پرده برداری از راز کاروان اشتران در تذکره های برقی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146863 منبع: پرینت

با توجه به نبود منطق در کشور خداداد افغانستان بارها چنین پیش آمده است که متوسل به رمل اندازی و فال بینی و یا مراجعه به جنگیر گردیم.

اصلا روشن نیست که به کدام منطق کاروان اشتران را در کارت های الکترونیکی بازتاب داده اند؟ آیا اشتر نماد (سمبول) ملی کشور است؟ اگر چنین است پس چرا در قانون اساسی تعریف نشده است؟ اگر اشتر نماد ملی ما است پس چرا در درفش ملی محراب و منبر و خوشه های گندم آمده است؟ خوب اگر نماد ملی ما رسما محراب و منبر و خوشه های گندم است پس چرا کاروان اشتران را در کارت ها آورده اند؟

حتی آوردن مینار جام هم منطق ندارد. پرسشی که مطرح می گردد این است که برای مثال به کدام دلیل مسجد جامع هرات یا آرامگاه مزارشریف یا نمی دانم بالاحصار کابل یا بند امیر را نیاورده اند که مینار جام را آورده اند؟ روشن است هیچکدام از این پرسش ها پاسخ منطقی ندارند. سپس این پرسش مطرح می گردد که کدام کمیسیون بنابر کدام دلایل آن را پیشنهاد و تایید کرده است. آیا پارلمان آن را تصویب کرده است؟ اما اگر قرار باشد مانند سایر امور متوسل به رمالی و فال بینی گردیم پس بشنوید:

در قدیم ها شماری از ریش سپیدان ملک خداداد افغانستان را کشور شترگاوپلنگی می گفتند. شترگاو پلنگ (زرافه) جانوری است که گردن آن به شتر، تنه آن به پلنگ و پاهای آن به گاو می ماند. درضمن جلد آن هم به پلنگ می ماند فلسفه این که چرا ملک خداداد را کشور شترگاوپلنگی می نامیدند این است که هیچ سر آن معلوم نیست یعنی کسی نمی داند که این جانور شتر است، گاو است یا پلنگ؟ اکنون خواسته اند در تذکره های الکترونیکی پرده از این راز بگشایند و تا حدودی روشن شده است که این کشور بیشتر به شتر همانند است تا به پلنگ و گاو.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شتر در تذکره
شناسنامه برقی
نظرات بینندگان:

>>>   درتذکره افغان مینویسد نه شتر
شاید فهمیده باشی
وازطرف دیگر تومتوسل نوشته کردی
متوصل چنین نوشته میشود به س غلط است

>>>   ..............................
مگر بدانید که این ملت ملت سی سال پیش نیست شعور سیاسی اینها از شما شیاطین و جاسوسان حلقه به گوش کرده بلند است.
ما افغان بودیم
افغان هستیم
و افغان خواهید بود
زنده باد اتحاد و برادری تمام افغان های مرده باد مزدوران پاکستان و ایران

>>>   وزیر مخابرات که این کارت را چاپ کرده است تعلق به قبیله کوچی داشت واو طبق دلخواه و یاد آوری از قبیله کوچی گری خود کاروان شتر را هم در کارت تذکره چاپ کرده است که واقعا خجالت آور است آقای سنگین متولد وزیرستان افغانستان و متعلق به یک قبیله کوچی است که بر همه واضح است.باید شتر ازکارت تذکره حذف شود.درافعانستان آثار تاریخی مثل دروازه بست منار هرات وغزنی و امثالهم زیاد هستند که میتوان در کارت تذکره چاپ کرد.

>>>   اشتر نماد کوچی گری و متعلق به شخص اشرر غنی احمد زی ( کوچی )
میباشد اینست وجه انتخاب آن که با خود تذکره از بنیاد مردود شناخته شده
و مردم آنرا قبول ندارند .
احمد جان کابل وال

>>>   کابل وال نام کابل را بد نه کو لطفن وال دیگر جدی برو

>>>   عربستان سعودی وعده داده که در ولایت فراه به منظور تهیه گوشت وشیر فارم شتر پروری ایجاد میکند درمزحله اول پنجصد شتر به مصرف یک ملیون افغانی وبعد ها بمرور اضافه میگردد برای صد ها فرد کاریابی صورت میگرد و سه صد مشاور از عربستان اعزام میگردند

>>>   اشتر نماد پدران غنی است.
افغان را در ویکی پیدیا ببینید میفهمید که چی است.
در تما کابل یک ده افغانان است پس باقی دهات حتمن غیر افغان هستند اگر چه منطق دارد که یک ده به نام افغانان باشد.
در نزدیک سفارت روس یک قلعه است به نام قلعه اوغان ها که ساکنینش هم همه اوغان بودند.
تا بادارتان امریکا شما را ور بغل دارد هر خیانتی میتوانید بکنید مگر یادتان باشد که وقتی بادار نجیب احمدزی سقوط کرد نجیب چه شد.
این احمد زی شود مثل آن احمدزی
اگر باور نداری صبر کن و ببین

