مردم قضاوت خواهند کرد که چه کسی شایسته است
واضح است کسانی که صلح را نمی خواهند بخاطر منافع است، به خاطر خودخواهی ها و تعلقات است. وظیفه اساسی ما ختم بحران های سیاسی چهل سال و صدسال است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146821 منبع: پرینت

تجلیل از بیست و نهمین سالروز شکست و قشون سرخ از افغانستان امروز در کابل برگزار شد.
در این مراسم رییس جمهور، رییس اجرایی، معاون دوم رییس جمهور، رییس دادگاه عالی و تنی چند از رهبران و مسوولان حکومتی شرکت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز شنبه 28 دلو 1396، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در این مراسم ایراد سخن کرده و گفت: ویژگی جهاد افغانستان در این بود که نه دشمن و نه همکار توقع موفقیتش را داشت. این جهاد را مردم افغانستان به کامیابی رساند و افتخارش از مردم افغانستان است.

وی، پیروزی جهاد افغانستان را بر مبنای عقیده مردم دانست و بیان داشت: مردم افغانستان با دین مبین اسلام عقیده خود را پیروز ساختند. واضح است که ریشه پیروزی ما در عقیده ما است. باور ما بر این بود که چیزی را که غیر ممکن به نظر می رسد ممکن بسازیم. علاوه بر این، این روز تنها بر ما تعلق ندارد و به جهان اسلام تعلق دارد. هیچ کشوری دیگر به اندازه افغانستان، در تاریخ معاصر، به اندازه کشور ما قربانی نداده است. علمای گرامی و مجاهدین ما می توانند در هر میدان بحث همراه هر کسی که ادعا دارند که قانون اساسی افغانستان اسلامی نیست یا سطح رهبری دولت حکومت وحدت ملی بی باور است به مناظره آید.

رییس جمهور، قانون اساس را مبنای قضاوت ها می داند و می گوید: می خواهم که از تمام سخنگویان امروز ابراز امتنان کنم. امروز ارگ جای تامل است. جای بحث است. جای بحث های ملی است. افغانستان به تمام ملت افغانستان تعلق دارد و مساله بنیادی ساختار قدرت را قانون اساسی ما حل کرده است. بعد ازاین مانند آنکه در گذشته دوبار فیصله شده است. در آینده مردم افغانستان قضاوت خواهند کرد. که چه کسی را شایسته خدمت می دانند.

اشرف غنی، مردم افغانستان را مردمی با اراده و شجاع می داند و در این مورد اظهار داشت: ما باور به یک انتخابات شفاف موثر و به وقت داریم و مخصوصا خواهش من از تمام مسوولان و شهروندان کشور این است که کار تهیه و نظارت بر انتخابات کشور را از همین امروز شروع کنند. در این بخش می خواهم از تمام مردم افغانستان و از تمام قوای دفاعی کشور تشکر کنم. همانطور که در آن وقت مردم باورمند نبودند که جهاد افغانستان پیروز می شود وقتی که انتقال تمام شد و حکومت وحدت ملی تشکیل شد گروه های مختلف، به این خیال بودند که قوای امنیتی و دفاعی افغانستان تاب دفاع و مقاومت نخواهند داشت. من به ملت افغانستان افتخار می کنم.

وی، برای تشکر از خانواده های جهادی و شهدا می گوید: قربانی شما در هر سنگر این مملکت، تعهدتان به بیرق پر افتخارتان، تعهدتان به قانون اساسی تان قابل افتخار است. پولیس ملی قربانی هایی را که در مبارزه با تروریزم به خاطر اینکه جان دیگر افغان های بی گناه را نجات دهد بی نظیر است. معلوم دار است که مشکلات داریم و مشکلات را به میراث گرفته ایم. برمک صاحب اقدامات شجاعانه دیروزت را به خودت و به مردم کابل تبریک می گویم که مردم بدانند بر اساس کفایت و با در نظرداشت وحدت ملی ما و ترکیب اجتماعی ما همه می توانند پیدا شوند که بر این خاک تعهد دارند. اما مخصوصا تشکری ما از خانواده های شهدای جهاد است. همیشه از اینها یاد می کنیم. امید است که از یک طرف در بیست و چهار ماه آینده هدفی را که می خواهم این است که تمام مهاجرین افغانستان از پاکستان دوباره به آغوش کشور خود بازگردند. افغانستان حق ملت بودن را در سنگر جهاد کماعی کرد. ما را کسی حق ملت دادن نبخشیده است. ما نتیجه کدام معاهده بین المللی نیستیم. ما خودمان خود را ملت ساختیم و بر آن افتخار می کنیم.

