از وظیفه کنار نمی رویم
اینجانب به نمایندگی از قوم ترکمن بحیث والی و داکتر ضیا به نمایندگی از کادر محلی سمنگان بحیث معاون ولایت تعیین و مقرر شدیم و تا فیصله رهبری جمعیت و بزرگان قوم ترکمن و مردم سمنگان به وظیفه ادامه می دهیم 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146862 منبع: پرینت

پس از منظوری استعفای والی بلخ و نپذیرفتن مساله استعفا از سوی عطامحمد نور، اینبار والی ولایت سمنگان نیز حکم برکناری اش از سوی رییس جمهور را نپذیرفت و گفت که برکنار شدن وی به فیصله بزرگان قوم ترکمن، رهبری جمعیت و خواست مردم سمنگان بستگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالکریم خدام والی برکنار شده ولایت سمنگان امروز یکشنبه 29 دلو 96 در یک نشست خبری در ولایت سمنگان در واکنش به برکناری اش از سمت ولایت سمنگان گفت که فیصله ارگ در مورد او غیر عادلانه و غیر منصفانه است.

خدام بیان کرد: در ماه ثور سال جاری طبق توافق جمعیت اسلامی افغانستان و حکومت مرکزی، اینجانب به نمایندگی از قوم ترکمن بحیث والی و جناب داکتر ضیاء الدین ضیا به نمایندگی از کادر محلی سمنگان بحیث معاون ولایت تعیین و مقرر شدیم.

والی برکنار شده سمنگان اضافه کرد: بعد از تقرر، بدون در نظرداشت وابستگی های سیاسی تنها برای تامین عدالت اجتماعی، تامین امنیت و رشد اقتصادی سمنگان فعالیت کردیم و مردم شاهد هستند که در مدت کوتاه کارهای زیادی در عرصه های مختلف امنیت، رشد اقتصادی، بازسازی و همچنین عدالت اجتماعی انجام دادیم اما بعد از سه ماه، داکتر ضیا را براساس عقده های شخصی از وظیفه سبکدوش کردند که اینکار با مخالفت جدی مردم سمنگان مواجه شد و از آن پس داکتر ضیا بطور نسبی به کار ادامه داد.

وی تصریح کرد: روز شنبه 28 دلو 96 اطلاع رسید که من نیز سبکدوش شده ام و کس دیگری بجای من معرفی شده است؛ با کمال احترامی که برای جناب ابراهیمی قایل هستم اما این فیصله را محکوم می کنم و آن را غیر عادلانه، غیر منصفانه و خلاف خواست مردم سمنگان و باشندگان شریف ترکمن می دانم.

خدام تاکید کرد: فیصله برکناری را قبول ندارم و منتظر هدایت رهبری جمعیت، فیصله قوم ترکمن و بزرگان سمنگان هستم؛ بزرگان سمنگان نیز در دیدار با من گفته اند که تا فیصله اجماع بزرگان ترکمن در جای خود باقی بمانم.

والی برکنار شده سمنگان افزود: من و معاونم تا فیصله رهبری جمعیت و بزرگان قوم ترکمن و مردم سمنگان به وظیفه ادامه می دهیم.

گفتنی است که روز شنبه 28 دلو 96محمد اشرف غنی حکم برکناری و تبدیلی، پنچ والی را صادر کرد و براساس این حکم عبداللطیف ابراهیمی بحیث والی سمنگان بجای عبدالکریم خدام معرفی شده است.

همچنان، انورخان اسحاق‌زی والی بادغیس به حیث والی لوگر بجای حلیم فدایی و داکتر شاه جهان والی پیشین فراه بحیث والی میدان وردک بجای حندی‌گل زمانی مقرر شده است.

عبدالجبار نعیمی والی لغمان نیز بحیث والی قندوز بجای اسدالله عمرخیل و آصف ننگ والی پیشین فراه بحیث والی لغمان بجای عبدالجبار نعیمی تعیین شده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی سمنگان
برکناری
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کس دیگری در جایگاه جمعیت اسلامی میبود به شرمها می شرمید اما اینها حیا ندارند! اینهم از عطامحمد نور رنگ گرفت، یعنی یک عطامحمد نور دیگر هم عرض وجود کرد! قبول ندارد! شعاریکه از انتخابات ریاست جمهوری آغاز و تا بحال ادامه دارد، این شعار منحصر به یاغی های جهادی جمعیت اسلامی است که میخواهند زور را جاگزین قانون نمایند! در این وطن یک متل عامیانه است که میگویند: "حاضر را بزن که گ غیرحاضر برود" حاضر را نه زدند اینک تمام غیرحاضران یاغی شدند.
میهن زرغون

>>>   آخرمیروی بخیر ما میدانیم

>>>   در حکومت افغانستان رواج شده کسانیکه باعقل ومنطق وبا اراده درست برای مردم وولایت خویش کارا باشد کنازده میشود اما کسانیکه ناکام است مانند والی فراه،اسدالله عمرخیل والی کندز و.... بازهم والی تعین میشوند آیادر افغانستان قحطی آمده به مانند این ها هیچ پیدا نمی شود که والی گماشته شود.

