و کلاه آیینه دوزی با تار های رنگار رزاق اچک زی را بسر کند .
نادری ها هیچ پیوندی با تاجیکان ، اوزبیک ها و هزاره ها ندارند اینها ناقلین پشاور در بدخشان و آستان های دیگر اند .
نخست نادری ها از بدخشان تا لوگر باید از این خاک پاک بیرون شوند بعدن غنی ها ، کرزی ها ، رزاق ها ، نجیبی ها و نالایق ها و بچه کوه ( غرزی ) ها را از سرزمین پاک خراسان بیرون راند .

>>>   Arianfar
نام پاکستان از مخفف های استان های ان کشور گرفته شده است: پ.- پنجاب، ا- افغان، ک- کشمیر، س- سند و استان هم از بلوچستان.
اگر دقت شود، منظور از افغان ایالت پشتونخواه است. اگر افغان و پشتون یک چیز نمی بود، پس چگونه در نام کشور پاکستان بازتاب یافت و چگونه پشتون های پاکستان ان را پذیرفتند.
همان گونه که بارها نوشته ام، افغان نظر به صدها سند و مدرک تاریخی معنای دیگری جز پشتون ندارد.

>>>   تاجيكان وارث وساكنين اصلى خراسان افغانستان استند ناقلين كوه سليمان حق ندارند كه حرف ازبيرون شدن بزنند خودشان توسط استعمارانگليس به اين سرزمين اورده شده اند

>>>   اگر همین احمدزای ها وپشتون پادشاهی نکند دیگر کسی کرده هم نمی تواند لیلاقتش را ندارد مثال اگر جوالی ویا پچرمین بخزد پادشاهی کند روز افغانستان به روز سنه هفتاد یعنی وقت اشرار مبدل خواهی شد وناگفته نه ماند دم هیچکسی گرم نخواهد شد دم سرد خواهد بود .

>>>   دمت گرم اشرف غنی دزد ها ، تیکه داران قوم ودین را نابود کن ما ازشما حمایت میکنیم

>>>   آقای که از احمدزای ها و پشتون پادشاهی حمایت کردی

از مردم دمش گرم از تو دمت گرم

یگان وقت باز پنچری خودتم باز میگیریم بخیر

>>>   هردو یک سیکه ودوروی هستند ولی نجیب برتری دارد نسبت به غنی که شتر را سمبول این سرزمین بزرگ میداند .
زره

>>>   احمدزی ها در اصل کوچی ها هستند.
کوچی ها از نظر انکشاف اجتماعی هنوز آنقدر متمدن و با فرهنگ نشده اند که بدانند یک کشوری با تنوع قومی مذهبی و لسانی چگونه حکومت شود و چگونه شهروندان آن احترام شوند.

>>>   غنی یک ادم بزدل،ترسو و روباه صفت است ذر حالیکه شهید داکتر نجیب الله یک آدم شجاع و شیرصفت بود. مقایسه این هر دو مایه بیخردیست!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است