صلاحیت امنیتی داماد ترامپ در لبه تیغ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146839 منبع: پرینت

تارنمای خبری دهیل نوشت: داماد ترامپ در حالی که هنوز صلاحیت دایم امنیتی خود را احراز نکرده، در میان مقام های غیرامنیتی کاخ سفید بیشترین درخواست را برای دسترسی به اطلاعات محرمانه داده است.

این تارنما افزود: جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ بیشتر از هر مقام دیگری در کاخ سفید درخواست برای دسترسی به داده های اطلاعاتی را داشته است.

این در حالی است که کوشنر جزو ده ها مقام کاخ سفید است که با تاییدیه امنیتی موقت در حال کار هستند و هنوز تحقیقات کاملی درباره پیشینه آنان انجام نشده است.

این مساله با توجه به سیاست جدید جان کلی رییس کارکنان کاخ سفید برای بازبینی پیشینه کارکنان و توقف تاییدیه های موقت امنیتی آنان حساس تر شده است.

کلی روز شنبه اعلام کرد که تاییدیه های موقت امنیتی آن دسته از کارکنان کاخ سفید که تحقیقات پیرامون پیشینه آنان از سال گذشته تا کنون به تعویق افتاده، لغو می شود.
تا کنون 3 تن از مقام های دولت ترامپ به دلیل ترس از عدم احراز صلاحیت دایم امنیتی استعفا کرده اند.

«راب پورتر» دبیر کارکنان کاخ سفید که متهم به آزار 2 همسر پیشین خود شده بود و «دیوید سورنسون» نویسنده سخنرانی های ترامپ به دنبال اتهام آزار و اذیت و همچنین «جرج دیوید بنکس» مقام شورای ملی اقتصاد آمریکا پس از اطلاع از عدم احراز صلاحیت امنیتی دایم از مقام خود کناره گیری کردند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دامادترامپ
کاخ سفید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است