ای گاو مست شاخ تو آخر شکستنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146764 منبع: پرینت

در دوره داوود خان که به لیونی سردار معروف بود بسیاری از مردم جهاندیده و ریش سپید باور داشتند که سرانجام همانا او سر افغانستان را بر باد خواهد داد همچنان مسموع است که گویا زمانی سردار شاه ولی خان گفته بود که هوش کنید که قدرت افغانستان به دست داوود نیفتد که این دیوانه کشور را برباد خواهد داد.

در همین پیوند شادروان باقی قایل زاده سروده بود: ای گاو مست شاخ تو آخر شکستنی است

اکنون اشرف غنی احمدزی پوستین داوود خان را چپه پوشیده است و در همان راه گام برمی دارد هر گاه در گذشته کسی نمی توانست در برابر داوود خان سخنی بزند دلیل اش این بود که مردم به پیمانه امروز مسلخ نبوند، امکانات مالی نداشتند، بی سواد بودند و ارتباطات مانند امروز گسترده نبود که در آن واحد سراسر جهان از همه چیز خبر شوند.

برگردیم بر سر اصل سخن؛ سیاست های تندروانه اشرف غنی احمدزی کشور را به شدت درگیر تنش های خطرناک تبارگرایانه ساخته است در یک سخن همه اقوام به شمول درانی ها از او بیزار و متنفر گردیده اند به ویژه اوضاع در شمال انفجار آمیز و آبستن تحولات بسیار خطرناک است.

حال کسی در کار است که زنگوله را در گردن گربه بیندازد تا موش ها را نجات دهد؟ چه باید کرد که اشرف غنی احمدزی سر عقل بیاید؟ آیا در میان دولتمردان مردی پیدا خواهد شد که آشکارا به وی بگوید که کین ره که تو می روی به ترکستان است؟ یا این که مردم به صحنه بیایند و با راه اندازی راهپیمایی ها گسترده سراسری مدنی یکپارچه و همنوا فریاد خود را به گوش های کر او برسانند.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
هویت
شناسنامه های برقی
نظرات بینندگان:

>>>   انشاءالله می شکند

>>>   غنی میتی های آخرش را به قیمت هویت مرتضوی انجام میدهد چون مرتضوی از این به بعد ازره نی بلکه اوغو است.

>>>   عطا خان؛ به شاخ گاو ... خود را برابر نكن
پاره ميشي

>>>   یعنی اشرف غنی وداوود خان گاو است وتوانسان
بالای دزدان هرزمانیکه فشارآمده فورا به اسلحه دین قوم وسمت دست انداخته
حالا مردم تمام شانرا شناخته عبث خواری نکو جای رانمیگیرد

>>>   در زمان کودتا داود خان علیه ظاهر شاه که در ارگ چند فیر سلاح شده بود، شاه ولی خان و پسرش سردار ولی در زیر یک میز پت شده بودند.
شاه ولی خان از پسرش سردار ولی پرسان کرد که بچیم رنگ خون سرخ است و یا زرد؟
پسرش پرسید : چرا پدر جان؟
مارشال شاه ولی خان گفت: هیچ بچیم. اگه رنگ خون زرد باشد، من زخمی شده ام.

>>>   یعنی اشرف غنی ګااست آنهم شاخدار است خوب توصیف و معرفی کردی رهبر خود را؟

>>>   غنی شاخ دارد البته گاو شده ما خبر نداشتیم اسم گاو را نمیتانم سر او بگزارم چرا که از آن زیاد استفاده میشود واز این غنی مکروب هیچ استفاده نمیشود وبه نظر من با این حرکات که این آدم انجام میدهد این شاید یک ویروس باشد
حیدری از جرمنی

>>>   سید مرتضوی هزاره نه بلکه یک سید و سادات است و بالاتر از هزاره ها و گمراه تر از انتحاریهاست او نمیداند او فرق بین جماعت خانه و مسجد نمیداند که چیست
او یک ........... است
من هزاره ها را می شناسم مردمان لایق هوشیار و با هوش هستند درس خواندن و تلاش برای زندگی ازین نشانه هاست انتحار نمیکنند و کشتار را هم دوست ندارند فقط رفیق درس است و بس
اگر در سرک 5 شاگرد مکتب راه میرود 3 تایش هزاره است
واقعا علم دوست و زحمتکش هستند مثل جاپانی ها
در امریکا کشتار است اما در جاپان نیست این امنیت نشان ار فرهنگ مردم ان است

>>>   اشرف غنی شاخدار را که شاخ انرا هرروز تیز تر کرده میرود دو چرخ بدست حنیف اتمر و معصوم استانکزی بقایای خلق تربیه شده در دستگاه کا جی بی و بعد از فرار شان از کشور تعلیم دیده ای اس ای هستند که اشرف غنی احمدزی خود خواه جابر ظالم از خود راضی را در تقابل با مردم با پلان های خاینانه شان قرار داده تا بیشتر از پیش مرم را از وی متنفر سازند و زمینه اینده را برای حنیف اتمر که از قریه شیطان گمک لغمان است برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری مساعدگردد داستان شیطان گمک را همه میدانند ضرورت به توضیح نخواهد بود غنی احمدزی که خود را عقل کل ومتفکر دوم جهان مینامد چنان در معاصره حنیف اتمر و معصوم استانکزی این دو جاسوسان تمام عیار گیر مانده که هرگز خود را از معاصره انها نجات داده نمیتواند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است