رییس جمهور، تمرکز بر آینده و ساختن کشور را وظیفه خود و ملت می داند و افزود: این را هم فراموش نکنیم که ملت افغانستان تنها قربانی جانی نداده اند. قربانی مالی ما از طرف بانک جهانی در سال های جهاد دوصد و چهل میلیون دالر تخمین زده شده است. خواهش ما در این برحه زمانی این است که بر سر َآینده تمرکز کنیم و برای رفاه اقتصادی و صلح تلاش کنیم و واضح است کسانی که صلح را نمی خواهند بخاطر منافع است، به خاطر خودخواهی ها و تعلقات است. وظیفه اساسی ما ختم بحران های سیاسی چهل سال و صدسال است.

وی افزود: ما امروز در شرایطی قرار داریم که امید است آرزوهای چهل ساله مردم افغانستان از نگاه سیاست خارجی، اقتدار ملی و آزادی ما عملی شود. در این مرحله تمرکز لازم است. در این مرحله حرکت آمده است. حرکت به اندازه ای نیست که همه جانبه باشد. اما ضرورت تداوم به صورت اساسی است تا ما آرزوهای ملی خود را به دست بیاوریم.

اشرف غنی، قانون اساسی را اساس هر عملی در کشور می داند و بیان داشت: سند ملی ما قانون اساسی است و ارزش های قانون اساسی ارزش های جهادی است و تمام این ارزش ها در قانون اساسی افغانستان گنجانیده شده و در این قانون تمام مبادی دین مبین اسلام در نظر گرفته شده است. نکته اساسی ما ضرورت وحدت ملی است و اساس آن این است که قانون اساسی هر افغان را مساوی هر افغان دیگر می داند.

وی، در خصوص همکاری ها با جامعه جهانی گفت: ما همراه با جامعه بین المللی هم منافع مشترک داریم و هم با تهدیدات مشترک روبرو هستیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
26 دلو
نظرات بینندگان:

>>>   کـــــــاش هـرگـز پیروز نمیشد تا این روز های سیاه نمی آمد

>>>   آقای غنی راست میگوید مردم قضاوت خواهند کرد :
اگر قضاوت مردم قابل درک باشد ویا اگر قضاوت را به خود آقای غنی منحیث یک فرد ازین جامعه بگزاریم کار کرد های زیل را
به طور مثال :( کار کرد های 17 سال بخصوص 3 سال اخیر)
ـ تعین اشخاص مطلقآ بیسواد در پست های کلیدی دولت به طور مثال وزیران دفاع, ومخابرات وده ها معین که اصلآ از سواد بیگانه هستند .
ـ در صورتیکه نیم از جامعه نمیخواهند کلیمه افغان در تزکره های برقی درج شود چرا بخاطر این کار پا فشاری و حتی نیرنگ صورت میگرد.مثل سابق نام قوم هر کس درج شود . در بیردن از مرز خواهی نخواهی همه افغان است .
دادن صدها جریب زمین به نرخ پست کجالو به شرکت الیکوزی .
آوردن یک قاتل بنام صلح که بزرگ ترین یک جنایت است واز جیب دولت مصرف آن پر داخته میشود .
چیدن توطیه ودور کردن معاون اول ریس جمهور .
دور کردن ده ها فرد مسلکی و تحصیل کرده از اردو .
تعین صد ها مشاور مفت خور و بی سواد در دولت و هزارها مثال دیگر اگر دیگر کس بجای آقای غنی چنین اجراات میکرد آقای غنی چگونه قضاوت میکرد امید وارم این متن را کسی بخواند وبه غنی بگوید قضاوت کن .

