دست از دامان شورای صلح بکشید
همچون کلاف سردرگم به دور خود می گردیم و بازیچه ی دست مخالفان مسلح و باداران و حامیان شان از کویته تا واشنگتن قرار می گیریم 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ کد خبر: 146751 منبع: پرینت

درحالی دور چندم از چندمین دوره ی مذاکرات بی سر و ته و بی نتیجه ی صلح میان کابل اسلام آباد و طالبان در کشور دوست و همسایه و برادر خوانده شده ی افغانستان، به پایان رسید که هیات های اعزامی چیزی در چنته نداشته و نتوانستند راه به جایی ببرند.

گرچه پیش از این بارها و بارهای متوالی و پیاپی به این نتیجه ی قاطع و بی چون و چرا رسیده بودیم که شورای صلح و هیات مذاکره کننده از جانب حکومت با مخالفان مسلح نیاز به یک خانه تکانی اصولی و بازبینی اساسی دارد و این ره که می رود به ترکستان است(!) اما...

اما با چند تغییر جزیی در مهره های چینش و گزینش شده و بدون کمترین بازبینی در اساسنامه و خط مشی صلح، باز هم با امید واهی و دست نه چندان پر راهی همان چاهی شدیم که خود برای خود کنده ایم و دست از پا درازتر بازگشتیم و به تبع آن طوفان انتقادات به راه افتاد.

از آنجا که خطاب به اعضای شورای صلح و نمایندگان ارگ و دیگر دست اندرکاران جریان پر مخاطره ی مصالحه بارها تذکر و تاسف خود را اظهار داشته ایم؛ اینک نوبت می رسد به منتقدین همیشگی عملکرد حکومت در حوزه ی سیاست خارجی و امنیت که می بایست اینگونه مورد عتاب و خطاب قرار بگیرند:

واقعا چه انتظاری از مذاکرات کابل اسلام آباد دارید؟! در حالیکه بر کسی پوشیده نیست که الفبای صلح این دو کشور و نیز طالبان با یکدیگر از زمین تا آسمان فرق دارد، هرچند کانال های تغذیه کننده و آبشخورهای این دو مشترک است، اما ادبیات سیاسی ناهمگون و به دور از استانداردهای دیپلماتیک جهانی دارند و از همه مهمتر اینکه...

از همه مهمتر اینکه از یک سوراخ که همانا خلف وعده و بی اعتنایی طرف پاکستانی و طرف طالبانی به تعهدات شان می باشد بارها گزیده می شوند بدون اینکه تمهیداتی دیگر به کار ببرند و چاره ای دیگر بیاندیشند؛ اینچنین است که دست زاری و بیزاری توأمان ما دراز است و ره به جایی نمی بریم.

درحالیکه صدای انتقاد اپوزیسیون همواره بلند است و گوش حکومت همواره کر از شنیدن این نارضایتی ها، همچون کلاف سردرگم به دور خود می گردیم و بازیچه ی دست مخالفان مسلح و باداران و حامیان شان از کویته تا واشنگتن قرار می گیریم، غافل از اینکه هر دوره از مذاکرات صلح یعنی چراغ سبز اسلام آباد به جامعه جهانی برای تظاهر به مظلوم نمایی و نیز وقت کشی و فرصت سوزی به سود طالبان است و فریب مردم افغانستان.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
حکومت
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
تاجیک یک هویت فرهنگی و تمدنی است، و از طرف دگر بین پشتون/ افغان که از قبایل کوه سلیمان در سرزمین های قندهار، ننگرهار و حوزه جنوبغرب متوطن شده است و پشتو زبان / افغانی زبان ، فرق بسیار است.
زیرا هر کسی ایکه امروز در استان‌های قندهار، حوزه جنوبغرب و ننگرهار و کنر به زبان افغانی / پشتو سخن می گوید، لزوماً متعلق به قبایل کوه سلیمان و پشتون ها نیست.
نود درصد کسانی که در مشرقی بزرگ، قندهار پهناور و حوزه جنوبغرب به زبان پشتو سخن می گویند، تاجیک، قریش، کرد، عرب ، مشهدی، ازبیک، ترکمن ، قزل باش، بیرجندی و جدیدی هستند.
تمام کسانیکه از والدین مختلط متولد شده اند و به زبان فارسی سخن میگویند، می نویسند، مطالعه می کنند و به آن عشق می ورزند، تاجیک و خراسانی هستند.

>>>   شورای صلح یک شورای ارتجاعی و انتهاری میباشد که به یک گاو شیری مبدل گشته و خواهان لغوی آن میباشیم .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است