ارتش برزیل مسوول امنیت ریودوژانیرو شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146789 منبع: پرینت

ارتش برزیل برای مقابله با خشونت‌ باندهای تبهکار مسوولیت تامین امنیت ریودوژانیرو و حومه آن را به دست گرفت. این اقدام پس از آن انجام شد که وزارت دفاع برزیل شرایط امنیتی این شهر را "شکننده" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، میشل تامر، رییس‌ جمهوری برزیل حکمی را امضا کرد که به ارتش اجازه می‌دهد کنترل اوضاع امنیتی شهر ریودوژانیرو را برای مقابله با خشونت‌های باندهای قاچاق مواد مخدر به دست بگیرد.

ارتش برزیل از نیروهای پولیس مستقر در محله‌های اقماری حومه ریودوژانیرو که عمدتا در کنترل باندهای مواد است، پشتیبانی به عمل می‌آورد. پیشتر هم ارتش برای تامین امنیت حین جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک‌های تابستانی ۲۰۱۶ وارد عمل شده بود. اما حکم مذکور که فورا به اجرا درآمد، اختیار کل عملیات‌های پولیس در ایالت ریو را به ارتش می‌دهد و باید ظرف ۱۰ روز به تایید دو مجلس کنگره برزیل برسد.

میشل تامر در کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا گفت: جرایم سازمان‌یافته حدودا کل ایالت ریودوژانیرو را احاطه کرده است. این مرضی است که در حال گسترش در کشورمان است و مردم ما را تهدید می‌کند. برای همین تصمیم به مداخله گرفتیم. دولت ما پاسخی محکم و قاطع خواهد داد. عملیات ارتش تا پایان سال ادامه دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برزیل
اوضاع امنیتی ریو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است