>>>   چقدر جای شرم‌است که امر یک ریس جمهور بالای یک‌والی عملی نشود ازدست که خود مسخره درخشند مردم جور کرده صدافسوس.

>>>   وطن پرست ترین والی افغانستان که حاضر نیست دست از خدمت بردارد میگوید تاپای جان به خدمت مردم سمنگان ادامه میدهم !

>>>   اين يكي را كم داشتيم گلفهشنگ و شفشاهنگ تكميل شدند

>>>   "از وظیفه کنار نمی رویم"!!!!
نروید!! نروید!! احکام یک جاسوس و یک .........را هیچکس نمی پذیرد!!
قوماندان اعلی قوای مسلح

>>>   اين ................رااگر مشتركا مردم جمع نكند همه راخواهد ...........مزاري

>>>   حکومت وحدت ملی یک شرکت سهامی است یک طرف نمیتواند طرف مقابل را از سهمیه اش محروم سازد

>>>   جناب میهن زرغون- بلاخره یک ترکمن هم میتواند والی باشد یا باید اکثریت شان پشتون و یک تعداد کم تاجیک و دیگران هیج، همین است اصل برابری افغانیت تان، آیا ملیت ترکمن با داشتن تقریبا 2 میلیون نفوس حق دارند از 34 والی یک والی داشته باشند و یا خیر؟
جواب تان و با در نظر داشت انصاف
نور محمد ترکمن

>>>   به خدا به قران به رسول که از جمعیت بودن خود می شرمم و به خود لعنت میکنم که چرا سالهای سال با این تنظیم مسخره و پوچ یکجا بودم
من یک تاجک هستم یک کلمه پشتو یاد ندارم لیکن افغان هستم و به افغانیت خود افتخار میکنم
اسحاق هروی

>>>   Mansoor Badry
تاریخ دارد تکرار می شود !
اشرف غنی احمدزی اشتباه بزرگ داکتر نجیب را دارد تکرار می کند . برگه تاریخ جنایت قبیله سالاران بر می گردد و جایگاه منوکی منگل ها ، سلیمان لایق ها و جنرال رفیع ها را گلبدین ها ، اتمر ها و استانکزی ها پر نموده اند .
دیروز هم تمامیت خواهی ، زورگویی و استبداد قبیلوی بیداد می کرد و امروز هم ، تنها با این تغیر که آنروز بازیگران برتری خواهی زیر نام رفقا بودند و امروز زیر نام برادران .
دلقک های نظام دموکراتیک دیروز جمعه اسک بود و ستار بشرمل و دلقک های حکومت معامله ملی انجنیر داود است و ابراهیمی .
دگرگونی کلی و بنیادینی که دیروز با امروز دارد درین جاست که ، دیروز احمد شاه مسعود بود با اندیشه و دید فراقومی خود که نظام قبیله را احترام کرد و افغانستان را از تجزیه شدن نگهداشت ، ولی امروز دیگر مسعود نیست تا آب و آبرویی به قبیله سرشتان تهیه بیند . احمدشاه مسعود دیروز منتظر تصمیم شورای مجاهدین مستقر در پاکستان نشست تا حکومت پوشالی را در کابل حاکم کنند ولی امروز آن حکومت عملا در کابل مستقر است .
این تغییرات بزرگ سیاسی ، سرپیچی والی های حکومت معامله ملی از امر رئیس جمهور معامله یی ، سرپیچی از توزیع شناسنامه های برقی زیر نام اوغانیت و اسلامیت پیآمد بسیار خطرناک و سرنوشت در قبال دارد .
اگر حکومت قبیله یی کابل جلو این خودکامه گی های اطرافیان شوونیست خود را نگیرد ، بحران امروز منجر به تجزیه افغانستان خواهد شد و حتی اگر دولت آماده گی برای سیستم فدرالی هم بگیرد ، کسی آماده پذیرش حکومت فدرالی هم نخواهد شد . همانگونه که داکتر نجیب آماده شده بود جنرال دوستم را به حیث فرمانده نظامی زون شمال تعین نماید ، اما دیگر کار از کار گذشته بود .

