احتمال اعتصاب سراسری در مدارس آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146842 منبع: پرینت

مسوولان جنبشی تحت عنوان «راهپیمایی زنان» خواستار اعتصاب سراسری در مدارس آمریکایی در ماه آینده در اعتراض به انفعال کنگره در زمینه کنترل سلاح شدند.

به گزارش نشریه آمریکایی هیل، این جنبش با صدور بیانیه ای، دانش آموزان، معلمان و والدین را ترغیب کرد در اعتصاب سراسری 14 ماه مارس (23 حوت) شرکت کنند.

در بیانیه جنبش راهپیمایی زنان آمده است: به عمل نیاز داریم. دانش آموزان و همکاران این اعتصاب سراسری را سازمان دهی می کنند تا از کنگره بخواهند قانونی را برای در امان نگه داشتن ما از خشونت مسلحانه در مدارس، خیابان ها، منازل و مکان های عبادی تصویب کند.

این بیانیه افزود: ما در مدارس و شهرهای مان امنیت نداریم و کنگره باید اقدامی هدفمند برای تامین امنیت اتخاذ کند و قانون اصلاح حمل سلاح را به تصویب رساند.

شهر پارکلند در فلوریدا، یکی از شهرهایی است که اعتصاب سراسری در آن برنامه ریزی شده است. تیراندازی مرگباری که چهارشنبه هفته گذشته در یکی از دبیرستان های این شهر روی داد، منجر به کشته شدن 17 نفر شد.

تیراندازی در این دبیرستان موضوع تازه ای نیست به طوری که با توجه به وقوع آن در گذشته، خشم عمومی را برانگیخته و بار دیگر موضوع قانونی بودن حمل سلاح در آمریکا را در مرکز توجه قرار داده است.

دمکرات ها درخواست شان برای تصویب قانون کنترل سلاح را دوباره مطرح کرده اند. افرادی که از تیراندازی فلوریدا جان سالم به در برده اند نیز به دمکرات ها پیوسته اند و از نمایندگان جمهوریخواه کنگره خواسته اند در این زمینه اقدام کنند.

در همین حال، ده ها دانش آموز در شهر پارکلند روز جمعه و پس از حمله فلوریدا، علیه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و انجمن ملی سلاح این کشور تظاهرات کردند.

کشتار شهروندان آمریکایی در اماکن عمومی به خصوص در محیط های تحصیلی آمریکا سابقه دار است.

در جریان کشتار در مدرسه کلومباین در ایالت کانکتیکت آمریکا در آوریل 1999، 15 نفر کشته و 21 تن زخمی شدند. این حادثه تا آن زمان یکی از مرگبارترین حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا بود.

در حادثه تیراندازی دسامبر 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتاون ایالت کانکتیکت، یک جوان آمریکایی 20 کودک و 6 بزرگسال را به ضرب گلوله کشت. همچنین در حادثه تیراندازی آوریل 2007 در ایالت ویرجینیا، 32 نفر کشته و 17 تن زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان چندی پیش گزارش داد که نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در دانشگاه نورث ایسترن آمریکا نشان می دهد که کشتارهای عمومی در این کشور بین سال های 2011 تا 2014 سه برابر شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
سلاح
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است