آقای ترامپ! دموکراسی تان ارزانی خودتان
مداخله صریح و شرم آور آمریکا در کج کردن نتیجه انتخابات افغانستان و به قدرت رسانیدن اشرف غنی مبین این بود که قدرت های بزرگ گاهی دروغ های بزرگ می گویند چون شما که دموکراسی را به پای منفعت ناچیزتان قربانی کردید 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ کد خبر: 146623 منبع: پرینت

جناب رییس جمهور!
ما در جغرافیایی به نام افغانستان زندگی می کنیم که شاهد حضور نیروهای شما هفده سال قبل از امروز بود در روزهای نخستین حضور سیاسی نظامی شما در افغانستان نوعی خوش بینی نسبت به آینده بابت تحقق دموکراسی، آزادی بیان، رفاه اقتصادی، عدالت اجتماعی و حق تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان بوجود آمده بود که متاسفانه با سیاست ها و برنامه های چند پهلوی شما نسبت به مردم افغانستان و منطقه در باب مبارزه با تروریزم، مواد مخدر و افراطگرایی به یاس مبدل گردیده است.

مداخله صریح و شرم آور خارجی به شمول آمریکا در کج کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان و به قدرت رسانیدن اشرف غنی احمدزی این واقعیت را در ذهن مردم ما محکم کوبید که قدرت های بزرگ گاهی دروغ های بزرگ می گویند چون شما منحیث داعیه داران دموکراسی و حق تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان دموکراسی را به پای منفعت خیلی ناچیزتان در محضر عام قربانی کردید.

بحث های مبارزه با تروریزم، مواد مخدر، مساله حقوق بشر و تامین فضا برای تطبیق عدالت مباحث فربهی اند که در این مقال نمی گنجند اما به یک نقطه مهم که همه محورهای دیگر حول آن می چرخند توجه جنابعالی را معطوف می دارم. علیرغم آنکه می دانید معضل قدرت در افغانستان حل نشده باقی مانده و یگانه راه برای برون رفت از این معضل تقسیم آن بطور تدریجی مانند هرجای دیگر تا رسیدن به یک ساز و کار جامع و قابل قبول حقوقی است دیده شده از آغاز تا امروز نسبت به این مهم پروژه ای عمل کرده اید تا آنچه متناسب به جایگاه شما و درخور حال ما است.

دموکراسی که به واسطه حمایت سیاسی و مالی شما در افغانستان در بیشتر از یک و نیم دهه به تجربه گرفته شده بود با به قدرت رسیدن اشرف غنی احمدزی به واسطه حمایت صریح شما به بن بست و شکست منتهی و امروز مردم ما زیر سایه ی یک رژیم خودکامه و توتالیتر حیات ننگین و وحشتناکی را تجربه می کنند که در هیچ حوزه ای به حداقل نیازهای شان دسترسی ندارند. حق حیات، حق کار و حق آزادی های سیاسی و فعالیت های مدنی شان در هاله ای از تبعیض طاقت فرسا و خسته کن که از بالا اعمال می شود گیر کرده است.

رژیم تحت الحمایه ی شما در افغانستان اینکه با شرکای خود چه روز و حالی دارد به کسی پنهان نیست ولی شما و مردم دنیا شاهد بوده اید که این رژیم خودخواه و مغرور به تاسی از حمایت همه جانبه شما شب هنگام به چادرهای تحصن کنندگان مدنی یورش برده و سفاکانه و ناجوانمردانه تعداد کثیری را به گلوله بسته و با وسایط زرهی زیر گرفتند. این رژیم در حال مسدود کردن راه های برون رفت از وضع موجود به روی شهروندان خویش است، سازوکارهای انتخاباتی را دور زده است، شناسنامه ها را به گروگان گرفته و به هیچ وجه به فکر راه اندازی یک انتخابات شفاف و سالم به نفع مشروعیت و مردم سالاری نیست.

رژیم حاکم زیر عناوین ظاهرا آراسته و خوب درصدد تحکیم پایه های شبه دیکتاتوری خود است که به نحوی در زدوبندهای اخیر داخلی با شرکای خود حتی از موضع گیری یک جانبه سفارت شما در کابل نیز به نفع خود بهره برداری کرد.

آقای ترامپ!
به نمایندگی از مردم افغانستان از جنابعالی توقع دارم تا اگر دموکراسی آمریکایی برای کشورهایی چون افغانستان همین است که در نهایت از دل اش دیکتاتوری چون غنی بیرون می آید لطفا این تحفه خویش را پس بگیرید زیرا همه روزه شما با حمایت یک جانبه از این رژیم غیرملی و غیردموکراتیک خود را در برابر مردم افغانستان قرار می دهید که در نهایت به نفع حضور و منافع شما در افغانستان و منطقه نیست.

