تنش میان دو فرمانده جنبش ملی در فاریاب
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۴    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146876 منبع: پرینت

افراد مسلح نزديک به جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رييس جمهور با محاصره يک عضو مجلس نمایندگان در ساحه ميدان هوايی ولايت فاریاب، قصد بازداشت او را دارند.

فرمانده جنرال دوستم، عضو مجلس را بدست‌داشتن در توطیه ترور خود متهم می‌کند و خواستار برکناری و محاکمه او است.

منابع محلی در فاریاب گفته اند که افراد مسلح نظام الدين قيصاری نماينده خاص جنرال عبدالرشيد دوستم در امور نيروهای خيزش مردم، فتح الله قيصاری عضو مجلس را با افرادش در ساحه ميدان هوايی و لوای اول اردوی ملی که از مقر والی فاریاب يک و نيم کيلومتر فاصله دارد، به محاصره در آورده و قصد دستگيری او را دارند.

يک منبع دولتى گفته است که پس از چاشت روز شنبه (28دلو96)، طياره حامل فتح الله قيصاری از کابل حرکت کرد و چند فرمانده مسلح از هوادارانش از جمله خيرالله قرايی، عبدالرحمان شمال، نقيب الله توفان، خليفه صالح و.‌.. در ميدان هوايی به استقبال اش رفته بودند اما زمانیکه این عضو مجلس و هوادارانش اطلاع يافتند که اطراف ميدان از سوى نظام الدين قيصارى محاصره شده، آنان به داخل لواى اول اردوى ملى که در جنوب ميدان موقعيت دارد، پناه بردند.

نظام الدين قيصاری به پژواک گفته که فتح الله قيصاری عضو مجلس و رحمت الله ترکستانی فرمانده پولیس پيشين جوزجان، چهار ماه قبل فردی را با دادن يک و نيم ميليون افغانى استخدام کرده بودند تا با کارگذاری ماين، وی را از بين ببرد.

بگفته وی، فرد ماين گذار با ماين بشکه ای که در زير تخت خوابش گذاشته بود، بالفعل دستگير شد و به جرمش اعتراف نمود و مستند به امنيت ملی سپرده شد اما چهار ماه مى شود که دولت در قسمت بازداشت فتح الله قيصاری و رحمت الله ترکستانی، هيچ اقدامی نکرده و او مجبور شد که خودش دست به کار شود و آنها را گرفتار کند.

فرمانده قيصاری علاوه کرده که والی فارياب، با فتح الله و ترکستانی همدست و شريک جرم در قضيه ماين گذاری در خانه او می باشند؛ بايد از مقامش سبکدوش شود.

وی از ریيس جمهور خواست به جای همايون فوزی، يک شخص بی طرف را که با همه يکسان برخورد داشته باشد، به اين ولايت به عنوان والى بفرستد.

این درحالی است که فتح الله قيصاری عضو مجلس گفته است که ديروز به شهر ميمنه آمد و مى خواست با استفاده از رخصتی زمستانی شوراى ملى، با خانواده و موکلين خود ديدار کند اما افراد مسلح نظام قيصاری ميدان هوايی را محاصره کردند و وی مجبور شده داخل لوای اول برود و شب را در آنجا سپری کند.

فتح الله، دست داشتن در استخدام فرد ماين گذار در خانه فرمانده نظام الدين را رد کرده افزود که قضيه ماين گذاری در زير تخت خواجه نظام الدين قيصارى، يک دسيسه و شخصيت سازی کاذب است و فردی که دستگير شده، یکی از نزديکان خود او می باشد.

در همین حال، احمد جاويد بيدار؛ سخنگوی والی فاریاب گفته های نظام الدين قيصاری در رابطه با حمايت والی از فتح الله قيصاری را رد کرده گفت که والی نماينده دولت است. مکلف است با همه شخصيت ها و مردم مناسبات خوب داشته باشد.

بیدار گفت که رهبری ولايت نه تنها از فتح الله قيصاری؛ بلکه از ساير اعضای مجلس که نمايندگان ملت اند، پذيرايی و استقبال مى نمايد.
وی افزود که والی فاریاب، هم اکنون جلسه امنيتی را برگزار کرده و در اين جلسه، علما، محاسن سفيدان و جامعه مدنی را نيز دعوت کرده است تا با مشورت برای جنجال پيش آمده، راه حل پيدا نموده به نگرانی مردم نقطه پايان بگذارند.

قابل ذکر است که فتح الله قيصاری در گذشته از فرماندهان مهم جنرال عبد الرشيد دوستم و معاون حزب جنبش بود و در دو دوره انتخابات مجلس، با حمايت جنبش، به شورای ملی راه يافت اما در کمپاين انتخابات رياست جمهوری از داکتر عبدالله حمايت کرد و از جنبش فاصله گرفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاریاب
جنبش
تنش ها
نظرات بینندگان:

>>>   چون که از طرف دولت خریده شدند، مانن ایچی در مقابل پول عزت خود رو جلو کمره فروخت، الان همه چیز برای فروش موجود است، عزت، ابرو، شرافت، مردانگی، غرور، خیلی ارزان از گذشته بفروش می رسد، متوجه باشید، باید به دلار بفروشید.

>>>   Badry
رفیق ارجمند کمال الدین ، وکلای چهار ولایت بلخ ، سمنگان ، جوزجان و فاریاب پیش داکتر نجیب رفتند و راه های حل موضوع شمال را با او در میان گذاشتند . می دانید داکتر نجیب برایشان گفته بود : مه پوز دوستم را به خاک می مالم . پوز دوستم را کسی به خاک نمالید ولی خود داکتر را به دار آویختند . عین موضوع تکرار شده .

>>>   اين دولت يك دستگاه دسيسه چين،توطئه گر،مكار،مخرب و از قماش استاليني است، اگر اين دولت بزودي سر نگون نشود ، جنگ داخلي،تجزيه و بربادي افغانستان حتميست
<<<<<مهاجر افغان

>>>   برادر فتح الله نه معاون جنبش بود ونه هم کدام شحص مهم حال دولت به القاب ونامهای مهم میخواهــد فتحالله موش را بخاطر تامین اهداف خود کلان جلوه دهــد .قابل ذکر است فتح الله باهاشم ارتاق اعضای ولسی جرگه وعضو رهبری حزب ایشجی ... بایک تعداداز نماینده های دولت چون خود شان بمیمنه غرض ایجاد حزب ایشچی رفته بودند مردم وحزب جنبش ملی اسلامی افغانستان طرفداران دوستم اجازه نداد وپوز شان را بزمین مالیده بکابل فرستاد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است