اعلام 68 تن از اعضای شورای عالی صلح
به منظور آغاز روند صلح، اسامی 68تن از اعضای شورای عالی صلح اعلام شد و نخستین جلسه شورای عالی صلح به زودی در کابل تشکیل می شود و رئیس آن از طرف اعضای شورا تعیین خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۳    ۱۳۸۹/۷/۶ کد خبر: 14687 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وحید عمر، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اسامی 68 تن از اعضای شورای عالی صلح را اعلام کرد.

وی که روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد گفت به منظور آغاز روند صلح، مصالحه و ادغام مجدد و به هدف فراهم آوری زمینه به آن عده از مخالفین مسلح دولت که علاقه دارند از جنگ و خشونت و اعمال ضد منافع افغانستان دست بردارند و در پرتو قانون اساسی و احترام به حقوق بشر و حقوق زنان و اطفال به زندگی صلح آمیز بپیوندند، شورای عالی صلح تشکیل و برنامه صلح، مصالحه و ادغام مجدد رسما آغاز گردید.

سخنگوی رئیس جمهور اضافه کرد شورای عالی صلح نهاد معتبری است که مسئولیت تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان را از طریق مصالحه و مذاکره با آنعده از مخالفین مسلح دولت دارد که افغان هستند و می خواهند آلت دست بیگانگان و دشمنان افغانستان نباشند و اراده سیاسی شان را از راههای صلح آمیز و عدم خشونت اعمال کنند، برعهده دارد.

وحید عمر با وضاحت در مورد تشکیل شورا و ترکیب آن گفت اعضای شورا پس از مشورتهای زیاد و دقت فراوان به گونه ای انتخاب شدند که شورای افغانستان شمول باشد و بزرگان سرتاسر کشور به نمایندگی از تمام اقشار و اصناف افغانستان به شمول زنان در آن حضور داشته باشند و این شورا بتواند آرزوهای مردم افغانستان را در کار خود منعکس سازد.

بنا بر اطلاعات دفتر ریاست جمهوری افغانستان، سخنگوی رئیس جمهور ابراز امیدورای کرد که اعضای شورای عالی صلح که براساس موثریت و توانایی هایشان انتخاب شده اند در نخست بتوانند از اراده مردم تمثیل کنند و بعدا با موثریت بتوانند در آوردن صلح و ثبات بادولت و مردم افغانستان مشترکا تلاش کنند.

وحید عمر تصریح کرد نخستین جلسه شورای عالی صلح به زودی در کابل تشکیل می شود و رئیس آن از طرف اعضای شورا تعیین خواهد شد.

سخنگوی رئیس جمهور همچنان گفت قرار است دو تن دیگر نیز به زودی در ترکیب شورای عالی صلح اضافه شوند که یکی آنها از جمله زنان خواهد بود.

قابل ذکر است که شخصیت های آتی در شورای عالی صلح عضویت دارند:


