بی مورد جان نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ کد خبر: 146632 منبع: پرینت

یک عده فکر می کنند، کارها و هزینه جنگ قهرمان ملی در دوران مقاومت باید فرازمینی انجام شود.

حالا با آماری که استیف کول در کتاب اش از کمک هایی که به جبهه مقاوت صورت می گرفته آورده است شوک زده شده اند و تفهیم می کنند که گویا مسعود هم زر اندوز بوده و یا هم کسی که برای خارجی ها کار می کرده و این مساله را هی شیر می کنند و سخره می گیرند که قهرمان ملی چنان کرده بوده و چنین شد.

برادر جنگ مصرف دارد، تاوان دارد، کشته شدن و زخمی شدن دارد و آوارگی و بیچاره شدن دارد که همه می دانیم باز جنگ در برابر طالب و تروریزم که آسان نبود و نیست دست کم در همین حدود دو دهه اخیر دیدیم و می بینیم که زور طالب و تروریزم تا کجا است و مبارزه در برابر اینها چه هزینه ای دارد و این مساله کمک گرفتن مسعود از کشورهای خارجی پنهان نبود خود اش در سفر اروپا با بسیار کمال وضاحت گفت که بخاطر آزادی وطن ام از شر تروریزم از گرفتن کمک هیچ کمک کننده ای دریغ نمی کنم که چنان هم کرد البته کمک هایی را هم که دریافت می کرد به گونه ای نبود که خود اش را غلام بسازد، کار اش و نیت اش و برخوردهایش نسبت به مردم و هویت و وطن اش به همه آفتابی است. بی مورد جان نکنید!

فرهاد سجودی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قهرمان ملی
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
دوستان ارجمند درود بر شما !
چندی بود خود را از شر و گزند و چرند و جفنگ چلی و ملا و مفتی و آخوند و شیخ الحدیث رهانیده بودم و نمی خواستم با این طایفه مزدور و بی فرهنگ خود را در گیر گفتمان نمایم . مجبور شدم تا چند پرسش کوچکی داشته باشم از ...............، پیرامون فتوای ملا گلبدین که فتوا داد ، عمل استشهادی در اسلام جواز دارد و انتحاری حرام است . آنهایی که چپ و راست فتوای ارتداد می دادند چی شرمگینانه خاموش اند و هیچ واکنش در فتوای این عزازیل زاده از خود نشان نمی دهند .
ملا گلبدین امروز منحیث امیر المجاهدین و القاعدین همه روزه ازین رسانه به آن رسانه و ازین تلویزیون به آن تلویزین دعوت می شود ، در فتوای پایانی خود عمل خودکفانی را حرام و عمل استشهادی را جواز شریعتی داد . پرسش هایی پیش می آید که پاسخ یافتن به آن بیرون از توان عقل بشری است .
ملا ها و چلی های فیسبوکی که همه روز سیرت النبی را ، حال و احوال بهشت و دوزخ را ، سوختن زنان دوزخی و عیش جاودانه ........... را در برگه های خود پست می کنند باید پاسخ بگویند :
۱ -- واژه استشهاد زبان تازی در پارسی گواهی دادن معنی دارد ، روی کدام قاعده و آموزه اسلام و شریعت گلبدینی ها و طالبی ها جنایت خود کفانی و خود ترقانی را استشهادی می نامند ؟
۲ -- فرق بین عمل خود ترقانی یا انتحاری و استشهادی در چیست ؟
۳ -- شیخ الحدیث آقای عبدالرسول سیاف هم چندی پیش رسمی و شرعی فتوا داده بود که عمل انتحاری و استشهادی هیچگونه توجیه شرعی و اسلامی نداشته بلکل یک عمل حرام است و استشهاد گر کافر است . در صورت گرفتاری خود کفان باید به چارسوی شهر به دار آویخته شود تا خوب کشته شود . پرسش پیدا می شود که گپ کدام یک ازین شیخ الحدیث ها را یک مسلمان ساده دل و بیسواد قبول کند ؟
۴ -- مسلمانانی که در عمل استشهادی گلبدین ها و طالبی ها کشته می شوند ، جنت میروند یا دوزخ ؟ ملا انصاری و ملا قاهر و چند چلی بی فرهنگ دیگر همه روزه تبلیغ دارند که بیشترین دوزخی ها زنان اند ، حال چرا خاموش اند و به سرنوشت این کشته شده ها تعین تکلیف شرعی نمی کنند ؟
۵ -- ...... دین فروش هرزه و مزدور ، بیآیید و پاسخ بگوئید : گلبدین راست می گوید یا سیاف ؟
ننگ و نفرین باد بر مبلعین و استحمار گران پوسیده دماغ که از چرندیات این موجودات ....هنوز هم دفاع می کنند . ننگ و شرم باد بر شما یاوه سرایان خاموش !

>>>   به هرکس هرچه میگوید بگوید اما درباره قهرمان ملی غلط کند کسی که کوچکترین اشتباه را مرتکب شود , مسعود مرد آزاده , مرد جهاد ومقاومت , مرد سنگر , مرد اجتماع, قهرمان سرکوب کننده دشمن وصدها صفت نیک داشت وتاآخردنیا کارنامه هایش سرلوحه زرین تاریخ افغانستان خواهد بود
مجاهد
غوری

>>>   واقعآ مسعود یک قهرمان واقعی بود . مردانه زیست ومردانه جام شهات نوشید.همه دوستان مینویسند وابراز نظر ها میکنند من زیاد چیزی نمیگویم همه چیز مانند آفتاب روشن است واز شهادت قهرمان ملی قرنها نگذشته همه یاد کارنامه های جهاد ومقاومت شانرا خوب به یاد داریم. میبینیم که امروز دنیا غرب با همه سازوبرگ نظامی شان در جنگ افغانستان ناکام مانده اند اما مسعود قهرمان با ابتکارات سیاسی ونظامی که داشت در مقابل دشمن ایستاد وکشور ومردم خود را تسلیم بیگانه واجنبی نکرد وحتی نخواست در زمان حیاتش به امریکا یک پایگاه در خاک افغانستان بدهد
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است