بازي سياه؛ چرا صالح خاموش است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ کد خبر: 146664 منبع: پرینت

از نشر كتاب استيف كول در افغانستان حداقل چهار روز می گذرد چرا امرالله صالح درباره مسايل و اتهامات مطرح شده در اين كتاب خاموش است؟ در مورد يک موضوع كوچک و موضوع استاد عطامحمد نور كه باشد چندين پر پره می نويسد.

اينجا بحث اتهام به فرمانده بزرگ و پاكباز مان مطرح است بياييد به مردم پاسخ بدهيد. در كتاب هنر استخبارات هنک كرمپتون نماينده سيا (CIA) آمده است: تنها فرماندهی كه از سيا پول دريافت نمی كرد احمد شاه مسعود بود.

كسی كه يک روز را در حوزه مقاومت سپري كرده باشد نيک مي داند كه آمر صاحب انسان پاک و به دور از هر نوع بازی های كثيف استخباراتی بوده است. همه می دانند كه در كل جبهه مقاومت يكصد هزار دالر وجود نداشت حتی دشمنان آمر صاحب اين را در خفا می پذيرند كه او انسانی پاک بوده است اما كينه و كدورت دورنی شان آنها را اجازه نمی دهد كه اعتراف كنند.

پيرامون كمک كشورهای روسيه، هند و ايران شكی وجود ندارد كه اين كشورها به جبهه مقاومت كمک ناچيز می كردند اما آمر صاحب به هيچ كشوری حساب ده نبوده و اين كمک ها بدون هيچگونه قيد و شرطی بوده است پيرامون اينكه اطلاعات سيا از جايی پيدا كرده كه كسی می گويد اطرافيان آمر صاحب شصت ميليون دالر در حساب های بانكی لندن داشتند يک دورغ محض و اطلاع نادرست است.

اگر آمر صاحب شصت ميليون دالر می داشت جبهات طالبان را در شمال و شمال شرق قلع و قمع می كرد بحث ديگر اينكه صالح در جبهه مقاومت كدام آدم بزرگ و قابل اعتماد به آمر صاحب نبوده است حتی در اواخر مقاومت او را از جبهه رانده بودند بعد آمر صاحب هيچ سرمايه ای به خانواده اش باقی نمانده است. پسر كاكايم -بهرام- همراه با احمد مسعود و هدايت محمدی پسر بسم الله خان يكجا در لندن درس می خواندند.

او از وضعيت زندگی احمد مسعود برايم حكايت می كرد كه وضعيت پایین تر از حد متوسط داشته است. در بسياری از جاها مصارف احمد مسعود را بسم الله محمدی می پرداخت. بهرام برايم گفت كه باری شاهد بودم كه احمد مسعود پول بليط هواپيما را نداشت و هدايت محمدی برايشان تهيه كرد. كتاب رياست s بر اساس اطلاعات و دريافت های اشخاص در جاهای مختلف تهيه شده است بنابراین برخی اطلاعات اين كتاب در جايی و مواردی درست است ولی در كل به ادامه بازی ها، سياه نمايی ها و فضاسازی های استخباراتی ترتيب شده است از سوی ديگر اين كتاب يک كتاب قراردادی و پيمانكارانه است.

حامد رهگذر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
مسعود
ریاستs
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله صالح دیوانه نیست که بانوشتن بعضی موضوعات درِ رحمت رئیس صاحب جمهور را بروی خود ببندد

>>>   اول صالح آدم هوشیار است میداند که نمیتوان آفتاب را با دو انگشت پنهان کرد.
دوم مگر چور چندی پیش اعتراف نکرد که مسعود کمکهای سرشار از ایران دریافت میکرد و نمیتوان در مقابل ایشان ..........بود.
وطندار طلسم قهرمانسازی هرروز به خاکروبه مبدل میشه .