>>>   قضاوت مردم همین است که شخص خوداشرف غنی یک انسان وطن فروش فسادپیشه ومتعصب قوم پرست است
که انتحاری وادمکشی دیگرهیچ کاری نتوانست در دوران حکومت کثیف خود.وسلام تمام

>>>   اکنون فرصت خوب است درمقابل ظلم و ستم غنی ، آرام نه نشیند:
استبدا همواره مانعی بزرگ برسر راه طریقت وپیشرفت بخصوص مانعی هر نوع تحول و توسعه در اد وار تاریخی جامعه ما به دلیل در خواب گران ملت بوده است ,ای ملت خواب برده دشمنت در ارگ ارام قند وقروت خورده نشته ولی تو هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز گنده غنی نمی تواند انسانی فکر کند ، برخیز تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما قربانی این جاهلان ارگ نیشن خواهدشد.
غنی مغز تعصب شوونیسنت ها فاشیست عویضیکه برنامه برای تحول و توسعه کشور می داشت برنامه از روی دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب قبيله ای اش با طالبان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند.

هوطنان آگاه قلم بدست اولیت استراتژی غنی نه اشتغال زایی و نه فقر زدایی است بلکه اسکان کوچیان پاکستان در کشو زیبا ما است
غنی دست نشانده جانکری ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی ارگ را به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام و ملیت ها تبدیل کرده است .

جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین آفتابی شما هستسد ، هرچه عاجل برخیز در مقابل ظلم و استبداد شوونیست ها و فاشیستان وجنایت کاران ارگ نیشن و راهنما همدستان تروریست , اکنون فرصت خوب است برای نجات مردم بی دفاع ما از شر یک حلقه فاشیست نشین ارگ است سکوت نکنید ؛ جسارت کنید , به پا خیزید در قیام سهم گرفته و قیا م را برای سرنگونی شوونیست ها ی کلاه بردار سیاسی سراسری نماید.
باید خاطر نشان ساخت که از هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های فاشیست و تروستان درون حکومتی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی از دست ندهید.
مبارزان , دلیر شجاع وطن یک روز حرکت قیام برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه فاشیست , شوونسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این همه قتل و کشتارمردم بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت است , هموطن عزیزم سکوت و محافظه کاری راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت طی این 17 سال صورت می گیرد کیست ؟

غنی مرد ِ چیغ و صدا و مرد بیمار و بدخوی و مرد غش و حیله و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد . چون او مغز گنیده تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون زبان دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی نکرده است.

من انسان تو انسان از نسل انسان صدا کن
مسلمانیم « تاجک ؛ افغان ,هزاره , ترکمن» به ایمان صدا کن
ما آریایی , باختری , پتهان ؛ گورکانی در این خطه
فقط با اسم افغان , تاجیک , هزازه , ترکمن صدا کن
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان ، جاهل و بی ایمان است

>>>   درکشورهای اسلامی افریقائی هرکسی در راس حکومت قرار گرفت دیگر ترک کردنی نیست مگر اینکه بزور تانک وتوپ چوکی را دوباره از چنگش ییرون کنند ویا جانش را بگیرند تا بشود کسی دیگری را برچوکی بنشانند
درافغانستان که جمهوری اسلامی وحکومت وحدت ملی است حالا باید هندو ها هم درتذکره شان افغان ( اوغان ) معرفی شوند
درتمام جهـــان ظالمانه ترین بی قانونی ترین تاریک ترین ناتوان ترین حکومات درکشور های اسلامی است
هیچ کشوری اسلامی یافت نمیشود که مردم از حکومت وحکومت از مردم خود راضی باشند
درترکیه که دعوای رهبری جهان اسلام را می خواهد داشته باشد هزاران فرد را بنام کودتا بدون پرسان در زندان ها انداخته واز کار برکنار ساخته اند
در پاکستان اگر کسی برضد اردو و آی اس آی حرفی بزند فردایش جنازه او در بین بوجی ودرکنار سرک انداخته میشود ، در عربستان یک فامیل مفسد مادام العمر برمردم حکومت میکند وهمه رعیت متحیث برده های شهزاده ها شمرده میشوند ، در از بکستان تاجکستان ایران هیچکس نمیتواند علنی برحکومت انتقاد وایراد داشته باشد
پائین ترین سطح زندگی مرگ ومیر بدبختی بی عدالتی ظلم وستم قتل وخون درین جهان صرف نصیب مسلمانان گردیده است
درکشورهای اسلامی حکومت هرنامی داشته باشد دراصل سلطنت مطلقه ودیکتاتوری است
اگر تعدادی از کشورهای اسلامی توانسته اند اندکی پیشرفت کنند محصول منابع طبعی ان کشورها مانند معادن ونفت وگاز بوده است نه هنر ویا از بابت دست آورد علمی تخنیک و صنعت شان ،

>>>   از ماست که بر ماست اگر ضیا گل بنام تاجک و دوستم بنام ازبک و خلیلی بنام هزاره خود را نمی فروختند امروز ترا پشه زده بود تو متقلب یهودی .از همان قانون اساسی که هروز بخاطرش پشت نافت پاره شده خودت هرروز زیر پا میگذاریش .