1.محترم حضرت صبغت الله مجددي

2. محترم پروفيسور برهان الدين رباني

3. محترم پير سيد احمد گيلاني

4. محترم ايت الله شيخ محمد اصف محسني

5. محترم پروفيسور استاد عبدالرب رسول سياف

6. محترم استاد حاجي محمد محقق

7. محترم سيد نورالله سادات

8. محترم سيد منصور نادري

9. محترم حاجي سليمان ياري

10. محترم محمد اسماعيل خان

11. محترم ډاکټر فاروق وردگ

12. محترم پوهاند نعمت الله شهراني

13. محترم ارسلا رحماني

14. محترم مولوي پيرمحمد روحاني

15. محترم حاجي محمد نعيم کوچى

16. محترم حاجي دين محمد

17. محترم ملا تاج محمد مجاهد

18. محترم مولوي محمدشاه عادل

19. محترم حاجي فضل کريم ايماق

20. محترم مولوي قيام الدين کشاف

21. محترم مولوي محي الدين بلوچ

22. محترم مولوي شفيع الله

23. محترم عارف خان نورزى

24. محترم څارنوال محمود دقيق

25. محترم عطالله خان لودين

26. محترم وکيل انورخان اسحق زى

27. محترم حسن تخاري

28. محترم مولوي عبدالحکيم مجاهد

29. محترم اسدالله وفا

30. محترم مولوي خدايداد

31. محترم قاضي محمد امين وقاد

32. محترم حبيب الله فوزي

33. محترم استاد محمد اکبري

34. محترم عبدالهادي ارغنديوال

35. محترم مولوي شهزاده شاهد

36. محترم محمد اسماعيل قاسميار

37. محترم اميرمحمد اغا

38. محترم فقير محمد خان

39. محترم محمد يوسف واعظي

40. محترم عبدالغني خان توخي

41. محترم سناتور شيرمحمد اخوندزاده

42. محترم حاجي امان الله اتمانزى

43. محترم رييس عبدالواحد باغراني

44. محترم خليفه قزل اياق

45. محترم مولوي قلم الدين

46. محترم انجنير ابراهيم سپين زاده

47. محترم حاجي موسى خان هوتک

48. محترم مولوي سالک زاده

49. محترمه ساره سرخابي

50. محترمه جميله حميدي

51. محترمه حوا علم نورستاني

52. محترمه ناجيه زيوري

53. محترمه صديقه بلخي

54. محترمه گلهار جلال

55. محترمه ډاکټر گلالۍ نور صافى

56. محترمه قمر خوستۍ

57. محترم عبدالحميد مبارز

58. محترم صديق احمد عثماني

59. محترم مودودي

60. محترم امين الدين مظفري

61. محترم سيد محمد امين طارق

62. محترم وکيل بازمحمد خان زرمتى

63. محترم عبدالخالق حسيني

64. محترم حاجي محمد داود زاهديار

65. محترم محمد هاشم فولاد

66. محترم مولوي جوره

67. محترم حاجي شيرين خان نورزى

68. او محترم حاجي فضل کريم فضل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این یک کار کاملا بی فایده و بی نتیجه است، هر چند با احساس مسوولیت رییس جمهور برای ایجاد صلح در کشور ساخته شده است. از این پیرکی ها و کسانی که دست شان به خون مردم رنگین است نمیشود توقع کرد که درد ملت را دوا کنند

>>>   در جریان جهاد برادران فوق واقعا محترم بودن ولی به نظر میرسد که این محترمین دیگر خسته شده که حتی در برابر تمامی خیانت های امریکاهی ها وگروپ دست نشانده اش هیچ فتواهی نداده وهمه آرا و بدون سر و صدا کمی پول را برای خود ها غنیمت میشمارند.
و همه جنایات غیر انسانی انها را نادیده میگیرند.
غ.م.کابلی ازآلمان

>>>   باسلام
كل اگر طبيب بود سرخود را دوا ميكرد اين اقايون خود ازاول تا الحال مسبب جنگ بوده اند حال چه طور شد كه يكباره صلح طلب شدند (توبه گرگ مرگ است )معلوم است كه آقاي كرزي يادچار توهم شده يا باوركرده كه افغانستان درقحط الرجالي به سر ميبرداي واي ي ي ي ي ي ي ي ي براين ملت بيچاره.
رفيق ازايران

>>>   به هر صورت افراد خوب تعين شده,خداكند كه نتيجه بدهد.طالب ها تحت اسارت استخبارات با كستان هستند,انها ازاد نيستند كه خود بتوانند تصميم بكيرند.به هر صورت همين افراد همه از مسايل اكاه هستند,همه رهبران جهادى موجود هست انها ميدانند كه كب در كجاست.به هر درى كه با انكشت بكوبى بلا خره باز ميشود.

>>>   تمامی اینها از یک قوم هزاره یه!! چطور مفید واقع شده میتوانند؟؟؟؟؟؟؟
کلکانی

>>>   بی فایده....، کدامیک از شوراها، جرگه ها، کنفرانسها، کمیسونها نتیجه داد که این شورا نتیجه بدهد.
نجیب"تخار"

>>>   کلکانی عزیز نمیدانم مشکل شما با هزاره ها چی است این را باور کن که همین مردم میخواهد تا کنر پکتیا و قندهار که پشتون نشین و از ملیت شما است به مانندی بامیان سرفراز و عاری از برادر کشی و کوکنار شوند و اگر نه آنها هیج مشکلی ندارد و تا سه سال دیگه بخیر همه بامیانی ها با سواد میشود و انشاالله با زور قلم میتواند تمام پست های کلیدی را از آن خو د سازند و اگر نمیخواهید به امید آنروز تریاکی و برادر کشی خود ره ادامه دهید هزاره ها آنچه به خود می پسندد به شما هم روا دار است .
احمدولی احمدزی از جلال آباد

>>>   ;کاری خوب است ولی اینها فاقد صلاحیت است وامریکا کی به آنها اختیار تصمیم گیری رامیدهند .
عارف از کابل

>>>   بیسیار خوب است. زنده باد پشتون زنده باد تاجیک زنده باد هزاره زنده باد ازبیک.

>>>   امید وار هستم که برادر ما اقای کلکانی هوشیار شود.

>>>   این محترمین نتوانستن که حتی بین خو د ودسته دار ان نزدیک خو د صلح راتامین کنند من تعجب میکنو که آغا کرزی با کی میخو ا هد مصا لحه کند اگر منظورایشان طالبان اند با ید با پا کستانی ها واردمذاکره شود وکمر خو د را محکم ببندد تا به عزم راسخ وبیدو ن خوف بتو ا نند همکاری ملت افغان راکه همه سخت تشنه صلح اند به دست آورند نه به انها که مایه شزا یط مو جو ده خو د ایشان هستند این را سنگ وچو ب این خا ک میدانند چرا
کرزی صا حب تاکنون نمیدانند ویا این که اهغانستان تنها مربوط این چند نفر تجریده شده است ...........
س