>>>   دمت گرم والی صاحب اشرف غنی خودش کجا قانونیست که فرمانش فانونی باشد .

>>>   جوكى ميراثى بدر كلان تان است كه رها نمى كنيد ومثل زنبور ها كه بالاى لاش كور باقه سرخ مى أيند همه تان سرخ أمده ايد . بكذاريد كه مكس ها و مورجه هاى كشنه هم يك جيزى نوش جان كنند .

>>>   آيا كس سراغ دارد مانند اشرف غني كدام ريئس جمهور درتاريخ افغانستان بد نام بي حيثيت بوده باشد . مزاري

>>>   کار هر کس نیست مطرب سینه باخنجر زدن
ازدوصد عاشق یکی بی باک می اید بسی
موقف گیری خدام قابل تقدیر وتحسین است بهترین روش در برابر عین وغین همین شیوه ای مقاومت وجواب رد قاطع است{سخت گورا جواب سخت به اصلاح اورد}وشاید هم اقای خدام دانسته اند که این اخرین مرمی انهاست که بسوی دشمن فیر نماینددر غیر ان برای ابد دیگر در تشکیلات دولتی جا ندارند به نظر میرسد اوسست محکم گیر است به این زودی ها به خواست نا معقول وظالمانه ای گروپ جان کری تسلیم نمیشود مساله مساله ای مرگ وزندگیست ایکاش انها راتنها تبدیل وبر طرف نمایند بلکه هزاران دوسیه وفایل های جنای وحقوقی را برایشان اماده ساخته اند تا به سرحد اعدام وزندان ابد محکوم مینمایند
ولی میترسم اقای خدام به یکبارگی تنازل نموده همه ارزوها وارمانهای ملیت ترکمن را با خاک یکسان نماید زیرا هرکه نمیتواند پایشرا جای پای نور بگذارد وصلابت وقاطعیت اورا داشته باشد گرچه در پیشاور همه حریف های خودراشکست داده ومیدان خورد وبرد را برای خود صاف نموده بود اما درانجا از یکسو مخالفان ضعیف وبدون پشتوانه داشت واز سوی دیگر استاد ربانی وگروپ سست عناصر پیشاوربه طرفداری او اقدام مینمودند ودرینجا دیگر نه ربانی صاحب است ونه هم شرایط پیشاور یگانه حربه ای کار امد درین توطیه جدیت ومقاومت است وبس
معلم محمد داود بیگ

>>>   Feroughi
در پی نا فرمانی عطامحمد نور و جنرال عبدالرازق ، امروزعبدالکریم خدام والی برکنارشده ی ولایت سمنگان نیز به خبرنگاران اعلام نموده است که : تصمیم برکناری او غیرعادلانه است و ازینکه مورد حمایت قوم ترکمن و مردم سمنگان بوده و به توافق حکومت وحدت ملی مقررشده است ، تصمیم برکناری وی نیز در حیطه ی صلاحیت رییس جمهور نیست . و متکی به همین دلایل از مقام اش کنار نمی رود .
حکومت کابل ، لطیف ابراهیمی مربوط حزب اسلامی افغانستان را بجای خدام معرفی نموده است .
مگراین خود تحریک کننده و بحران افزایی نیست ؟
ویا شاید جا بجاکردن افراد حزب اسلامی حکمتیار در شمال مورد نظر باشد !
بهرحال ، طوری که دیده میشود حکومت نفاق افگن وحدت ملی از مسایلی چون توزیع شناسنامه های نو ، برطرفی و جابجاکردن والیان موردنظر ومسایلی همانند این، بیشتر برای پاشیدن تخم نفاق میان مردم استفاده مینماید تا اصلاح امور .