>>>   در ولایت جلال آباد که پول رسمی شان کلدار است زمانیکه داغش آنهارا بالای ماین نشانده وبرای ساعت تیری ومصروفیت وتماشا آنهارا انفجار میدهند ، زمانیکه برای مردم جلال اباد داغشی ها میگویند اگر زن بیوه دارید بیرق سیاه واگردختر باکره دارید بیرق سرخ در بام خود نصب کنید بعد ما تصمیم میگیریم تا آنهارا به جهاد نکاح استخدام کنیم مردم جلال اباد خاموش می نشینندوهیچ مخالفتی ندارند
اما زمانیکه موضوع قومی در بین آمد اولین کسانی هستند که تظاهرات میکنند وشعار های قومی میدهند
پوهنتون شان داغشتون است درالسوالی های جلال آباد تعدادی مردم دو تذکره دارند تذکره افغان در جیب چپ وتذکره پاکستان درجیب راست شان نگهداری میشود

>>>   کسی از جهاد گپ بزند که لااقل الفبای جهاد را بفهمد و یا یک روز در مقابل ارتش سرخ تفنگ به دست گرفته باشد. کوچی زی تا چند سال قبل در امریکا دنبال عیش و نوش تود بوده حالا امده گپهای مفت در مورد جهاد می زند. تو یک دست نشانده ای که به پشتوانه بادار کلانت در ارگ هستی در غیر ان حتی یک ساعت هم دوام نخواهی اورد.

>>>   Saboor Raheel

به این عکس نگاه کنید. این عکس ارگ امروز را نشان می دهد- جایی که چیزی به نام حکومت وحدت ملی در آن به نمایش گذاشته شده است. در این عکس یک نفر تاجیک را در صف اول نشان بدهید. هفت نفر در صف اول دیده می شوند. شش تایش افغان غلجایی است و یک تایش هزاره. تاجیک کجاست؟ ازبک کجاست؟ درانی کجاست؟

اگر بازهم کسی به بودن مفاهیمی مانند «وحدت» با «ملی» در این حکومت باور دارد یا کور است، یا چیزی به نام عقل ندارد، یا وجدان ندارد و یا هم اگر تاجیک است، خاین است و چیزی به نام غیرت و شهامت نمی شناسد.

در چهار سال گذشته این حکومت در غیابت مطلق تاجیکان و اراده تاجیکی در قدرت به پیش رفته است. این وضعیت باید دگرگون شود.این حکومت بر بنیاد دشمنی با اقتدار سیاسی تاجیک وسهم آنها در قدرت ساخته و به پیش برده شده است.

تایید حکومت کنونی و دفاع از آن خیانت و دشمنی با تاجیکان است. وقتی حکومت بدون تاجیک را تایید می کنید، کارتان دشمنی با تاجیک است.اگر تاجیک استید و این حکومت را تایید می کنید، خاین و غدار استید!

>>>   اکنون شما بتاریخ خود مراجعه کنید که سرزمین خراسان مطلق بکدام اتباع هست؟
اگر پشتونها مانند ما تاجیکها قرامت دیرینه داشت درست که این کشور مال پشتونهاست.
در غیر صورت بقول بزرگان!
مهمان .........صاحب خانه را مگوید خوش امدی.
یک تعداد پشتونهای بی خبر از تاریخ و یا امیانه بگم بی اقل هست...!!!

>>>   ریاست جمهوری هم میراثی نیست که همیشه به دست یک قوم باشد ولو با تقلب و خیانت.