>>>   ز حرف پوچ ناصح شورش سودا نگردد کم
کف بی مغز نتواند به لنگر کرد دریا را
صائب تبریزی

>>>   شتر سمبول مالداری وکوچیگری وزندگی چادرنشینی وپلاس نشینر ماقبل قرون وسطایی وزندگی بدوی قدیمی غیر متمدن دوران انسانهای دور از تمدن را نشان میدهد وکوچیگری خودش یک زندگی تحقیر آمیز وتمدن ستیزی را نشان میدهد نمادی از فرهنگ دوراز تمدن قرن 21 است .کوچی ها با اشتران خود براریکه قدرت تکیه زده اند با هرنوع تحول وپیشررفت درمخالفت اند.جز وحشت وبربریت.کشتار وزدن وبرطرف کردن ممنوعالخروج کردن وتقبیح کردن انتحار یها...

>>>   Amirzada II
شناسنامه های خونین افغان و شناسنامه های خراسان
سه سال وقت کافی برای درک درست از خواستهای مشروع مردم بر علیه تحمیل هویت افغان وجود داشت که باید عاقلانه به خیر همزیستی برادرانه و ثبات کشور تصمیم گرفته میشد. اما فاشیزم لجوج و هویت کش راه خون و آتش را در پیش گرفته است.
مردم غیر افغان و یا پشتون در موقعیت دشوار قرار گرفته اند: یا هویت اجباری و منفور افغان را بجای هویت اصلی و تاریخی شان قبول کنند و یا راه و سر نوشت خود را برای همیش از سلطه افغان جدا ساخته برای خود هویت خراسانی در سر زمین خراسان بسازند.
شاید حالا فرصت طلایی حرکت بسوی ایجاد هویت خراسانی و دولت خراسان رسیده باشد.
نخستین گام درین راستا طرح و توزیع شناسنامه های خراسان با عکس مولانای بلخ ، نمادی هویت ما و ممثل انسانیت و معنویت خواهد بود. افزون بر آن بجای عکس شتر نمادی از جهالت و کوچیگری در سده بیست و یکم، اسپ نمادی فرهنگ بزکشی، هویت ورزش دلیرمردان و پهلوانان شمال مزین شود.
نام پول خراسان نیز باید در نظر گرفته شود.
بلخ بحیث کانون انقلاب آزادیبخش و رستاخیر علیه سلطه تروریزم، و جهالت افغان می تواند نقش تاریخی و سر نوشت ساز بازی کند. در بلخ باید نخستینن پارلمان ملی و دموکراتیک ساخته شود و بحث شناسایی دولت جدید با همسایگان و جامعه جهانی آغاز شود.
جمهوری خراسان برای دفاع از خود و مدیریت کشور باید هر چه زود تشکیل ارتش، ساختار تشکیلاتی و اداری دولت جدید را روی دست گیرد.
بگذارید فاشیزم با هویت بد نام افغان هر طور که می خواهد زندگی کند.

>>>   تغیر نام افغانستان ، اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.

حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   AyarGroepsbeheerder
اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.

پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است

>>>   کلمه متوسل درست است و عزیز آرینفر اشتباه نکرده زیرا از توسل گرفته شده نه متوصل.

>>>   همه بدانند که با تذکره شتر دار
همه نوکر و چاکر کوچی می شوند
همانطوری هر روز یک دستور نو را صادر میکند
چرا عکس بارگاه خلیفه چهارم رانمیزند
که هم تاریخی است و میمنت دارد

>>>   به جای افغان بنویسید کوچی کوچی کوچی کوچی کوچی کوچی کوچی کوچیییی
بخاطریکه خیلی خوب با شترانش برود هر جای که دلش خواست برود و علف بخورد و مردم آزاری کند و با مردم منطقه ای دعوا کند که این علفچر مال ماست این زمین مال ماست
مثل مناطق تخار ما که امروز ها کوچی ها دعوای زمین و علفچر دارد

>>>   آقای آرینفر با نوشته ونظرشما موافقم. زنده و سرفراز باشید.
...

>>>   تیم افغان ملت چند شعار دارد که انرا هویت وطن میسازد .شتر رمز کوچی . اتن رقص ملی. لباس کوچی نماد زنان افغانستان . سرود ملی هم پشتو
او مردم بخدا این افغان ملت را همین حالا متحدا خنثی کنید ورنه دوران ظلم و استبداد را باز تازه میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است