>>>   Arianfar
رد فرمان اشرف غنی احمدزی از سوی والیان سمنگان و بدخشان آخرین میخی است که بر تابوت انحصارگرایی و خودکامگی کوبیده می شود.
امیدواریم آقای احمدزی سرانجام این پیام را دریافته باشد که پس از این نمی توان با قلدری و زورگویی و کله شقی بر سی میلیون انسان فرمان راند. بایسته است تا اشرف غنی بی چون و چرا گفتگوهای جدی یی را در زمینه تطبیق مو به موی توافقنامه دولت وحدت ملی با داکتر عبدالله آغاز و بی درنگ کمیسیونی را برای ویرایش قانون اساسی و تدوین متن قانون اساسی نو و اصلاح ساختار نظام بگمارد. در غیر آن سررشته امور چنان از دستش برود که خود تصور آن را نمی تواند. در تاریخ کشور نمونه نداشته است که این گونه کارگزاران از پذیرفتن فرمان رییس دولت سر باز بزنند. اشرف غنی دردمندانه به نصایح و اندرزهای مجددی هم گوش فرا نمی دهد.
او باید بی درنگ باند اوباشان شوونیستی متعصبان قومی و در راس همه اتمر، اکلیل، استانکزی و خپلواک را از خود دور کند و مشی از ریشه نو همگرایی ملی را پیش گیرد. مشی انحصارگرایی لگام گسیخته تباری به هیچ رو به سود منافع علیای کشور نیست. بایسته است تا زمینه مشارکت فراگیر ملی در مدیریت کشور فراهم شود تا همه مردم سیمای خود را در آیینه دولت ببینند.
در این برهه زمانی بسیار حساس و خطرناک که طالب و داعش به دروازه های کابل رسیده اند و پاکستان با پشتیبانی چین، کشورهای مرتجع عربی و ترکیه در آستانه پیروزی قرار گرفتنه است، درنگاندن به دهل تعصبات تباری آب ریختن به آِسیاب دشمنان است.

>>>   هههههههههههههه تو ایره ببین خوب مزه دادیته ای چوکی اولاد ده ترکیه خودیت هم ده پست ولایت ازی دیگه چی بهتر گل مینا جان.لالا غم کش

>>>   نی شرم داری ونی حیا کنارنروکنارنرووالی صاحب بانکه به ریس جمهور وبه کلی ملت افغانستان معلوم شود که دراین وطن شراندازان یک تنظیم پست ورزیل وجود دارد کل مشکلات که سراه ابادی وطن را گرفته همین تنظیم ناقص جمعیت است که این دزدان وخاهینین راه پادشاهی اینده کشور هم به این تنظیم جوکی شاروالی راه هم ندهد.

>>>   این مغز دوم متفکر جهان
چرا والی های که مردم او را می خواهند برکنار میکند
پس معلوم است که زیر کاسه نیمه کاسه ای است
یا اوغان باش یا به فغان باش
راست گفته اند
اگر اوغان استی چالان استی
اگر اوغان نیستی نالان استی

>>>   غنی احمدزی این خاک فروش ودستنشانده جان کری وزیر خارجه امریکا بشرمانه به جنایتش ادامه میدهداین متفکری ساختگی نمبردوسازمان سیا وموسادبعد از مقاومت والی قدرتمند ولایت بلخ غنی واربابش امپریالیزم خوناشام واشغالگر امریکا در سازمان ملل متحد بی ابرووبی حیثیت بخاطری به رسمیت شناختن بیت المقدس به خاک اسرائیل وهم در سوریه شکست خوردوچند قریه را با تروریست های درنده النصره که در سازمان مللی متحد بنامی تروریست وحشتناک وهابی شناخته شده اندوثبت است وگروه سازمان دموکراتیک سوریه را که امریکا توسطح ترکیه قتل عام میکند در چند دهکده حکومت نازی امریکا مقاومت علیه دولت بشار اسد مینماید چقدر امریکا ضعیف ناتوان وشرمسار شده که هنوز هم از بقای داعش والنصره این تروریست های وهابی حمایت ومانع صلح کشور سوریه میگردد حال غنی مریض ومجنون دیوانه هیچگاه لیاقت ریاست جمهوری افغانستان را نداشته وندارد اینقدر بیشرم که اگر کسی دیگر میبود با اینشرمساری به استعفا میرفت غنی دلقک بامقاومت وردکردنفرمان ریاست جمهوری غنی را نامشروع دانسته والی سمنگان وامربرکناری خودرا با مردم ولایت سمنگان گذاشت مردم فرمان غنی دلقک را رد کردن وحمایت شان را ازوالی سمنگان اعلان کردن ومردم عالی سمنگان به ادامه کاری عبدالکریم خدام ولی محبوب مردم سمنگان از فرمان غنی دلقک سر باز زده وبه حمایت مردم عالی سمنگانبه وظیفه ولایت راتا مردمعالی ترکمن وحزب جمعیت تصمیم بیگرند بکوظیفه ادامه میدهد این همه نافرمانی از غنی دلقک بجای غنی احمدزی دلقک هرکس میبود کنار میرفت وخود را شرمساردر ملاعام نمیساخت دستنشانده های امپراتوری خوناشام ویرانگرواشغال گر از ابرو وجدان برخوردار نیستند مانندی ارباب اش امریکاکه در حال وفول وزوال است دیر یازود شاهدفروپاشی ان خواهیم بود مانندی امپراتوری انگلیس یا( برتانیای کبیر)که از هم فروریخت .
سلام راسیخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است