بذل و بخشش ترامپ به نتانیاهو ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ کد خبر: 146638 منبع: پرینت

یک مقام آمریکایی مطلع اعلام کرد، اسراییل 3.3 میلیارد دالر طبق بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ برای سال مالی 2019 دریافت خواهد کرد.

هری سستری، مدیر اداره منابع کمک‌رسانی خارجی آمریکا در وزارت خارجه تاکید کرد که طبق بودجه پیشنهادی میزان کمک‌ها به اسراییل در مقایسه با سال 2018، 200 میلیون دالر رشد خواهد داشت.

دولت آمریکا برای وزارت خارجه و آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا بودجه‌ای معادل 39.3 میلیارد دالر می‌خواهد که یک کاهش یک‌سومی نسبت به بودجه 2017 نشان می‌دهد اما پیشنهاد آن برای متحدش در خاورمیانه شاهد افزایش است. او گفت: برای اسراییل مجموعا 3.3 میلیارد دالر بودجه در نظر گرفته شده است که 200 میلیون دالر بالاتر از سال ماقبل است و بازتابی است از امضای یادداشت تفاهم 10 ساله جدید.

آمریکا و اسراییل سپتامبر گذشته یک یادداشت تفاهم 10 ساله امضا کردند که بر اساس آن تا 2028 کمک نظامی 38 میلیارد دالری برای این رژیم درنظر گرفته شده است.

این بودجه پیشنهادی توضیح می‌دهد که درخواست برای 3.3 میلیارد دالر "کمکی برای تقویت ظرفیت اسراییل برای دفاع از خود و حفظ آستانه نظامی رقابتی خود است." سستری، مدیر اداره منابع کمک‌رسانی خارجی در وزارت خارجه آمریکا نقش رای‌گیری ماه دسامبر در سازمان ملل که محکومیت تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل و جابجایی سفارتخانه آمریکا را در پی داشت، کم اهمیت دانست.

آمریکا همچنین قصد دارد 1.3 میلیارد دالر کمک اقتصادی و امنیتی به اردن و 5.7 میلیارد دالر به طرح شکست داعش و سازمان‌های افراطگرا در خاورمیانه و شمال آفریقا اختصاص دهد. علاوه بر آن، 1.1 میلیارد دالر آمریکا به حمایت از تلاش‌هایی برای کاهش مهاجرت غیر قانونی از آمریکای لاتین اختصاص می‌یابد. طرح بودجه ترامپ هنوز به تایید کنگره آمریکا نرسیده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
نتانیاهو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است