>>>   زبان پشتو ۵۰ سال عمر دارد
گرامر زبان پشتو در دوران شاهی ظاهر شاه بنیاد گزاری شد ، پیش از این پشتو نه گرامر داشت و نه هم زبان رسمی بود ، یک تعداد دوستان فکر میکنند که پشتو در زمان احمد شاه ابدالی و یا میرویس هوتکی زبان رسمی شد لیکن چنین نیست بلکه در آن زمان زبان رسمی ابدالیها و هوتکیان فارسی بود و نام کشور خراسان ،
نام کشور در وخت عبدالرحمان خان از خراسان به اوغانستان تبدیل شد و زبان پشتو در وقت ظاهر زبان رسمی

>>>   دستاورد این 2صدسال چیست ؟
خیانت
معامله
دزدی
خاکفروشی وخودفروشی
یکبار مناطق جنوبی را مطالعه کن که در کدام عرصه مردمانش که اغلب از ملیت پشتون است پیشرفت کرده است ؟
مریض

>>>   جناب رییس‌جمهور محمد اشرف غنی درگفتار بی نظیر ی ودرعمل کرد ضعیف چرا؟؟؟ سه سال است به کرسی ریاست رسیدی ملت را به ذلت کشیدی چرا؟؟؟ ملت را قتل عام میکنی چرا؟ اگر باحیله و نی رنگ رییس جمهور شدی ملت سری تعظیم فرود آورد: اما تو باملت چه کردی؟ ملت را قربانی کردی آواره کردی بی چاره کردی به ترس آن روز که این ملت دست خالی مقابل روسیه ایستاده شدن اگر غربی هستی سرزمین مارا ترک کن اگر افغان هستی چرا درمان دردی ملت نمیشوی
چرا ملت را به سر درگمی قراردادی چرا از فرماندها ضد تروریسم استفاده نمی کنی کشور های حامی شما اجازه نمیدهند افغان بودن خودرا ثابت کنیم دردی خودرا باملت درمیان بگذارید شاید ملت به خاطر شما بسیج شود
باید راه چاره برای ملت به سنجیم خونی ملت به جوش آمده کاسه صبر پر شده است خود دانی

>>>   بد كرده انسان پست ديگر شمايان را همه شناخته كه اصليت شما چيست .
انتحاري خيانت ملي نيست ؟ تقلب خيانت ملي نيست ، تعصب ،قوم پرستي خيانت ملي نيست ، از برادران پشاوري تان دفاع كردن خيانت ملي نيست . پس گفتن حقيقت و موضوع گيري مشخص خيانت ملي است ؟
..........و اشخاص كه از تو حمايت ميكنند .
همه قوام جهت جلوگيري عطامحمد نوراز انتحار و انفجار از موضوع گيري بايد حمايت كنند .

>>>   افغانستان تنها مربوط بیک شخص و یک قوم نیست مربوط بهمه اقوام است و باید دیگران هم کاندید و استعداد شان را بنمایش بگذارند.

>>>   نه تو شایسته حکومت بر مردم غیور وفن هستی ونه دیگر مفسدین واشزار! مردم افغانستان خادم میخواهند نه خائن!‏
نادرشاه

>>>   Amirzada II
تیکه پرانی های ع و غ بر سر تذکره اوغان
سخنان نیش دار و تیکه اندازی عبدالله و غنی در محفل امروزی ارگ در حضور قصاب کابل نمایانگر یک بحران سیاسی کلان است.
جسارت عبدالله قابل قدر است، ولی هنوز معلوم نیست که " صبر استراتیژیک"او بوی این اجاره را می دهد که تا به اخیر در برابر یکه تازی و سیاست هویت کشی اقوام غیر افغان/ پشتون به ایستد. اگر عبدالله روی حرف خود به ایستد بر رغم خیانت ها و خنجر زنی های او از عقب بر مردم، از وی حمایت باید کرد. زیرا پیش از رسیدن موج ضد فاشیزم از بلخ، عبدالله از داخل ارگ دروازه را باز کند، کار را ساده می سازد.
اگر عقب نشینی کند خودش از بازی در نتیجه طوفانی که در راه است محو خواهد شد.
اگر تیکه اندازی های امروزی ع و غ را به زبان دیگر بیان کنم، چنین نتیجه بدست می آید:

غنی: دست تان خلاص من بسوی حذف هویت تان به پیش میروم و این روند برگشت ناپذیر است.
عبدالله: حرکت به پیش بدون مشورت با من رفتن از یک بحران به بحران دیگر است.
غنی: من از بحرانات ترس ندارم. آب چه یک نیزه و یا صد نیزه من در حال غرق شدن هستم، ولی شما را هم با خود غرق می کنم.
گلبدین: تشویش نداشته باش برادر غلجایی، من برای نجات تو از کمپ شمشتو آمده ام.
عبدالله: انتحاریان منفور که مردم بی گناه را می کشند، جای شان در جهنم است.
گلبدین: بد کدی، تو منفور هستی. انتحاریان منفور نیستند، بلکه نزد خدا محبوب هستند و در راه خدا استشهاد کردند و جای شان در جنت در آغوش ۷۲ حور و غلمان است.
صدای غیب:
امیر منحوس! در هر جا پای تو منحوس برسد نجات نه، بلکه انتحار و مصیبت می رسد. تو کله غنی را خواهید خورد همان طوریکه سر حفیظ الله امین تا نجیب را خوردی.

>>>   Raheel
گیرم که غنی خواست یک تنه تصمیمی را که خواست قومی است و نه ملی، به اجراء بگذارد، به وجدان و شرف و غیرت کسانی که تن به این خودگامگی و ناروایی می دهند و مانند خرکوش لابراتور تن به بایومتریک قومی می دهند، باید انگشت حیرت به دندان گرفت.

>>>   Juyan
‎دموکراسی،مردم سالاری و عدالت اجتماعی!

‎نظر به اینکه واژه ی افغانستان از جانب نماینده انگلیس مقیم هند بریتانیای در دوره شاه شجاع بالای مردم ما بدون هیچ ریفرندوم و همه پرسی تحمیل شده است و همچنان نأص قرانکریم نیز نیست که ما نتوانیم روی آن بحث کنیم!
‎بنأ ما می‌توانم این نام را مورد بحث قرار داده و در یک فضای دموکراتیک و عادلانه تحت نظر یک کمیسیون مستقیل و صادق به همه پرسی بگذاریم.
‎ما بعنوان انسان‌های آزاد و مردم سالار به حاصل این همه پرسی هر چیزیکه باشد قلبأ احترام کرده و آنرا با دل و جان میپذریم.

با محبت

>>>   Sharif, Balkh, Afghanistan.
تجزیه بهترین گزینه ممکن:

برادران عزیز و گرانقدر افغان(پشتون) نتوانستیم هموطن خوب باشیم و در یک فضای صمیمیت،برادری و برابری زنده گی کنیم،امیدوارم بعداز این همسایه های خوب باشیم.

>>>   DrJarmohammad Haidarzoda
........به او تاجیک آگاه از تاریخ نیکان خود وارث این سرزمین آفتابی است که هویت میلت شتروانی غنی احمدزی کوچی رابه پذیرد و فخر ملی میلت تاجیک هو یت مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی سنابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی و ابوعبدالله جعفر رودکی افتخار شان زیر به نسب کوچی برد ؟ او تاجیک از خواب گران بیدار شو؟

>>>   Arianfar
پرده براری از راز کاروان اشتران در تذکره های تابعیت الکترونیکی
با توجه به نبود منطق در کشور خداد داد افغانستان، بارها چنین پیش آمده است که متوسل به رمل اندازی و فال بینی و یا مراجعه به جنگیر گردیم.
اصلا روشن نیست که به کدام منطق کاروان اشتران را در کارت های الکترونیکی بازتاب داده اند؟ آیا اشتر نماد (سمبول) ملی کشور است؟
اگر چنین است، پس چرا در قانون اساسی تعریف نشده است؟
اگر اشتر نماد ملی ما است، پس چرا در درفش ملی محراب و منبر و خوشه های گندم آمده است؟ خوب، اگر نماد ملی ما رسما محراب و منبر و خوشه های گندم است، پس چرا کاروان اشتران را در کارت ها آورده اند. حتا آوردن مینار جام هم منطق ندارد. پرسشی که مطرح می گردد، این است که برای مثال به کدام دلیل مسجد جامع هرات یا آرامگاه مزارشریف یا نمی دانم بالاحصار کابل یا بند امیر را نیاورده اند که مینار جام را آورده اند؟
روشن است هیچکدام از این پرسش ها پاسخ منطقی ندارند. سپس این پرسش مطرح می گردد که
کدام کمیسیون بنا بر کدام دلایل آن را پیشنهاد و تایید کرده است. آیا پارلمان آن را تصویب کرده است؟
اما اگر قرار باشد مانند سایر امور متوسل به رمالی و فال بینی گردیم، پس بشنوید:
در قدیم ها شماری از ریش سپیدان ملک خدا داد افغانستان را کشور شترگاوپلنگی می گفتند. شترگاو پلنگ (زرافه) جانوری است که گردن آن به شتر، تنه آن به پلنگ و پاهای آن به گاو می ماند. درضمن جلد آن هم به پلنگ می ماند. فلسفه این که چرا ملک خداداد را کشور شترگاوپلنگی می نامیدند، این است که هیچ سُر آن معلوم نیست. یعنی کسی نمی داند که این جانور شتر است، گاو است یا پلنگ؟
اکنون خواسته اند در تذکره های الکترونیکی پرده از این راز بگشایند و تا حدودی روشن شده است که این کشور بیشتر به شتر همانند است تا به پلنگ و گاو.

