واکنش رهبری جمعیت به برکناری والی سمنگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146874 منبع: پرینت

خواست قوم ترکمن، بزرگان و شهروندان ولایت سمنگان برای جمعیت اسلامی بسیار مهم است.

صلاح‌الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی امروز یکشنبه 29 دلو 96 در واکنش به برکناری عبدالکریم خدام عضو شورای رهبری جمعیت و والی سمنگان در بیانیه ای آورده است که عبدالکریم خدام از شخصیت های باتجربه و کار فهم است و بزودی رهبری جمعیت موقف شان را در این مورد روشن می سازد.

ربانی گفته است که از آنجای که آقای خدام، والی برکنار شده ولایت سمنگان از قوم ترکمن است، برای جمعیت اسلامی خواست قوم ترکمن، بزرگان و شهروندان ولایت سمنگان بسیار مهم است و شورای رهبری این حزب بزودی موقفش را دراینباره روشن خودهد کرد.

گفتنی است که عبدالکریم خدام صبح امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که فیصله رییس جمهور را درباره برکناری اش قبول ندارد و در سمت والی سمنگان باقی خواهد ماند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب جمعیت
والی سمنگان
نظرات بینندگان:

>>>   باید همه بدانند که جمعیت بیشتر از 20 سال شده است که بر اریکه قدرت تکیه زده و تمام امکانات مالی و منابع عایداتی را تحت تسلط و در گرو خود گرفته بود. باید به احزاب دیگر هم سهم داده شود. حالا نوبت حزب اسلامی به رهبری گلبدین است که چهره خود را در حکومت ببیند. بناء سه فرد که بحیث والیان لغمان، سمنگان و ارزگان تعین شده اند افراد وابسته به حزب اسلامی گلبدین هستند. و حق دارند در حکومت سهم داشته باشند. پس دوستان جمعیت هم یک اندازه سر در گریبان خود انداخته بی اندیشند که دیگر تحمل چنین اجراآت و اقدامات حکومت را تحمل نمایند. وسلام.

>>>   راست میگوید جمیعیت جهاد کرده باید تا ابد درین دنیا پاداش بگیرند ودیگران دروقت جهاد روز خودرا عبث به ساعت تیری کذشتاندند

>>>   اشرف غنی صاحب احمد زی رییس مشروع و قانونی نیست نمیتواند یک جانبه
در امور مهم در خلاف رضای مردم و رکن اساسی و پایه ای که
مصلحتآ حکومت را به میدان آورده تصمیم بگیرد به انحصار گری و بدون در
نظر گرفتن ستون متشکله امور مهم را یک جانبه تصمیم گرفتن تعدی در حقوق
ملی است و بحران راشدید تر میسازد
ناصر یار

>>>   جمعيت مثل موشي ميماند كه جارو ها را به دمب خود گره ميكند
قروت در تلك يك طرف، جارو ها و سوراخ كوچك ( كولاب ) طرف ديگر

>>>   خدام به امضای جنرال صاحب دوستم والی تعیین شده بود صرف به امضای او چوکی را رها میکند

>>>   به نظر دهندهء پنجمي !
او بيادر ، خود خدامِ بيچاره اقرار ميكنه كه مره تنظيم جميعت مقرر كده باز تو ادعا ميكني كه به امضاي جنرال دوستم تعيين شده . هوشت ده كجاس ؟!

>>>   جمعیت اسلامی ساخت آی اس آِی
و
غنی ساخت سی آی ای است!!!!!!

>>>   فکر میکنم که همین روز ها در قندوز نیز برعلیه والی آن تظاهرات خواهد شد که چرا والی قندور یک پشتون باشد؟
آیا در طول تاریخ درصد و پنجاه ساله افغانستان کدام والی فارسی زبان در سمت جنوب بوده است که در سمت شمال والی پشتون باشد؟

>>>   این حکومت در نفسش اختلاف دارد رئیس جمهور حتا با رئیس اجرائیه و کابینه مشورت نمیکند و فرمان میدهد این رئیس یک باند تباه کننده کشور است و دیوانه و مریض است باید محاکمه شود وگرنه این مملکت را تباه میکند .

>>>   غنی در پی مهندسی انتخابات و محاصره بلخ است.
والی سمنگان را تبدیل کردند تا به جایش یک ازبک گلبیدینی را جابجا کنند که هم در مقابل جمعیت ایستاد شود و هم در مقابل دوستم و هم دل رییس پارلمان به دست آید اما بیخبر از اینکه سیل اعترضات مردمی بنیاد همه توطیه را میکند.

>>>   دمت گرم والی صاحب اشرف غنی خودش کجا قانونیست که فرمانش فانونی باشد .

>>>   Arianfar
همزمانی سفرهای گلبدین، سیاف و اتمر به ریاض و صدور اعلامیه از سوی سید نورالله عماد مزدور شناخته شده اخوانیسم بین المللی و وهابیون سعودی نشانگر ان است که توطیه تازه یی در شرف تحقق می باشد.

>>>   جمعیت ها دیگر بیش از حد جسور شده اند چرا به اینده فکر نمی کند به نظر من حکومت بیش از حد دارد در مقابل عده ای غلدر و زورگو مصلحت نشان می دهد اگر وضع به همین منوال پیش برود که برای نسل اینده نیز قانون بی اعتبار می گردد حکومت باید در اولین فرصت سران جمعیت را زندانی و مجازات کند
تلنگری به طرفداران جمعیت:
اگر در انتخابات های اینده یک جمعیتی قدرت را در دست بگیرد ایا سایر احزاب از دستور ان پیروی می کند؟ فکر نمی کنم با این وضع به اینده افغانستان امیدوار بود رفتارهای بچه گانه و دور از اندیشه ی را که از سران جمعیت مشاهده می کنیم جز به نابودی وطن و جا اندختن فرهنگ سیاسی زور و رفتارهای غلط چیزی عاید خودشان نمی شود
به این حرف من در اینده خواهید رسید
وطندار از سمنگان

>>>   Salam
شمال و شمال شرق را از سلطه يى حكومت غنى به صورت كامل آزاد كنيد ، حاجت نيست تا با هزاران واسطه به سوى كابل سفر كنيد ، وقتى شمال به مردمش تعلق گيرد، غنى وقتى جمع كردن چمدان هم در ارگ نخواهد داشت يا سراغش را از پايگاه بگرام بگيريد و يا از فرودگاه نيويارك .
آسان ترين طريقه جمع را ضرب مى گويند !

>>>   به ششم :
جمعیت پیشنهاد ومعاونصاحب اول منظور وامضا کرده بود
صرف اومیتواند این والی را عزل کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است