>>>   این کار شایسته است که خد کند که ثمر بده وجنگجویان طالب را کوه پاین کند وکشو ر ان شود که در غیراین صورت کشور پیشرفت نخواهد کرد چون امنیت اساس همه کارهای خوب است خدا کند که موفق شود

>>>   من فكر ميكنم اقاي كلكاني بااين مفكوره واين حرفاي ركيك ونابجا وبااين تعصب كوركورانه ازهرقوم محترم ملت عزيزماست لكه ننگ...براي ان قوم محسوب مي شود .
افغانستاني

>>>   برخلاف همه من به این عقیده هستم تا زمانیکه همین 68 نفر و جمع یک تعداد دیگر که در راس قدرت و تصمیم گیری باشند اصلا جرگه کردن و صلح اوردن در این کشور محال است ، شما خود شاهد و تاریخ زنده سی سال قضایا تلخ در کشور خود هستید .
اگر واقعا صلح میخواهید فقط یک صدا در قسمت از بین بردن اینها و سایرین شان که در اینجا نام شان وجود ندارد براید ، بدون شک در وطن صلح هم تامین میشود و هم و کشور ما نیز اباد میشود.
برادران و خواهران عزیز از این خواب خرگوش بیدار شوید تابکی خود را فریب میدهید .
امیدوارم که از این حرف های من ازرده نشده باشید ولی واقعیت همین است
حسن غمکش

>>>   جالب است! اکثریت اعضای شورای صلح، صلح شکنان دیروز هستند، اینها که قبلاً آزمایش شده اند، چطور باز به آنها اعتماد می شود، از طرف دیگر مشکل افغانستان با ایجاد شورای صلح و صلح با طالبان هرگز حل نمی شود، تنها راه حل بحران افغانستان جنگ با طالبان و نابودی کامل آنهاست.
مهران، کابل

>>>   جنرال حمیدگل جواب این اقدام کرزی را داده است زیرا طالب از
خود اراده مستقل ندارد و تصمیم گیرنده ای اس ای پاکستان است بنا ضایع وقت و مصر ف بودجه گزاف است.
دوراندیش

>>>   کلکانی بداند که محقق به خاطر سپاسگزاری از طالبان تعین
شده زیرا با کشتن رهبر حزب وحدت زمینه ارتقا به این مقام
به محقق میسر شد .
حشمت

>>>   فارسی زبانها .... کرده اند که این توطئه کرزی را پذیرفته اند این آدم می خواهد تمامی قاتلین ملت افغانستان را از این طریق بر مردم مسلط کند!!!
طالب دست نشانده پاکستان پاکستان است و تا تخریب کامل کشور و پاشاندن نفاق در سراسر افغانستان حاضر به مذاکره و سازش نیست. کرزی فقط از این طریق می خواهد مشروعیت خونهای ریخته توسط طالب را بدست اقوام دیگر تأیید کند.
جواد از ایران

>>>   سلام افغانستان تازمان پیشرفت نمیکندکه مثل برادرکه بنام کلکانی دربالانظرداده داشته باشیم آفرین صدآفرین

>>>   به نظرمن این حاجیگک ها، ملاگک ها،و مولوی گک ها تاریخ مصرف شان به پایان رسیده ازهمین خاطراست که هیچ بدردبخورنیستند، واکثریت شان هم ناقضین حقوق بشرهستند،افغانستان امروزبه قشرجوان ضرورت دارد، به ابتکارات نوین که درجهان ازآن استفاده میشودضرورت دارد،درتصمیم گیری های قاطعانه که منفعت ملی درآن حس شودضرورت دارد.
رامین.

>>>   بلی من بابرادرم رامین جان کاملآموافق هستم، به راستی که ازچند تاملا های بیسوادوحاجی زاده هاهیچ چیزحاصل شدنی نیست چون اگرتحصیلات عالی میداشتندپیشوندملاوحاجی قبل ازاسم شان تحریرنمی بود. چون جامعه مانیازبه داکتردارد، نیازبه انجنیردارد، به حقوق دان واقتصاددان دارد.
راتب

>>>   سلام به تمام هم وطنان
من با همه شما موافقم تنها چیزیکه روحیه وحدت ملی را خراب میکنند قابل قبول هیچ افغان نخواهد بو د از هر قوم تبار از هر کوشه کشور که باشد به چه تنظیم وابسته باشد قابل قدر است
محمد

>>>   سلام هموطنان عزیز
بنظر ما نتیجه منفی است زیرا اعضآ کمیته صلح باید از دو طرف درگیر تشکیل شود نه از یک جناه این همه اعضآ از جانب دولت است از طرف طالبان کی نمایندگی میکند حتمآ طالب با یک شرط و خواست در پروسه صلح اشتراک میکند باید نماینده طالبان که عملا در گیر جنگ است شرکت کند نه طالبان تسلیمی سابق مثل متوکل و سلام ضعیف و غیره که دولت با ایشان کمک کرد و ایشان را از لست سیاه کشیده
با احترام یاسین از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است