مردم ما امروزه میان دو استبداد در حال خورد و خمیر شدن اند. یک طرف استبداد حکومتی و دیگر استبداد ناشی از افراطی گری نیروهای متخاصم با نظام جمهوری اسلامی افغانستان.
هرچه این دو استبداد در افغانستان عمر می کند و به طول می انجامد مسوولیت شما منحیث شریک استراتژیک افغانستان سنگین تر می شود و روزی حتما و ناچار به پاسخگویی در برابر دنیای مدرن و دموکراتیک خواهید بود.

برنا صالحی
25 دلو 1396 هجری شمسی
کابل_افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
افغانستان
حکومت استبدادی
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطریکه در اوایل شما مصروف دزد چور و غارت خود بودید وکسی نبود که دست تان را از چور کوتاه نماید حالا که چور خلاص شده و خطر حساب و کتاب را احساس میکنید سخن از دمکراسی و جنایت و امریکا ستیزی میزنید بهترین فرزند امریکا شما بودید که بالای تان دست پدرانه کش نمود و در مقابل پول ناچیز مادر خود را به این خرسهای قطبی فروختید حالا که گاو شیری تان خشک شد تومار های یکنیم متره نوشته کرده و مردم را به مسخره میگرید.

>>>   شوونیست ها میخواهند هم غرب را دراختیار داشته باشند هم شرق را:
سفرآقای کرزی به روسیه ویکی از کشورهای عضو پیمان شانگهای به قصد فضا سازی برای تحقق برنامه های کلان شوونیست ها است. یعنی می خواهند هم غرب را دراختیار داشته باشند هم شرق را. این کوشش های مستمر و سازمان یافته وبرنامه ریزی شده در اوضاع واحوالی رخ مینمایند که بقیه مدعیان وتیکه داران قومی به پست های کوچک و درآمدهای شخصی پول وثروت وحضور سمبولیک درهیرارشی قدرت قانع شده اند وتوان و شهامت مقابله کردن با شوونیزم را درسمت وسوی تغییررادیکال وبنیادین وعدالت خواهانه ندارند .بنا براین پیشاپیش هشدار می دهم جوانان آگاه باشند، برای هرنوع اقدامی که ضرور افتد ودرست تشخیص داده شود، در همه حال دربرابر تمامیت خواهان وبی عدالتی ها وقانون شکنی های شان بی تفاوت نخواهیم ماند.
لطیف پدرام

>>>   جهاد را چه كه مردم نادان ما هزار ها دالر مصرف حج ميكنند و شيطان را به سنگ ميزنند... در حاليكه شيطان بالاي شان دارد حكومت ميكند. سنگسار اين ....هم جهاد هم حج اكبر است

>>>   محترم برنا صالحی!
هرچند ما تصمیم داشتیم که دموکراسی را بطور صحیح در افغانستان پیاده کنیم، اما متوجه شدیم که افغانستان سخت یک جامعه مذهبی است و کارکردن زن ها را در دفتر و ادارات دولتی به جای خود بگذار، حتی مردم نام آنها را نمیدانند و تاریخ تولد آنها را همراه تاریخ تولد اولاد هایشان نمیدانند. حتی آنها را کس به نامشان یاد نمی کنند و بنام های سیاسر و مادر اولاد ها و مادر تورپیکی و گل غتی و غیره یاد میکنند و حتی در بعضی ولایات جنوبی و مشرقی مردم آنها را بنام حیوانان نیز یاد میکنند و مرد ها در هنگام احوال پرسی با یکدیگر میگویند:
حیوانان سنگه دی؟ یعنی اولاد ها چطور هستند؟
بعد از تحقیق زیاد ما به این نتیجه رسیدیم که در مورد تامین دموکراسی در کشور شما، همان شعر شما قابل تطبیق است که میگویند:
خرچه داند خوردن قند و نبات؟
توربه کاه باشد و کنج ربات.
با احترام
مخلص شما رییس جمهور امریکا.
ها راستی یادم رفت که پرسان کنم که خانم شما چه نام دارد؟ آیا در کدام جای، جای در بیرون خانه کار میکند و یا مثل ماشین چوچه کشی مصروف تولید چوچه ها است.

>>>   به ریس جمهور امریکا از اینکه شما این افتخار را کمایی نموده اید بس است که در جیب شکیبا و افسانه بسته های پوقانه را انداخته و در جاده ها قدم میزند و شما بروت ها را چرب نموده در کلپهای بلیارد توسط تلفون همراه برایش هدایت میدهد که به منزل شرف الین بروید و فکر تان باشد که از نزد تان خفه نشود و به هزار شفر های دیگر. انها را سوق واداره میکنید پیش از خاتمه باید برایت بگویم که این دیمکراسی همرای شما زیب دارد چون غیرت به زره بین دیده نمشود یک روز به رضایی خدا دستکول شکیلا را باز نماید و بیبند که چی چیز ها را دریافت میکنید. اگر صلاحیت اش را دارید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است