>>>   Amirzada II
تذکره افغان را برای خود توزیع کنید. زیرا شما شایسته همین هویت هستید. ولی ما شناسنامه ۵ هزار ساله از خود داریم نیاز به تذکره بد نام شما نداریم.

>>>   به سخنان این جوان با احساس پشتون ما گوش دهید که واقعیت هخا را بیان می دارد .
پسران يك پدر پشتون ازش مى پرسند كه كشور ما كجاست دراينجا ما احساس بيگانگى ميكنيم و چرا دلبسته اين سرزمين نيستيم اگر اين وطن اصلى ماست پس چرا به آباديش نميكوشيم همه روز دست به ويرانى ميزنيم با انتحار و انفجار پدرشان ميگويد وطن اصلى ما كوهى است بنام سليمان درپاكستان ما همه مهاجر به اين سرزمينيم به نيرنگ و جعل حكومت كرديم

>>>   خجالت بکش غنی
در زمان جهاد تو در پهلوی نجیب ایستاده بودی
اگر غیر از این است یک عکس خود را در پهلوی یک مجاهد نشرکن.
کدام قانون اساسی ساختار موجود قدرت را تایید میکند.

>>>   Toghyan
عنصر استبداد سیاسی و قومی درنظام سیاسی موجودافغانستان، نه تنها یگانه وسیله ی حکمروائی، بلکه تحمیل و تکمیل اراده و هویت تک قومی،بر سایر اقوام ، ساختارملی،سیستم سیاسی یگانه ویژه گی حاکمیت نیز است. طوریکه اقای غنی مغز متفکر شونیز م قبیله پشتون بودن (هرکس از افغانستان است ، افغان "پشتون"است) معادل حقانیت حکمروائی میداند وباهمین طرز بنیش وتلقی تعصب امیز اجتماعی با دیگر انتی های ساکن در افغانستان برخورد مینماید و بدنبال تثبیت و تحکیم حاکمیت خود و حفظ قدرت تک تباری در افغانستان است.، درحالیکه مسایل ملی افغانستان تنها درپرتوحضور حکومت ملی،مشروع وازادقابل حل است، تا در حضور جمع ازدیکتاتور.
لذا درست ترین و منطقی ترین استتراتیژی در شرایط حاضر ادامه ی مبارزه بااستبداد سیاسی و قومی و حکومت قدرت طلب وفساد پیشه وازاد ساختن افغانستان ار زنجیر دیکتاتور است، تا مردم در ازادی و وجود فضای مردم سالاری بهتر بتوانند، سرنوشت و مسایل مختلف را حل کنند.

>>>   درپاکستان پولیس پشتون هارا آنطور میزند ومیکشد که در امریکا پولیس سیاه پوستان را

>>>   زندباد باد اشرف غنی ریس جمهوری جمهوری اسلامی افغانستان وسرقوماندان قوای مسلح جمهوری اسلامی افغانستان مردم خوب میفهمد که کار های بنیادی را انجام میدهد وقانون را پلی میکند وسررایش که قرار میکرد مجاهدین ،مجاهیدن نی مجاهد خو یک کلمه پاک است ستقه نام مجاهد شوند اشرار بگو اشرار چور وچپاول گراه این ......... از عملکردخود بازننشسته وبه جستوجوبربادی وطن هستند که منافع شان درخطر است

>>>   غنی بینی قوم بزرگ پشتون را برید!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است