>>>   اینکه احمد مسعود پول بلیت طیاره را حتی ندارد محال به نظر میرسد و اما مسعود پول های هنگفتی را از استخبارات منطقه و ک جی بی دریافت میکرد و اما اینکه بکجا مصرف میشد معلوم به من نیست
فیصل خنجانی

>>>   مسعودنیکنام زیست مبارزه کرد ونیکنام شهیدشد کسی این مزخرفات راباورنمیکند وبه آن اهمیت نمیدهد اودرقلبهای مردم جادارد.

>>>   من با وجودي كه آمر صاحب مسعود و فاميلش را از نزديك ميشناختم، بايد بگويم كه خودش ، و دو يازنه هايش پيلوت محمد غوث و عمراخان مجاهدين واقعي، صاحب كركتر عالي، خدمتگار دين، جهاد، اسلام و وطن بودند و خداوند در جمله شهداي حقيقي اسلام محسوبشان نمايد. يگانه مشكل مسعود اطرافيان چالاك و ناشناخته شده اش هم براي شخصيت خودش و هم تغير جهت جبهات مسعود و انديشه هايش بعد از شهادتش بودند، از جمله داكتر عبدالرحمن، عبدالله دلقك ، قانوني، مارچال، ملا محمدي و غيره بودند، كه در خفاء با دشمنان مسعود و دشمنان عقيده اش با زور پول در تماس ميشدند و تا اندازه كريدت آمر صاحب را زير سؤال ميبردند، ولي حتي أمريكا هم ميدانست كه مسعود دوست شان نبود و نميشد، و از همين سبب به شهادت رسيد، ولي چهره هاي كيسه بر مانند امرالله صالح إصلاً كدام چهره مطرح نبوده است، أمريكا بعد از يازده سبتمبر خواست بعضي ها را مزدور بسازد ولي در انتخاب أشخاص باز هم اشتباه كردند.
مسعود شهيد إنسان بود، مسلمان بود، بخاطر اعتقادات ديني مهاجر شد، جهاد كرد، و خود را خادم دين و ملت ميدانست، فقير دنيا بود، هميشه توسعه ميكرد كه مرگ آمدني است، و از همه اعمال جوابده نزد خدا ميباشيم، حتي در پنجشير هم مانند دزدان امروزي نه قصر داشت نه مال و جلال.

>>>   Salam
روز عاشقان را به عاشقان يكطرفه ء وحدت ملى تبريك مى گويم . اين دلباخته گان عمريست پى معشوق اند ، اما اين معشوق سنگ دل دلش جاى ديگر گرم است! واى به حال اين عاشقان يكطرفه !

>>>   مسعود انقدر پول از کی جی بی اخذ میکرد که ضرورت به سیاه نداشت و مسعود جاسوس سر سپرده روس بود چطور میتوانست که جاسوس سیاه هم باشد و در اخر باید ګفت که سگ برادر شغال است.

>>>   کرزی و غنی عاشق طالب و طالب عاشق پاکستان
من دست تو بوسم و تو پای دگری

>>>   چی جالب، این ها چجوری مجاهد شدند؟ بدون پول و یا با پول های کلان و چک های سفید با امضا، از ارتجاعی سیاه و سرخ اینور و آنون ور کلی پول در آورد به همین پول پدر وطن و مردم رو در آوردند، همین اقایان مجاهد، زمان که می خواستند در جاده

>>>   کرزی و غنی عاشق طالب و طالب عاشق پاکستان
من دست تو بوسم و تو پای دگری

>>>   گرفتن کمک به خاطر پیشبرد جنگ یک امر قبول شده است در صورت که از خود نداشته باشی .همه طرف ها به شکل از اشکال از کشور های ذیدخل کمک می گرفتن آقای پیمان در یکی از تلویزیون ها چنین گفت {ما را امریکا سالانه 700 ملیون دالر کمک میکرد } و مجاهدین وقت اعضای دولت وقت را نوکر روس میگفتن وطن فروش وده گپ دیکر خود شان خو هیچ اما حالا کم کم رو می شود و حکومت وحشت ملی را خو پرسان نکن که از کجا تغزیه می شود

>>>   کرزی و غنی عاشق طالب و طالب عاشق پاکستان
من دست تو بوسم و تو پای دگری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است