اوضاع بوی بحران می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146763 منبع: پرینت

طلوع‌ نیوز از آغاز توزیع شناسنامه‌ های الکترونیکی خبر داد.

بر اساس اطلاعات این رسانه قرار است تا چند روز دیگر توزیع شناسنامه‌ های الکترونیکی آغاز شود این در حالی است که اقدام اشرف غنی برای تعدیل قانون ثبت و احوال نفوس خلاف دستور صریح ماده 79 قانون اساسی صورت گرفته است.

وضعیت جاری و جدال‌ های سیاسی در خصوص شناسنامه‌ های الکترونیکی از چنان حساسیت و جدیتی برخوردار است که اگر واقعا دار و دسته ارگ بخواهند با اعمال خودکامگی اقدام به توزیع شناسنامه‌ های الکترونیکی کنند به باو من چنین اقدامی می‌ تواند به معنی کلید خوردن بحران خطرناک و غیرقابل پیش‌ بینی‌ در کشور باشد.

به باور من تیم ارگ آگاهانه بحران سازی می کنند و آگاهانه وضعیت را به مسیری می‌ برند تا مردم افغانستان را خواسته و نخواسته در تقابل خطرناک و فاجعه‌ بار قرار دهند حلقه‌ نامشروع و تمامیتخواه در تقابل ارگ و بلخ یا تقابل ارگ و جمعیت زمین‌ گیر شده اند حکم اشرف غنی اجرایی نشد این مساله برای اشرف غنی به معنای واقعی کلمه پایان اقتدار سیاسی بود.

حالا اشرف غنی و همباوران اش آگاهانه در پی خلق یک بحران و جدال بزرگتر از جنجال جاری میان ارگ و جمعیت یا ارگ و بلخ هستند در چنین شرایطی هیچ چیزی نمی‌ تواند بهتر از مساله‌ شناسنامه‌ های الکترونیکی در خلق یک جنجال جدی و گسترده به داد ارگ برسد چون ارگی‌ ها در وضعیتی قرار دارند که اگر یک بازی متشنج با پهلوهای قومی و تباری راه اندازی نکنند کارشان ساخته است و بدون خلق بحران هیچ امیدی در چشم‌ انداز به آینده برایشان نمی بینند.

حالا به سادگی مردم را در دو سوی مساله و معرکه می‌ کشانند و اینگونه تلاش می‌ کنند خودشان را راحت به حاشیه بکشانند. من اینگونه فکر می‌ کنم و امیدوارم من به اشتباه باشم.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شناسنامه های برقی
ارگ
بلخ
بحران در افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است